Hoi,
Een jaar geleden heb ik een systeem voor meerzijdig gebruik samengesteld: film editing / gaming. Nu werkt de film editing prima en tot voorheen was de gaming goed op de nieuwste games met hier en daar wat grafische instellingen naar beneden bijstellen op vloeiende fps.
Nu merk ik de laatste tijd dat de nieuwste games toch moeite hebben om op de hoogste settings op 1080p gespeeld te worden. Kom regelmatig onder de 30 fps en ik wil graag rond de 60. Nu is kortgeleden de alpha (ik weet het) van DayZ uitgekomen en merk ik dat ik regelmatig onder (en dus onspeelbaar) 10 fps uit, vooral in de wat dichter bevolkte gebieden.
Ik denk over een upgrade. Destijds de 670 gekocht omdat ik dacht: ik kan met SLI verder gaan en er 1 bijprikken. Dat is m.i. ook de voordeligste optie. Maar, ik heb een EVGA GTX 670 FTW 2GB. En ik vraag mij af of de bottleneck niet is de 2GB video geheugen? Met GPUz merk ik dat de video memory vrijwel vol zit bij het spelen van DayZ.
Ik zie een paar opties, en hopelijk kunnen jullie nog wat tips geven over de keuze:
1. Prik er een 670 bij.
Voordelen: "voordelig", veel fps winst
Nadelen: bekende SLI nadelen, de 2GB blijft 2GB.
2. Ga voor SLI 760 4GB.
Voordelen: 7-serie GeForce, goede fps, meer geheugen
Nadelen: Duurder, wellicht beperkte snelheidswinst? Bekende SLI nadelen
3. Ga voor SLI 770 4GB.
Voordelen: Zeer snel, meer geheugen
Nadelen: duurste optie, bekende SLI nadelen
4. Ga voor één GTX 780 Ti 3GB
Voordelen: Zeer snel, rapste kaart van het moment.
Nadelen: duur, maar 3GB geheugen
5. Op de 8-serie non-reference kaarten wachten?
Voordeel: Nieuwste van het nieuwste half 2014
Nadeel: geduld..!
Ik ben overigens erg geneigd naar Nvidia, dus AMD kaarten overweeg ik eigenlijk niet.
Kunnen jullie mijn afwegingen nog aanvullen?
Thanks.
Een jaar geleden heb ik een systeem voor meerzijdig gebruik samengesteld: film editing / gaming. Nu werkt de film editing prima en tot voorheen was de gaming goed op de nieuwste games met hier en daar wat grafische instellingen naar beneden bijstellen op vloeiende fps.
Nu merk ik de laatste tijd dat de nieuwste games toch moeite hebben om op de hoogste settings op 1080p gespeeld te worden. Kom regelmatig onder de 30 fps en ik wil graag rond de 60. Nu is kortgeleden de alpha (ik weet het) van DayZ uitgekomen en merk ik dat ik regelmatig onder (en dus onspeelbaar) 10 fps uit, vooral in de wat dichter bevolkte gebieden.
Ik denk over een upgrade. Destijds de 670 gekocht omdat ik dacht: ik kan met SLI verder gaan en er 1 bijprikken. Dat is m.i. ook de voordeligste optie. Maar, ik heb een EVGA GTX 670 FTW 2GB. En ik vraag mij af of de bottleneck niet is de 2GB video geheugen? Met GPUz merk ik dat de video memory vrijwel vol zit bij het spelen van DayZ.
Ik zie een paar opties, en hopelijk kunnen jullie nog wat tips geven over de keuze:
1. Prik er een 670 bij.
Voordelen: "voordelig", veel fps winst
Nadelen: bekende SLI nadelen, de 2GB blijft 2GB.
2. Ga voor SLI 760 4GB.
Voordelen: 7-serie GeForce, goede fps, meer geheugen
Nadelen: Duurder, wellicht beperkte snelheidswinst? Bekende SLI nadelen
3. Ga voor SLI 770 4GB.
Voordelen: Zeer snel, meer geheugen
Nadelen: duurste optie, bekende SLI nadelen
4. Ga voor één GTX 780 Ti 3GB
Voordelen: Zeer snel, rapste kaart van het moment.
Nadelen: duur, maar 3GB geheugen
5. Op de 8-serie non-reference kaarten wachten?
Voordeel: Nieuwste van het nieuwste half 2014
Nadeel: geduld..!
Ik ben overigens erg geneigd naar Nvidia, dus AMD kaarten overweeg ik eigenlijk niet.
Kunnen jullie mijn afwegingen nog aanvullen?
Thanks.