Gisteren bij alternate was eindelijk een custom cooled r9 290 beschikbaar, van gigabyte, (3x windforce koeler) en hoewel ik nog geen review heb kunnen vinden op internet was ik het wachten zat en heb hem gekocht, 409 euro voor de bf4 edition, volgens mij best redelijke prijs als je vergelijkt wat er inmiddels door de mining hype in de us moet worden betaald. Ervaring tot dusver super, heb een uur bf4 gespeeld op 1440p, settings high (auto), bf4 ziet er geweldig uit ( is ook makkelijk, alles stond op settings low, kwam van een 5850) en belangrijkste: hij is gewoon stil, geen noemenswaardig geluid (afgesloten kast). Nog geen temp metingen gedaan.
De kaart is niet stil te noemen, gooi de fan van de kaart maar boven de 60% met het Gigabyte OC GURU programma en de fan begint luid te worden.
Daaronder is de kaart gewoon stil idd, dus remedie is om de fan te locken rond de 60%, zal vanmiddag eens kijken wat de temps hierbij doen.
Daaronder is de kaart gewoon stil idd, dus remedie is om de fan te locken rond de 60%, zal vanmiddag eens kijken wat de temps hierbij doen.
Klopt, heb inmiddels wat getest met Furmark en Battlefield. Kreeg Guru niet geinstalleerd, met MSI afterburner gedaan.
Furmark: gaat "throttelen" bij fanspeeds onder de 65% om de temp op 84 graden te houden. Is inderdaad goed hoorbaar hoewel ik het persoonlijk nog niet storend vind.
Battlefield 4, heb alles op ultra gezet en 2x MSAA, 2560 X 1440, kaart overgeklokt naar 1080 core clock
en 1320 memory clock, multiplayer 32 x 32 verschillende maps, geeft continuu rond de 70 FPS aan met FRAPS, kaart wordt dan max 79 graden (2 uur gegamed) met fanspeed van 50procent en is dan nauwelijks hoorbaar. Met alles op high ipv ultra (zie eerlijk gezegd verschil niet tussen high en ultra) geeft hij rond de 120 FPS en ook 79 graden, fanspeed 50. BTW gebruik een core I5 4670 op 4200 MHz.
Furmark: gaat "throttelen" bij fanspeeds onder de 65% om de temp op 84 graden te houden. Is inderdaad goed hoorbaar hoewel ik het persoonlijk nog niet storend vind.
Battlefield 4, heb alles op ultra gezet en 2x MSAA, 2560 X 1440, kaart overgeklokt naar 1080 core clock
en 1320 memory clock, multiplayer 32 x 32 verschillende maps, geeft continuu rond de 70 FPS aan met FRAPS, kaart wordt dan max 79 graden (2 uur gegamed) met fanspeed van 50procent en is dan nauwelijks hoorbaar. Met alles op high ipv ultra (zie eerlijk gezegd verschil niet tussen high en ultra) geeft hij rond de 120 FPS en ook 79 graden, fanspeed 50. BTW gebruik een core I5 4670 op 4200 MHz.
Ik heb zelf de Gigabyte R9 270 windforce (GV-R927OC-2GD, met twee 100mm fans) aangeschaft, in de veronderstelling dat deze best stil is.
Onder load klinkt deze me toch iets te luid, al blijven de temps mooi onder controle (na een uur 68° max, fan op 60%)
Dat wordt wachten op een deftige aftermarket oplossing...
Onder load klinkt deze me toch iets te luid, al blijven de temps mooi onder controle (na een uur 68° max, fan op 60%)
Dat wordt wachten op een deftige aftermarket oplossing...
Dan kan je toch de fanprofile aanpassen?
Fabrieksfout, productie is stil gelegd
http://www.tomshardware.d...g-kuhler,news-250136.html
http://www.tomshardware.d...g-kuhler,news-250136.html
[ Voor 12% gewijzigd door FNale op 01-01-2014 20:43 ]
Pagina: 1