Gegroet iedereen,
Ik ben op zoek naar een goede werkcomputer. Ik ben professioneel fotograaf en spendeer best wel wat uren in Photoshop, Lightroom, Indesign,…
Budget:
- €1000
Wensen:
- Vooral snelheid in opstarten, tijdens dagelijks werk, vlotte werking in Photoshop/Lightroom
- Stabiliteit en betrouwbaarheid
Speciallekes:
- Opslag gebeurt op de Synology, dus een "beperkte" SSD intern volstaat
- Geïntegreerde cardreader voor CF.
Momenteel werk ik met een MacBook Pro Retina 15 inch van de laatste generatie (Haswell). Maar door omstandigheden zal deze niet meer in mijn bezit blijven.
Een laptop hoeft zeker en vast niet meer. Thuis heb ik een Ultrasharp 24inch display van Dell staan en hier ben ik zeer tevreden van.
Ik heb al het nodige opzoek werk gedaan, maar zit nog wel met een hoop vragen.
Gebaseerd op de BBG van september (workstation) ben ik tot volgende configuratie gekomen.
CPU: laatste nieuwe, snelste lijkt mij het best?
Moederbord: Gebaseerd op de BBG. (ik heb gezien dat er ook moederborden zijn met Thunderbolt, is dit ook mogelijk?)
SSD: Prijs-kwaliteit lijkt mij ideaal
Behuizing: Gebaseerd op de BBG.
Grafische kaart: In hoeverre is dit nodig voor PS en Lightroom? Waar hou ik best rekening mee?
Geheugen: Hier kan ik het bos door de bomen niet meer zijn zien. Gebaseerd op de BBG. 16GB lijkt mij voldoende. Wat zijn de verschillen tussen alle merken? Ook binnen hetzelfde merk zijn er ongelofelijk veel soorten.
Voeding en koeling: Zomaar iets genomen.
Ik ben op zoek naar een goede werkcomputer. Ik ben professioneel fotograaf en spendeer best wel wat uren in Photoshop, Lightroom, Indesign,…
Budget:
- €1000
Wensen:
- Vooral snelheid in opstarten, tijdens dagelijks werk, vlotte werking in Photoshop/Lightroom
- Stabiliteit en betrouwbaarheid
Speciallekes:
- Opslag gebeurt op de Synology, dus een "beperkte" SSD intern volstaat
- Geïntegreerde cardreader voor CF.
Momenteel werk ik met een MacBook Pro Retina 15 inch van de laatste generatie (Haswell). Maar door omstandigheden zal deze niet meer in mijn bezit blijven.
Een laptop hoeft zeker en vast niet meer. Thuis heb ik een Ultrasharp 24inch display van Dell staan en hier ben ik zeer tevreden van.
Ik heb al het nodige opzoek werk gedaan, maar zit nog wel met een hoop vragen.
Gebaseerd op de BBG van september (workstation) ben ik tot volgende configuratie gekomen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4771 Boxed | € 265,99 | € 265,99 |
| 1 | ASRock Q87M vPro | € 96,50 | € 96,50 |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7770 GHZ Edition 1GB GDDR5 FLEX | € 107,50 | € 107,50 |
| 1 | Corsair Carbide 330R | € 77,98 | € 77,98 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,60 | € 22,60 |
| 1 | Corsair CML16GX3M2A1600C10B | € 134,99 | € 134,99 |
| 1 | be quiet! Straight Power E9 400W | € 67,70 | € 67,70 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 140,- | € 140,- |
| 1 | Raidsonic IB-863-B | € 24,20 | € 24,20 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 937,46 | |
CPU: laatste nieuwe, snelste lijkt mij het best?
Moederbord: Gebaseerd op de BBG. (ik heb gezien dat er ook moederborden zijn met Thunderbolt, is dit ook mogelijk?)
SSD: Prijs-kwaliteit lijkt mij ideaal
Behuizing: Gebaseerd op de BBG.
Grafische kaart: In hoeverre is dit nodig voor PS en Lightroom? Waar hou ik best rekening mee?
Geheugen: Hier kan ik het bos door de bomen niet meer zijn zien. Gebaseerd op de BBG. 16GB lijkt mij voldoende. Wat zijn de verschillen tussen alle merken? Ook binnen hetzelfde merk zijn er ongelofelijk veel soorten.
Voeding en koeling: Zomaar iets genomen.