Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Prijs december / januari

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Student, op kamers en dus een (budget)laptop kopen.

Budget is 400-500 euro, liever minder dan meer.

Liefst een laptop die zo lang mogelijk meegaat, bereid hiervoor meer te betalen (wel max 500).

Wat wil ik er mee doen?

- films kijken
- office
- surfen
- af en toe wellicht een computerspelletje, geen fanatieke gamer dus als het gaat om batterij duur vs. super mooi games kunnen spelen dan toch liever de batterijduur (denk intel HD vs aparte videokaart)

Hij moet in mijn eastpak passen, dus afmeting scherm 15,6''.

Weinig verstand van laptops, op aanraden van vrienden de volgende punten als vereiste:

- CPU min 2.0 GHz
- RAM min 4 GB
- Videokaart totaal geen verstand van, wil wel graag mooi HD films kijken

Op dit moment twijfel ik bij pricewatch tussen de laptops van Toshiba en Asus.

Toshiba levert betere specs voor dezelfde prijs + 2 jaar pickup & return op haar laptops.

Asus levert iets minder goede specs, echter is mij verteld dat de bouwkwaliteit veel beter is dan die van Toshiba. Tevens ook 2 jaar garantie ook al geen pickup & return.

Ik sta ook open voor andere merken, zoals ik zal zei weet ik zo goed als niks van laptops, verblijd mij met uw advies _/-\o_

Belangrijke vraag: Mij is verteld dat rond kersttijd de prijzen van laptops omhoog schieten. Ik heb pas op 21 januari internet op mijn nieuwe kamer, heeft het zin om daarom 3 weken te wachten met bestellen? Zal over 3 weken de prijs/kwaliteit van de laptops aanzienlijk beter zijn?

Bedankt (:

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:12
Lenovo B590 ( i3 ) / 15,6" / 2,5KG --> pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBX3GMH) € 440,--

komt als beste uit de [BBG].

Anders maybe de... Toshiba C50-A-194 voor € 442,96 ( via BCC ) -->

http://www.bcc.nl/toshiba-c50-a-19u.html

;)

[ Voor 36% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 28-12-2013 15:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Superbedankt voor je snelle antwoord.

Geen ervaring met win 8.1, is het echt zo slecht als men beweert? Kan ik bij BCC anders win7 erop laten zetten zonder extra kosten? Of kost dit extra?

Ik ben geen totale digibeet dus zal er best aan kunnen wennen, echter als het net zo een flop als Vista destijds is dan hou ik het liever bij win7.

Rest mij nog te vragen; zal de prijs/kwaliteit over 3 weken beter zijn? Want dan wacht ik nog even

• WiLLoW_TieN
Ik persoonlijk vind Win7 ook lekkerder werken dan Win8. Maar ja..we zullen er toch een keer aan moeten
geloven ( Win8 ). Ik denk...dat die B590 over een aantal weken helemaal niet meer te krijgen is met die specs voor dat geld ! Zie anders de [BBG] even.

reviews: Laptop Best Buy Guide: oktober 2013 <-- gaat om de B590 zonder i3

Via BCC even Win7 op die Toshiba laten zetten gaat denk ik
niet ( kosteloos ) lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment neig ik toch naar de Toshiba dankzij 2 jaar pickup&return garantie, ik vind niets aan info over de garantie die Lenovo biedt op de B590?

Wat biedt de Lenovo mij aan duidelijk verschil t.o.v. de Toshiba?

Superbedankt voor je hulp

• WiLLoW_TieN
Bouwkwaliteit ! Toetsenbord is fijner van de Lenovo. Lees de [BBG]

Verwijderd

Topicstarter
http://www.laptopshop.nl/...satellite-m50d-a-10d.html

Doet deze onder voor de anderen?

Geen verstand, maar is een aparte radeon videokaart beter? Mbt games en films.

En is die AMD a4 beter dan een i3? Of is de i3 duidelijk beter?

Het uiterlijk vind ik van deze mooier maar ik laat uiterlijk niet meetellen in mijn beslissing.

edit: ik zie nu pas de 1,5 ghz kloksnelheid nvm.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2013 16:46 ]

• WiLLoW_TieN
i3 3110M is veeeel beter !

[ Voor 34% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 28-12-2013 16:48 ]

• WiLLoW_TieN
Mijn persoonlijke mening...de Toshiba...net iets snellere/jongere processor namelijk.

http://www.behardware.com...3-2370m-sandy-bridge.html

Maar mijn voorkeur gaat uit naar die Lenovo B590 _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 28-12-2013 17:02 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
edit: ik zie nu pas de 1,5 ghz kloksnelheid nvm.
Kloksnelheid zegt helemaal niets. De eis van 2GHz heeft dan ook geen nut. Een i5 op 2GHz is vele malen sneller dan een P4 op 3GHz.

