Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Acer aspire 7250 freeze na Acer logo

Pagina: 1
Acties:

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:25

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Topicstarter
De wifi module van mijn Acer aspire 7250 was kapot en heb deze gewisseld met een "Intel® Centrino® Advanced-N 6235". Zodra ik deze module erin stop boot de laptop niet meer verder. Na het Acer logo word het scherm zwart en krijg ik bovenin een klein wit balkje.

Ik heb de laptop zonder module erin opgestart en terwijl hij aanstond de module erin gestopt. Hij werd gewoon herkend en geinstalleerd in windows en kon hem zonder problemen gebruiken.

Het probleem lijkt hem dus in de bios van acer te zitten. Ik heb de bios geupdate naar de laatste versie maar dat mocht niet baten. Het is zo'n gelockte bios dus je hebt geen opties tot je beschikking anders dan de datum veranderen en de boot volgorde.

Ik heb nog gekeken voor een alternatieve bios, maar die zijn er alleen voor de 7250G versie en de hardware verschilt zodanig dat ik dat eigenlijk niet wil proberen.

Graag hoor ik of iemand nog een idee heeft.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Waarschijnlijk een whitelist.... alleen bepaalde PCI Vendor+Device ID's worden dan toegestaan.

Je kan ze meestal modden, of laten modden door een vrijwilliger, maak eerst een recovery disk (waarschijnlijk heb je een phoenix of insyde BIOS) en flash dan pas een mod.

bios-mods en mydigitallife hebben bijna alles. Ik zou daar eens kijken. Daarnaast heeft tweakers vast iets tegen het modden van BIOSsen om dat het een klein beetje minder legaal is, om dat je er in theorie ook SLP mee kan doen en dus windows normaal kan activeren zonder er voor te betalen.