Toon posts:

Hard disk busy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Sinds enkele maanden doet mijn harde schijf wat raar. Hij moet zeer lang zoeken naar bestanden op de harde schijf. Daardoor worden programma's soms traag opgestart. Nu heb ik deze vervangen door een andere harde schijf die ik nog had liggen. Hier heb ik dan een nieuwe installatie van Windows 7 op geïnstalleerd.

Nu merk ik dat ook deze harde schijf niet 100% normaal doet. Ik heb mijn RAM ook getest en deze blijken in orde te zijn. Zou het kunnen zijn dat er iets mis is met mijn moederbord? Of is dit maar zelden het geval? Ik weet niet goed waar ik het probleem moet gaan zoeken.

Alvast bedankt

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:10
Al gedefragmenteerd? kun je ook de SMART informatie posten?

Als het een magnetisch harde schijf is -> ssd kopen :)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01 19:33

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als programmas traaag opstarten denk ik aan antivirus die een programma eerst helemaal scant voor het programma wordt opgestart

Maar draai voor de zekerheid een benchmark op je HD en kijk of die overeenkomt met testen op andere sites voor dat type disk.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een SSD schijf kopen en ik hoop dat hiermee het probleem opgelost is. Wat normaal wel het geval zal zijn. De benchmark dat ik had uitgevoerd op mijn harde schijf was niet in lijn met de normale prestatie. Dus ik denk dat de HDD één van de weken wel helemaal de geest zal geven.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
Je zou de Smart data kunnen bekijken. Misschien heb je pending sectoren die hij telkens weer tegenkomt (misschien loopt het aantal wel op), of veel lees- of kabelfouten.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ik zat ook aan fragmentatie te denken.
SSD is natuurlijk een goede oplossing, maar niet zo leuk als het echte probleem oplossen :P
Pagina: 1