• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-12 19:33

bobcom

Dedicated dabbler

Topicstarter
(Oorsponkelijk gepost in android smartphone-subforum, maar na 2 dagen 0 reacts vandaar deze aangepaste crosspost)

Ik ben op zoek naar een eenvoudige smartphone met de mogelijkheid om apps te downloaden en te draaien in usb host mode. Zoek geen mobiel powerhouse met allerlei toeters en bellen - eenvoud en toegankelijkheid zijn voor mij het belangrijkst.

Het gaat daarbij vooral om de app DSLR Dashboard, waarbij ik mijn camera's (Nikon D600, e.a.) via de USB-poort kan tetheren en ook focus stacks e.d. kan maken.

Heb het geprobeerd met een geroote Sony Xperia Miro, maar als Android-noob kom ik daar gewoon geen meter verder mee: een android 4.x smartphone met toegankelijke USB OTG-functie out of the box zou wel zo makkelijk zijn.

Iemand een suggestie voor een el cheapo-tot-betaalbare android phone die doet wat ik hoop? Evt. zou een klein formaat tablet ook kunnen, maar mijn voorkeur gaat uit naar een smartphone met een beetje ruim bemeten scherm - voor de camera zelf is 3 inch ook genoeg.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 13:41
de term tetheren die je gebruikt is denk ik niet wat je bedoeld. theteren is een netwerkverbinding (internet) tot stand brengen voor een ander apparaat (vaak een laptop). daarmee kun je dan over het internet van je gsm internetten. waar je naar wilt kijken is "USB host support" en volgens je bron met minimaal android 4.x.

Ik denk dat je toch al een eind op weg bent met je xperia maar dat je nog een usb host app nodig hebt om de communicatie tussen de camera en je tel op te zetten.
Google Play: Usb Host Controller

neem anders even contact op met de tweaker CainFire deze heeft al veel usb host apps gemaakt en veel ervaring op dit gebied.

video: Bestuur een Canon-dslr vanaf een Android-smartphone

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:22
dezejongeman schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 16:07:
de term tetheren die je gebruikt is denk ik niet wat je bedoeld. theteren is een netwerkverbinding (internet) tot stand brengen voor een ander apparaat (vaak een laptop). daarmee kun je dan over het internet van je gsm internetten.
Uhm, tetheren is niet meer dan het verbinden van het ene apparaat met het andere hoor. Het is echt niet zo dat de term 'tetheren' alleen maar gaat over via het ene apparaat de andere voorzien van internet.

Je camera aansluiten op een computer en op die manier foto's schieten wordt ook tethered shooting genoemd.

The devil is in the details.

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-12 19:33

bobcom

Dedicated dabbler

Topicstarter
Ik ben eerlijk gezegd eerder bang dat ik op de verkeerde weg ben. USB Host Controller meldt dat er geen USB3C driver is gevonden, geen USB root hub aanwezig is en USB host mode niet actief of beschikbaar is.

Chainfire's app USB Host Diagnostics geeft alleen maar vraagtekens als het gaat om Android en Rooted API's, Kernel en Ondersteuning van OS en 3d party apps, dus ik vrees dat deze Sony niet smart genoeg is.

Helaas vind ik vrijwel nergens duidelijk uitsluitsel over USB-host capabilities van phones en tablets. Die het claimen te hebben, ondersteunen het vaak niet, en die zeggen het niet te hebben, ondersteunen het soms wel (aldus Chainfire). Hopelijk heeft iemand irl-ervaring met smartphone tethering?

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-12 15:15
Ik gebruik DSLR Controller van Chainfire icm mijn Galaxy Note 3(vroeger met Galaxy Note 1) --> EOS 7D en dat werkt dikke prima. :)

[ Voor 4% gewijzigd door SkyThes op 28-12-2013 19:32 ]