[HD6950] unlocked, maar toch niet?

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02 14:03
Ik heb een Sapphire HD6950 2GB Flex edition (+/- 2 jr oud schat ik), en heb geprobeerd om deze te unlocken naar 1536 shaders. Met een bios die hier in stap 2 genoemd wordt (http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/159) loopt de boel onder windows al niet goed (hangt bijv. bij UAC-meldingen) maar heb ik geen 1536 shaders. Met een andere bios (HD6970 flex) uit de lijst http://www.techpowerup.co...6970&interface=&memSize=0 loopt de kaart wel goed onder windows maar heb ik nog steeds geen 1536 shaders.
Ik heb nog geen stresstest gedaan.

Nu begrijp ik niet goed of het nou wel of niet moet lukken, omdat in het tabelletje op deze pagina van de honderden kaarten er maar één is die aangeeft dat de unlock niet lukt. Een hele kleine kans dus.

Ligt het nou aan mij, of kan ik deze inderdaad gewoon niet unlocken?

Ik heb nu wel hogere speeds beschikbaar, dus daar valt wel wat winst te behalen.

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Als de shaders niet hoger worden, is de kaart niet te unlocken. In principe als je RBE gebruikt en je originele BIOS en je klikt alleen de instelling aan 6950 to 6970 dan zou het al voldoende moeten zijn om een unlock te krijgen, krijg je niet meer shaders dan is de kaart niet te unlocken. Volgens mij werkte dit meestal alleen bij de Refference kaarten, de speciale kaart die standaard waren overgeclockt en andere koelers hadden is dit waarschijnlijk al aangepast.

[ Voor 23% gewijzigd door rikadoo op 28-12-2013 13:39 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• Pure_evil
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-02 12:10
Ikzelf heb een TF3 PE OC en die heb ik overlaatst ook proberen flashen (via dos wel), shaders willen ook niet unlocken, zijn gewoon lasercut. Zijn trouwens best wel wat non-reference kaarten geweest die wel wilden hoor, vooral uit de eerste batches dan.

Hier door de unlock wel eindelijk in staat te oc'en met powertune nog aan. Voorheen moest ik powertune afzetten of ik kreeg artifacts in 2d mode en het extra stroomverbruik is me die 7-9 % performance niet waard.
Draai momenteel 925/1430 en memory krijg ik waarschijnlijk nog hoger, binnenkort maar es op 1450 gaan draaien. Gpu zelf echter heeft nog nooit boven de 925 willen gaan, ook niet voor het flashen noch bij het voltage fors verhogen. Vanaf 926 durft ie de driver crashen.

• Stefke
Zojuist even een half uurtje Skyrim en het loopt prima op 880/1375 (6970 waarden). Jammer van die shaders dan, maar goed we doen het er maar mee.

Als ik me niet vergis heb ik een reference-card. Hij heeft iig de bios-button met 2 standen dat was de voornaamste waarde meen ik.

[ Voor 31% gewijzigd door Stefke op 28-12-2013 15:12 ]

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:00

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

mss verwissel je de biosswitch settings, en probeer je de locked bios te unlocken, heb je goed gelezen dat de schakelaar op de juiste stand staat?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Stefke
Ik denk dat ik dat goed gedaan heb, ik krijg na de balk ook een rapportje (popup) die aangeeft wat de nieuwe waarden zijn (en de kaart staat ook standaard al op 880/1375 na herstart). Ik moet zowieso al via cmd de bios laden anders krijg ik de error met ID mismatch.
Volgens de instructie van Techpowerup moet ik atiwinflash -f -p 0 bios.rom doen met de schakelaar in stand 1 en dat heb ik gedaan.
Pagina: 1