Verwijderd

Topicstarter
Weegt het lichtere gewicht van de asus (0,5 kg lichter) op tegen het verschil in processors?

Is het verschil groot? Tussen de 2370 en de 3110 ?

http://www.behardware.com...3-2370m-sandy-bridge.html

Op deze grafiek lijkt de snelheid niet bijzonder verschillend tussen de twee, maar nogmaals ik ben een leek en jullie advies is bijzonder geaprrecieerd!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor films, office en surfen maakt het allemaal niet echt uit. Iedere i3 voldoet prima.

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:31
Je kan eventueel ook naar AMD laptop's kijken.

Deze bijvoorbeeld: pricewatch: Toshiba Satellite M50D-A-100

Lekker zuinige 1,5GHz Quadcore, relatief stevige GPU, 4GB (uitbreidbaar tot 16), 500GB voor een zachte prijs :)

Hiermee kan je al jou taken vervullen.

Films kijken: makkelijk
Office: makkelijk
Surfen: makkelijk
Computerspelletje: redelijk op lage settings. Waarschijnlijk beter dan de intels vanwege hun zwakke gpu.
Batterijduur: max 15W voor APU (=cpu+gpu) dus ook in orde

Verwijderd

Topicstarter
Asus X501A-XX369H vs Toshiba Satellite M50D-A-100

wat betreft
- gamen
- film kijken
- batterijduur

welke wint?

• Lambo LP670 SV
-Film gelijkspel, beide zullen dit vlot kunnen.
-Gamen is de Toshiba de beste in aangezien de Asus nog een oude Sandy Bride chip heeft met zwakke gpu.
-Batterijduur zal de Toshiba ook mee winnen. Heeft een 15W TDP vs 35W TDP van de intel van Asus.

Lijkt me dus het beste om op basis van jou wensen voor de Toshiba te kiezen met AMD apu.

Overigens is de Asus ook slecht verkrijgbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Lambo LP670 SV op 28-12-2013 18:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Enorm bedankt,

Voor de duidelijkheid:
De Toshiba Satellite M50D-A-100 wint het dus van de Toshiba C50-A-194, ondanks de lagere prijs?

- batterijduur
- (merkbare) snelheid
- games

En nog een andere vraag, wat is het verschil tussen deze twee laptops behalve de naam?
http://www.wehkamp.nl/Win...AC=6F4&VA=780988%2c782688

• Lambo LP670 SV
De C50 zal nog steeds meer verbruiken (35W), prestaties zullen dichter bij elkaar liggen. CPU-wise intel iets sterker, GPU-wise is AMD sneller. De meeste games zullen echter door de GPU gelimiteerd worden dus is wat extra gpu kracht in het voordeel van AMD.

Verschil tss die 2 versies 100 en 10D lijkt me klein. 10D zal een revisie zijn. Is iets lichter maar heeft een tragere interface (Ethernet 100Mbps vs Ethernet 1Gbps). Zulke dingen kan je overigens ook zelf opzoeken met wat kijken in de pricewatch..

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
De TDP van een processor is maar een klein gedeelte waar je rekening mee moet houden bij de accuduur. Het scherm, de chipset, de GPU enz verbruiken namelijk ook stroom en het ligt er maar net aan hoe de fabrikant het geoptimaliseerd heeft. Theoretisch is de nieuwe Haswell ook zuiniger dan de 3e generatie, maar in de praktijk blijkt dit enorm vaak tegen te vallen. Ik dank dat je nog steeds beter voor de Lenovo kan gaan. Bewezen goede bouwkwaliteit en een fijn toetsenbord. Garantie kun je altijd uitbreiden en de garantie die Lenovo je kan bieden is beter dan die van Toshiba. Tevens is de IGP van de i3 uit de Lenovo beter of gelijkwaardig aan de GPU van de AMD A4 (Zie hier voor de benchmarks) Dus ik zeg.. Neem gewoon de Lenovo en je hebt een hele degelijke laptop in huis.

