Upgrade voor GTX 670: SLI 670 / SLI 760 / SLI 770 / 780 Ti..

Pagina: 1
Acties:

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-02 11:37
Hoi,

Een jaar geleden heb ik een systeem voor meerzijdig gebruik samengesteld: film editing / gaming. Nu werkt de film editing prima en tot voorheen was de gaming goed op de nieuwste games met hier en daar wat grafische instellingen naar beneden bijstellen op vloeiende fps.

Nu merk ik de laatste tijd dat de nieuwste games toch moeite hebben om op de hoogste settings op 1080p gespeeld te worden. Kom regelmatig onder de 30 fps en ik wil graag rond de 60. Nu is kortgeleden de alpha (ik weet het) van DayZ uitgekomen en merk ik dat ik regelmatig onder (en dus onspeelbaar) 10 fps uit, vooral in de wat dichter bevolkte gebieden.

Ik denk over een upgrade. Destijds de 670 gekocht omdat ik dacht: ik kan met SLI verder gaan en er 1 bijprikken. Dat is m.i. ook de voordeligste optie. Maar, ik heb een EVGA GTX 670 FTW 2GB. En ik vraag mij af of de bottleneck niet is de 2GB video geheugen? Met GPUz merk ik dat de video memory vrijwel vol zit bij het spelen van DayZ.

Ik zie een paar opties, en hopelijk kunnen jullie nog wat tips geven over de keuze:

1. Prik er een 670 bij.
Voordelen: "voordelig", veel fps winst
Nadelen: bekende SLI nadelen, de 2GB blijft 2GB.

2. Ga voor SLI 760 4GB.
Voordelen: 7-serie GeForce, goede fps, meer geheugen
Nadelen: Duurder, wellicht beperkte snelheidswinst? Bekende SLI nadelen

3. Ga voor SLI 770 4GB.
Voordelen: Zeer snel, meer geheugen
Nadelen: duurste optie, bekende SLI nadelen

4. Ga voor één GTX 780 Ti 3GB
Voordelen: Zeer snel, rapste kaart van het moment.
Nadelen: duur, maar 3GB geheugen

5. Op de 8-serie non-reference kaarten wachten?
Voordeel: Nieuwste van het nieuwste half 2014
Nadeel: geduld..!

Ik ben overigens erg geneigd naar Nvidia, dus AMD kaarten overweeg ik eigenlijk niet.

Kunnen jullie mijn afwegingen nog aanvullen?

Thanks.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
Waarom niet een single 780 non-ti? Zijn rond 400 verkrijgbaar, en zitten rond de performance van 670 SLI maar dan met 3 GB Vram :)

Ik ben van 670 SLI overgestapt op 1 780 omdat ik daar geen geld bij hoefde te leggen.

Overigens ligt het niet aan je GPU dat je low fps hebt in steden van DayZ, config tweaks lossen dat op, niet een GPU upgrade.

Deze kerel legt het aardig uit: YouTube: DayZ Standalone [NL] - More FPS & Tweaks - Quality Settings Guide - Met Inooid \[1080p]

[ Voor 43% gewijzigd door unfor op 28-12-2013 17:41 ]

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:53
Mjah, dayz is waarschijnlijk niet gpu limited wanneer de fps het laagst is.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Vinslo
unfor schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 17:37:
Waarom niet een single 780 non-ti? Zijn rond 400 verkrijgbaar, en zitten rond de performance van 670 SLI maar dan met 3 GB Vram :)

Ik ben van 670 SLI overgestapt op 1 780 omdat ik daar geen geld bij hoefde te leggen.

Overigens ligt het niet aan je GPU dat je low fps hebt in steden van DayZ, config tweaks lossen dat op, niet een GPU upgrade.

Deze kerel legt het aardig uit: YouTube: DayZ Standalone [NL] - More FPS & Tweaks - Quality Settings Guide - Met Inooid \[1080p]
Hmm, zit de non-ti 780 al op de performance van 670 SLI? Ik vind het lastig de juiste benchmarks te vinden. Dat is wel een interessante dan. En kun je voor een goede 670 nog 200 krijgen?

Ik heb de config tweaks allemaal al toegepast, maar het is alleen vloeiend in een weiland met niet teveel uitzicht en weinig gebouwen.

Ben vooral ook benieuwd naar den zin- en de onzin van meer video geheugen.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
Op 1080p heb je nog niet meer nodig dan 2 GB.
Tenzij je MSAA gebruikt in games als BF4, maar ik zie het praktisch nut daar zo niet van. FXAA doet prima zijn werk.
Maar denk ook aan de toekomst, 1080p begint redelijk antiek te worden ;)

Een 780 kan ook in de toekomst prima vooruit, maar met 670 SLI 2 GB loop je op een gegeven moment er gewoon tegen aan dat ze het niet meer trekken. (nu soms al)

Hier de vergelijking:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2JGbqykiBlQWeCPNlh9ac8CE/full.jpg
De voordelen van 1 GPU met 3 GB vond ik interresanter dan dat kleine verschil in fps.
SLI naast het voordeel van meer fps, vele nadelen.

[ Voor 48% gewijzigd door unfor op 28-12-2013 17:57 ]

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Of wacht tot Maart 2014 en ga voor Maxwell (800 Serie)..

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-02 19:38
clock je 670 eerst over zodat je genoeg geduld krijgt om te wachten op de 800 serie

Verwijderd

Ik heb via V&a een MSI N780-3GD5 gekocht is zeker een aanrader zeer stil en lekker snel

stroom verbruik is zo rond de 250 watt

succes met kiezen

• Vinslo
Het is de 780 Ti geworden. Maar gezien als soort van kerstcadeau voor mezelf. :P
Thanks voor alle adviezen!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-02 21:45

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Just to be sure : Dayz Alpha is nog niet goed optimed dus als je daar slechte frames haalt moet je dat niet gek vinden. Ook zijn er nog geen officieele drivers voor uit. Dus als je echt voor dayz performance gaat zou ik eventjes wachten en kijken welke kaarten het goed doen. Verder is dayz standalone op het moment meer CPU dan GPU.

*Zie dat je al aankoop gedaan hebt ik zet het nog maar neer voor als meer het ze afvragen.*

• Jochemjbl
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-02 19:20
Hallo ik had u al een paar mails gestuurd over u tekoop staan de gtx670ftw maar u reageerd niet heeft u de kaart nog of niet meer ik Zauw hem heel graag wille hebbe kan u alstublieft reageren dank u wel Mvg jochem

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-02 21:45

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Verkeerde topic. Ik denk dat het dan logisch is dat hij niet reageerd he!
Pagina: 1