AMD redeon ramdisk

Pagina: 1
Acties:

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb de gratis versie van ramdisk geinstalleerd omdat ik had begrepen dat deze software als een soort buffer werkte om data alvast in het ram te laden.
Na wat gepielt te hebben lijkt het erop dat deze radeon versie een gewone ramdisk is. Ben al aan het zoeken geweest maar er is verdomd weinig informatie over te vinden. Behalve mensen die hem daadwerkelijk als traditionele ramdisk gebruiken.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Wat is de vraag?
Zoals de naam al zegt, het is een ramdisk.

Het lijkt me dus ook dat je het als ramdisk gebruikt :?

• arbraxas
Hmz had mijn verhaal niet helemaal compleet, vraag is eigenlijk of radeon ramdisk als een soort dynamische buffer gebruikt word. Dus bijvoorbeeld Textures alvast preloaden in de ramdisk. Doet het dat niet heb ik er 0,0
aan.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:34
Nope dat doet een ramdisk niet, volgend mij windows zelf wel in beperkte mate. Als het goed is gooit windows zelf al een hoop als cache in het ongebruikte ram geheugen, of dat ook textures van games zijn weet ik niet.
Ik heb verder geen ervaring met een ramdisk, maar volgens mij kan je handmatig bepaalde bestanden toewijzen die dan op de ramdisk worden gezet, zoals de browser cache.. of andere cachesoorten. Dan kan je nog instellen of de bestanden bij een reboot opnieuw geladen worden of niet (ofwel of ze op de hdd worden opgeslagen of niet)

• arbraxas
RTFM!

Staat gewoon in de manual ;p
God ik ben ook een echte man. Eerst knopjes drukken en dan pas lezen.
Maar het is dus een gewone ramdisk.

[ Voor 14% gewijzigd door arbraxas op 28-12-2013 13:11 ]

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:25
ben zelf wel van mening dat de dataram ramdisk een pak beter is - gratis, geen limiet aan ramdisk size, en naar mijn mening ook wat stabieler.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:34
uhm.. De AMD versie is gewoon rebranded Dataram ramdisk hoor ;)
http://www.anandtech.com/...y-sku-rg2133-gamer-series

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:25
oeps inderdaad. Ik bedoelde softperfect RAM disk. Zelf mindere ervaring met de dataram versie.
Pagina: 1