• WiLLoW_TieN
lucash schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 20:59:
De TDP van een processor is maar een klein gedeelte waar je rekening mee moet houden bij de accuduur. Het scherm, de chipset, de GPU enz verbruiken namelijk ook stroom en het ligt er maar net aan hoe de fabrikant het geoptimaliseerd heeft. Theoretisch is de nieuwe Haswell ook zuiniger dan de 3e generatie, maar in de praktijk blijkt dit enorm vaak tegen te vallen. Ik dank dat je nog steeds beter voor de Lenovo kan gaan. Bewezen goede bouwkwaliteit en een fijn toetsenbord. Garantie kun je altijd uitbreiden en de garantie die Lenovo je kan bieden is beter dan die van Toshiba. Tevens is de IGP van de i3 uit de Lenovo beter of gelijkwaardig aan de GPU van de AMD A4 (Zie hier voor de benchmarks) Dus ik zeg.. Neem gewoon de Lenovo en je hebt een hele degelijke laptop in huis.
Niks aan toe te voegen d:)b

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel nu enorm tussen http://www.wehkamp.nl/ele...aptop/C26_6F4_6F4_780988/
(pricewatch: Toshiba Satellite M50D-A-100)

385,- euro

en

http://www.misco.nl/produ...oductReviews&page=1&#tabs
(pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBX3GMH))

434,39 euro

Verschil is dus ongeveer 50 euro.

Garantie:
Toshiba lever 2 jaar pickup & return.
Lenovo 1 jaar carry in.

Nogmaals, ik wil
- films kijken
- gamen (niet fanatiek)
- office

Moet ik de 50 euro extra neertellen en genoegen nemen met 1 jaar minder garantie, of voor de Toshiba gaan ?

Wat ik vooral graag wil weten is of ik verschil zal merken tussen beide laptops in snelheid bij het runnen van meerdere programma's (denk skype, firefox, een spelletje, spotify tegelijk)... Als dit verschil groot is zal ik toch voor de Lenovo gaan.

Graag jullie professionele inkijk !

Edit:

hoe ik het zie:

Toshiba
+ 2 jaar garantie pickup en return
+ langere batterijduur (is dit juist)
+ dunner
+ goedkoper (50e)

Lenovo
+ sneller
+ steviger

kan iemand hier misschien iets aan toevoegen? Ik twijfel enorm want wil waar voor mijn geld en laat mijn keuze van jullie wel overwogen advies afhangen _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2013 11:26 ]

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Langere batterijduur kun je weghalen want ik heb nog geen review gezien die dat zegt.

Dus:

Toshiba:
- betere garantie (op papier)
- dunner
- goedkoper
- hopen dat hij stevig is, goede invoerapparatuur heeft enz.

Lenovo:
- Sneller zowel cpu als gpu
- Steviger
- Goed toetsenbord (handig bij office ;-) )

• WiLLoW_TieN
B590 i3 *O* _/-\o_

• lars1134
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10 20:10
B590 all the way.

• Lambo LP670 SV
Lijkt me straf aangezien pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBX3GMH) sinds 9 November pas in de pricewacth staat.

Verder,
De TDP van een processor is maar een klein gedeelte waar je rekening mee moet houden bij de accuduur. Het scherm, de chipset, de GPU enz verbruiken namelijk ook stroom en het ligt er maar net aan hoe de fabrikant het geoptimaliseerd heeft.
Klopt maar het wijst in het voordeel van AMD. Allereerst zit in het 15W tdp van de Kabini apu wel de GPU erbij. Het is dus GPU + CPU 15W maximaal, waarbij de intel 35W aantikt (en hier wel eens kort wil overgaan met turbo - dus is geen hard maximum). Dat hij dan wat sneller is lijkt me niet meer dan logisch met een meer dan dubbel verbruik.

De chipset is bij Intel pas bij Hashwell aangepakt dus de versie in de Lenovo zal daar niet uitblinken qua verbruik. Ik vermoed dat de AMD hier evenveel verbruikt. Het scherm kan inderdaad ook de batterijduur negatief of positief beïnvloeden maar aangezien het beide budget modellen zijn, het ik een vermoeden dat het niet ver uit elkaar zal liggen en blijf ik erbij dat de Toshiba hoogst waarschijnlijk zuiniger zal zijn.

Overigens,
Langere batterijduur kun je weghalen want ik heb nog geen review gezien die dat zegt.
Het omgekeerde geld eerder. De enige daadwerkelijke review van die Lenovo hier op tweakers vermeld dit bij de negatieve punten. "accu duur mag altijd langer. Ik las ergens dat hij 4.5 uur kon halen nu langer dan 4 uur haal ik niet. " Dus lijkt me toch wel een belangrijk punt aangezien de TS hier ook belang aan hecht.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Lambo LP670 SV schreef op zondag 29 december 2013 @ 17:38:
Lijkt me straf aangezien pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBX3GMH) sinds 9 November pas in de pricewacth staat.
pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBX35MH) staat al sinds 31 juli 2013 in de pricewatch. Zelfde model, andere processor. Een opvolger is dus helemaal niet onlogisch.
Verder,

[...]

