Vandaag m'n server opengemaakt om schijven te vervangen, alles netjes terug op z'n plek, ding geeft geen kik als ik op de startknop duw. Het lampje 'standby' op het moederbord (DH67BL) brandt, dus er staat stroom op de circuits, maar het systeem geeft geen teken van leven. Geen piepjes, geen draaiende ventilators, niets.
Samenstelling:
Ik heb het systeem (mobo, CPU, koeler) gedemonteerd en aangesloten op de voeding van mijn desktop (die werkt goed). Met die voeding start het systeem op (alles is dus afgekoppeld buiten tobo/muis en een USB-stick om van te booten). Zolang ik in het BIOS zit lijkt alles stabiel. Probeer ik een OS te booten (van de USB-stick, nog niks op de internet schijven) dan begint het ding te powercyclen. Dat blijft zo doorgaan.
Momenteel heb ik Memtest opgestart - dat werkt dan weer wel. Dit draait al een half uurtje (ik ga het minimum 24u laten draaien, I know the drill). Ik vermoed dat sowieso de originele voeding gaar is, dus ik ga een nieuwe nodig hebben. Maar waar dien ik te zoeken voor het opstartprobleem?
Alvast bedankt
Samenstelling:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Celeron G530 Boxed | € 36,- | € 36,- |
| 1 | Intel Desktop Board DH67BL (B3) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Hitachi Deskstar 5K4000, 4TB | € 149,39 | € 149,39 |
| 2 | Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Antec Performance One P180B | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair CMV8GX3M1A1333C9 | € 64,99 | € 64,99 |
| 1 | be quiet! Pure Power L7 300W | € 38,40 | € 38,40 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 329,50 | |
Ik heb het systeem (mobo, CPU, koeler) gedemonteerd en aangesloten op de voeding van mijn desktop (die werkt goed). Met die voeding start het systeem op (alles is dus afgekoppeld buiten tobo/muis en een USB-stick om van te booten). Zolang ik in het BIOS zit lijkt alles stabiel. Probeer ik een OS te booten (van de USB-stick, nog niks op de internet schijven) dan begint het ding te powercyclen. Dat blijft zo doorgaan.
Momenteel heb ik Memtest opgestart - dat werkt dan weer wel. Dit draait al een half uurtje (ik ga het minimum 24u laten draaien, I know the drill). Ik vermoed dat sowieso de originele voeding gaar is, dus ik ga een nieuwe nodig hebben. Maar waar dien ik te zoeken voor het opstartprobleem?
Alvast bedankt
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje