interne grafische kaart vs externe

Pagina: 1
Acties:

• Schzuki
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-12-2023
Hoi allemaal,

Ben bezig met het samenstellen van een nieuwe desktop, waarop ik wil gaan gamen. (niets bijzonders, geen grote eisen op grafisch gebied). De processor die ik voor ogen heb, heeft een interne grafische chipset. Nu dacht ik er aan om toch een extra video kaart in mijn pc te stoppen.
Nu heb ik alleen niet zo'n zicht op de prestaties van de interne grafische chip

De cpu:
1AMD A10-6790K Boxed€ 111,01€ 111,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 570,91

Kan iemand mij vertellen of ik: 1) redelijk kan gamen met deze interne grafische kaart 2) als het nuttig is een extra grafische kaart aan te schaffen,welke specificaties ik dan moet zoeken.

Ik heb zelf al gezocht, en kom uit bij de volgende kaart:

1AMD A10-6790K Boxed€ 111,01€ 111,01
1Asus GT630-SL-2GD3-L€ 50,06€ 50,06
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 620,97

Geluidsproductie en prijs zijn wel een issue voor de grafische kaart en deze valt wat dat betreft binnen mijn eisenpakket....

Lang verhaal, maar kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Alvast bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat wli je gaan gamen en op welke resolutie?
Op lagere resoluties kun je met zo'n IGP prima uit de voeten voor simpele games en/of lage settings. Maar als je op hoge resoluties gaat spelen moet je niet verwachtn dat het heel soepel draait voor nieuwe zware games.

• commondus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09-2025
HD games spelen op low/medium kan prima met de geïntegreerde grafische kaart. Een externe grafische kaart kopen heeft geen zin, met een GT630 kan je sowieso niet gamen (veel te slecht, vooral bedoeld voor pc's zonder IGP waarmee niet word gegamed) en een interne en externe GPU kunnen niet "samenwerken" (Nou ja, met sommige AMD kaarten kan het, maar met de GT630 -of eigenlijk Nvidia in het algemeen- in ieder geval niet)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het ligt aan een aantal zaken: het spel dat je speelt, de resolutie die je gebruikt, en wat jij nog redelijk vind.

De interne gpu van de A10 is in ieder geval sterker dan de gpu van de externe grafische kaart die je aanhaalt, dus dat heeft helemaal geen zin.

Ik zou gewoon eerst zonder grafische kaart proberen. Als het tegenvalt, kan je altijd hier weer terecht met de vraag welke graka je dan zou moeten hebben. Vermeld dan wel de game die je speelt, de resolutie en wat er precies te langzaam gaat.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-02 12:45
Als je van plan bent om er grafische kaart in te zetten kun je beter voor een pricewatch: AMD FX-6300 Black Edition gaan. Die is sterker en goedkoper dan een AMD A10.

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12-2025

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

IK heb ook een A10 en draai mw3 op ultra met fsaa en antailassing enz op max en op full hd reso .
Haal ruim boven de 30 frames .

Vind ik zeer respectabel voor interne gpu .

• Schzuki
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-12-2023
Thanks voor alle reacties!

zo te horen kan ik nog wel even vooruit met de interne kaart op de A10. Zie we daarna wel even hoe het verder moet....
Pagina: 1