Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor thuisgebruik max. €1000

Pagina: 1
Acties:

• svanlamoen
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-11-2023
Mijn ouders zijn op zoek naar een nieuwe laptop en aangezien ik het meeste ‘verstand’ van zaken heb qua elektronische apparatuur heb ik de taak op me genomen om eens te gaan kijken naar een geschikte laptop voor hun.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
De laptop is voor thuisgebruik en vervanger van de desktop. Hij is dus bedoeld om mee te internetten, tekstverwerken (microsoft office) en amateuristisch foto’s te kunnen bewerken. Er hoeven dus geen zware bewerkings programma’s op.

Wat mag je laptop gaan kosten?
De laptop mag ongeveer rond de 500 tot 1000 euro kosten. Mocht het hierboven komen en daarmee aan alle eisen voldoen dan is dat niet zo’n probleem, maar ik verwacht dat de eisen voor de laptop niet zo groot zullen zijn dat de laptop boven dit bedrag uitkomt.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
De laptop wordt voornamelijk in en rond het huis gebruikt. Ik bedoel hiermee het verslepen van de laptop binnenshuis van bijv. tafel naar de bank en vice versa en met goed weer om hem in de tuin te kunnen gebruiken. Het gewicht maakt dus niet zo veel uit (niet te zwaar). Qua accuduur zijn er ook niet echt hoge eisen. Als de laptop een middagje (3 tot 5 uur) zonder stroom tijdens normaal gebruik mee gaat zou dit mooi zijn. Voor de grootte is de wens toch wel dat deze laptop rond de 15,6 inch is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik ben heel erg te spreken over mijn eigen Sony Vaio Pro (studielaptop) en over de asus N73S (download en thuisgebruik laptop), maar het hoeft van mij niet persee één van deze twee merken te zijn. Ik sta open voor verandering.

Ik heb zelf al wat research gedaan naar laptops en ben tot deze 2 gekomen:
pricewatch: Asus N550LF-CN065H
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C6003VMH)

Beide laptops zijn ongeveer dezelfde prijs rond de €750, hebben allebei een mat Full HD scherm en hebben een Haswell I5 processer. Het enige verschil is het werkgeheugen en de grootte van de HDD deze is bij de Asus groter 6GB tegenover 4GB werkgeheugen en 750GB tegenover 500GB schijfruimte. Daardoor gaat mijn voorkeur uit naar de Asus, omdat deze net wat betere specificaties heeft voor bijna dezelfde prijs.

Graag hoor ik van jullie wat jullie ervaring is met deze laptops en of jullie nog andere alternatieven hebben in plaats van de bovengenoemde laptops.

• KoenT16
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-01-2023
Zelf zal ik voor de lenovo gaan door de snellere cpu.

• JaapN
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:55
De ASUS N56 serie heeft ook in de BBG van Tweakers gezeten en heeft ook wat goeie reviews.
Er zijn meerdere uitvoeringen met variatie in werkgeheugen en opslag capaciteit 6-8gb en 500-750gb geloof ik
De i7 die erin zit moet rap genoeg zijn denk ik :P

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus N56VB-S4054H€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

[ Voor 58% gewijzigd door JaapN op 28-12-2013 22:21 . Reden: typo ]

• svanlamoen
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-11-2023
@.n.o. maar zou je het verschil merken in snelheid tijdens het internetten en tekstverwerken?

@JaapN, bedankt voor een alternatief. Ik heb even gekeken naar de verschillende laptops in de N56 series. De beste optie is dan toch deze:
pricewatch: Asus N56VV-S4069H

Deze versie heeft 6GB werkgeheugen en 500GB HDD, maar het belangrijkste is toch wel het matte scherm wat er op zit. Mijn vraag is eigenlijk, omdat in al deze laptop een i7 processor zit. Is een i7 processor wel nodig voor de dingen die met de laptop gedaan gaan worden? Want ik denk dat een i5 genoeg is voor deze taken, maar ik kan er ook naast zitten natuurlijk. Graag hoor ik jullie mening.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Een i3 zou al genoeg zijn. Voor de N56 is deze de beste keus: pricewatch: Asus N56VB-S4061H. Alle N56's hebben een mat scherm en de iets betere GPU die in de VV zit gebruiken je ouders toch niet. Kun je het geld beter investeren in een SSD. Een i5 is goed genoeg, maar de versie met i5, slechtere GPU en minde rgeheugen is duurder :P Je kunt eventueel nog kiezen voor de E540 met Full HD en i3, die is een stuk goedkoper, maar heeft dan wel weer minder scherm en mindere geluidskwaliteit. Het is net wat je wilt.

Asus N56:
- Duurder, maar
- beter scherm
- betere (maar nutteloze) cpu
- Beter geluid

Lenovo E540:
- Lekker goedkope 1080p laptop :)

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:29
als desktop vervanger, zou je kunnen kijken naar een ASUS K95VB

Dit is een 18,3" laptop, 1920x1080p, quadcore, 8gb ram, nvidia gt740m, 3,5" 1 TB schijf en plek voor een 2de hdd, 2,5" (leuk om er een SSD met windows in te zetten)

893euro

http://www.bobshop.nl/nl/...vb-yz025h-notebook/p50200

Mja als je ouders er niks geks op doen, dan gewoon rond de 500euro 17" laptop van Acer nemen

[ Voor 14% gewijzigd door SuperVeloce op 29-12-2013 16:57 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Pagina: 1