Klopt maar het wijst in het voordeel van AMD. Allereerst zit in het 15W tdp van de Kabini apu wel de GPU erbij. Het is dus GPU + CPU 15W maximaal, waarbij de intel 35W aantikt (en hier wel eens kort wil overgaan met turbo - dus is geen hard maximum). Dat hij dan wat sneller is lijkt me niet meer dan logisch met een meer dan dubbel verbruik.

De chipset is bij Intel pas bij Hashwell aangepakt dus de versie in de Lenovo zal daar niet uitblinken qua verbruik. Ik vermoed dat de AMD hier evenveel verbruikt. Het scherm kan inderdaad ook de batterijduur negatief of positief beïnvloeden maar aangezien het beide budget modellen zijn, het ik een vermoeden dat het niet ver uit elkaar zal liggen en blijf ik erbij dat de Toshiba hoogst waarschijnlijk zuiniger zal zijn.
lucash heeft hier gelijk, en wel omdat de tdp eigenlijk niks zicht over het daadwerkelijke verbruik. Aan de hand van het tpd conclusies trekken over de accuduur is iets wat je in mijn ogen dan ook niet kunt doen.
Wat je wel zou kunnen zeggen is dat intel chips meer werk verzetten per (vul hier je favoriete energie-eenheid in), dat betekent dat bij dezelfde belasting de intel chip minder verbruikt. Ook is deze redenatie helaas niet heel waardevol. omdat er simpelweg te veel factoren meespelen.
Overigens,
[...]

Het omgekeerde geld eerder. De enige daadwerkelijke review van die Lenovo hier op tweakers vermeld dit bij de negatieve punten. "accu duur mag altijd langer. Ik las ergens dat hij 4.5 uur kon halen nu langer dan 4 uur haal ik niet. " Dus lijkt me toch wel een belangrijk punt aangezien de TS hier ook belang aan hecht.
En wie zegt dat de toshiba het beter doet? Zolang er geen review is weet je dat niet. In dit segment kan je er niet vanuit gaan dat dingen die je niet weet wel in orde zullen zijn. Daarvoor worden er helaas te veel slechte laptops uitgebracht. Ik zou dan ook afraden om een laptop te nemen waar je niks (dus andere dingen dan de specs) vanaf weet.

Ik zou dan ook de b590 aanraden. Je kan nog even wachten om te zien hoe de nieuwe b5400 precies wordt. In theorie zou bijvoorbeeld de accuduur beter moeten zijn met de nieuwe haswell en de hogere geadverteerde accuduur, maar totdat er reviews zijn valt er niks met zekerheid over te zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Gekozen voor de Toshiba Satellite M50D-A-100 vanwege de lage prijs (385,- betaald) en de 2 jaar pickup en return garantie. Besteld bij Wehkamp , na 1 dag al in huis en ik ben er super blij mee! Hij is heel dun, mooi design en de accu gaat erg lang mee. Gamen gaat er ook prima mee.

Bedankt dus Lambo voor de tip!

Nu wil mijn zusje ook een laptop kopen en maximaal 400,- uitgeven. Helaas is de Toshiba Satellite M50D-A-100 nu al niet meer te krijgen voor onder de 400,-, ik was blijkbaar een van de laatsten die hem voor die prijs heeft kunnen kopen.

Ze heeft nu een Macbook (wit) uit ik geloof 2007. Die is kapot. Ze is klaar met Mac wegens de naar haar zeggen belachelijk hoge reparatieprijzen.

Nogmaals haar budget is echt 400,- en ze wil geen euro meer uitgeven.

Haar eisen:

- Scherm tot 15,6 inch, mag kleiner
- surfen, streamen, foto's bewerken (geen PS)
- lekker licht
- mooi design is een pré
- Ze speelt géén computerspelletjes dus een goede videokaart is géén vereiste

Iemand een tip? Ik zat zelf te denken aan, uit de pricewatch:

pricewatch: Asus R509CA-XX178H (maar 2 kg, 350e)
of
pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBT3FMH)

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-11 22:33
Ik zou de Lenovo nemen aangezien die toch al een paar keer werd aangeraden ;)

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord, het gaat hier om een andere Lenovo ;)

• WiLLoW_TieN
Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:26:
Bedankt voor je antwoord, het gaat hier om een andere Lenovo ;)
Ja dat snappen wij ook. Jij bedoeld die met de oudere Intel Pentium 2020M :?

Die met de i3 3110M is zoals ik reeds voorspelde niet meer te krijgen NU voor € 440,--

[ Voor 16% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 02-01-2014 13:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niet alleen was de b590 met i3 boven de 400 euro, ook wordt hij niet meer verkocht. Als iemand op mijn post zou willen ingaan zou ik dat zeer op prijs stellen.

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:33
de Lenovo voor haar

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Pagina: 1