Tijd in Windows één uur achter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:16
Beste Tweakers,

ik heb nu al een tijd het probleem dat de tijd van mijn computer op random momenten één uur achter staat. Het is niet zo dat het elke reboot is, maar gewoon soms in een keer. Ik merk het dan pas vaak als ik ergens anders de tijd zie, wat dus redelijk irritant is.

Ik heb al gekeken bij de instellingen, de tijdzone staat gewoon op UTC+01:00 (Amsterdam, etc.). De "Automatically adjust clock for Daylight Saving Time" staat ook aangevinkt. Ook staat het syncen met internet aan, waarbij ik alle verschillende servers al heb geprobeerd, dus time.windows.com, maar ook time-b.nist.gov. Als ik op "Update now" klik, veranderd hij ook naar de goede tijd, maar dat moet ik dus steeds doen als hij een uur verkeerd staat.

Naast die instellingen, heb ik ook gekeken naar de tijd in de bios. Deze staat ook gewoon goed, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Heeft er iemand anders ook last van? En heeft iemand hier misschien een oplossing voor?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:29
Batterijtje van het moederbord op?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

is hij onderdeel van een domein die de verkeerde tijd pushed ? daar heb ik ook last van gehad scheelde 40 seconden maar dat was teveel.

de w32time service maar uitgezet en via vmware de tijd laten fixen va pool.ntp.org

windos time is gewoon niet nauwkeurig genoeg

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:18
als het exact 1 uur is; per toeval een dual boot met linux? Bij mij heeft ubuntu soms die slechte eigenschap, tot je dingen aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

manzonderdas schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 22:53:
als het exact 1 uur is; per toeval een dual boot met linux? Bij mij heeft ubuntu soms die slechte eigenschap, tot je dingen aanpast.
Daar zeg je zowaar iets. De TS geeft niet aan of hij W7 of W8 gebruikt, want Linux werkt met de klok op UTC, net als Windows 8 dat doet, maar Windows 7 doet dat niet. Met je OS klok op UTC zal je in je BIOS ook een uur verschil moeten zien en dat klopt dan ook.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:16
Ik heb inderdaad een dualboot, namelijk Windows 8 met Ubuntu Linux. Ik heb het nog even gegoogled en kwam uit op dit artikel van Lifehacker: http://lifehacker.com/574...en-dual+booting-with-os-x

Ik heb dit nu dus veranderd, en zal kijken of dit zal helpen in de toekomst :) Bedankt voor de waarschijnlijke oorzaak in ieder geval!
Pagina: 1