wifi versterker naar utp

Pagina: 1
Acties:

• bluewater
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-11 19:42
Beste forum leden,

Als eerste zal ik even mijn huidige situatie uitleggen.

Ik zit met mijn webshop(s) in een bedrijfspand, nu heb ik in de meterkast een fritzbox router staan, in mijn kantoor zit wel een outlet, echter zijn deze kabels niet aangesloten.

Uiteraard staat er ook een computer, nu wil ik het volgende doen, maar ik zou niet weten wat ik hiervoor nodig heb.

Ik wil een apparaat in mijn kantoor plaatsen die het wifi signaal van de fritzbox router oppikt, vervolgens wil ik in dit apparaat een internet kabel kunnen plaatsen, die ik met mijn computer verbind zodat mijn pc via kabel verbonden is.

Welk apparaat zou ik hiervoor moeten aanschaffen? Of is dit uberhaupt wel mogelijk?

Bedankt.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Client_Bridged

Elk apparaat dat DD-WRT kan werkt dus: http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database

[ Voor 47% gewijzigd door johnkeates op 28-12-2013 19:01 ]

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

http://www.allesoverdraad...een-wireless-bridge-voor/

Net te laat! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Lip op 28-12-2013 19:02 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:08
Willekeurig accesspoint of router met aangepaste firmware kan dit. Wel WDS gebruiken, anders wordt je netwerk instabiel als je meer dan 1 bekabeld apparaat aansluit achter de wireless client.

Verwijderd

_JGC_ schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 19:05:
Willekeurig accesspoint of router met aangepaste firmware kan dit. Wel WDS gebruiken, anders wordt je netwerk instabiel als je meer dan 1 bekabeld apparaat aansluit achter de wireless client.
Het is niet afhankelijk van WDS of het instabiel wordt of niet, echter sommige apparaten stellen zich wel anders in (maar dat is geen standaard).

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Geen WDS gebruiken, WDS eet gegarandeerd minimaal 50% van je bandbreedte op en doet verder niks in dit soort p-t-p gevallen.

Gebruik gewoon een Client Bridge en je zit goed.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:08
Wds vreet alleen 50% als je het als wifi doorstuurt. Als je je ap/router als wds client instelt heb je nergens last van.

Wds zorgt ervoor dat je meerdere mac adressen achter 1 wifi client kunt plaatsen. Heb al menig atheros gebaseerd ding zien crashen zonder wds.

Verwijderd

Als je het draadloos doorstuurt ben je altijd de helft kwijt van de bandbreedte of je moet een apparaat hebben met twee radio's (meeste apparaten hebben maar een radio). Maakt dan niet uit of je wds hebt of niet. Of je sluit hem idd bedraad aan. (dan heb je het probleem niet).

Opzetten met wds is wel simpeller, maar opzetten zonder WDS gaat ook zonder problemen. Ook limiteer je de router niet tot een wifi apparaat als je het niet via wds insteld ;)

Het crashen van de atheros apparaten heeft wel een andere reden echter. (problemen met de driver op de router).

Dus ik zou zeggen zoek een leuk access point (ap) uit steek er een lan kabel in en klaar :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2013 20:07 ]

Pagina: 1