• DriftwoodSan
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-10-2015
Wijze heren en dames van GoT,

Sinds XBMC 10 ben ik een fervent gebruiker. Inmiddels heb ik XBMC draaien op 2 PC's, een laptop, een HTPC en een tablet (allen 12.3).
XBMC werkt prima op al mijn systemen, maar het is een 'pain in the ass' om de userdata op alle systemen gelijk te houden. Op internet heb ik 2 manieren gezien om de userdata op een NAS te zetten, maar beide methoden ogen onnodig complex.
Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om met Symlinks de UserData op mijn NAS te zetten zodat op alle systemen de film/serie database gelijk is. Ik wil bijvoorbeeld op de laptop een film kunnen starten en deze op de HTPC afkijken.
Nu is het de bedoeling dat alle instellingen, de database en interface gelijk is op alle systemen.
De audio-instellingen mogen niet gedeeld worden. De HTPC en 1 PC hebben 5.1 geluid, de rest is 2.0 stereo.
De beeldinstellingen mogen ook niet gedeeld worden. De laptop heeft slechts een 1366x768 scherm en de tablet 1920x1104 (Nexus 7 2013). De rest is 1080p.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:54

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je kunt in elk geval een shared database maken. Als ik nu op mijn telefoon XBMC aanzet, kan ik verder gaan met kijken waar ik op de laptop gebleven was. De shared database wordt opgeslagen op mijn NAS. Op de telefoon staan geen scrapers dus ik zie daar ook alleen wat mijn laptop al geïndexeerd heeft. Ik weet niet precies hoe dit moet, maar op de XBMC-forums is hier genoeg informatie over te vinden.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Zoals Jorgen al aangeeft kun je database centraal plaatsen. Hiervoor heb je een MySQL database nodig. Instructies kan je op de wiki van XBMC terug vinden.
Let wel op dat je op alle installaties dezelfde versie van XBMC draait, anders kunnen de databases niet synchroniseren. Via advancedconfig.xml kun je de nodige instellingen maken, maar ook path-substitution toepassen.
In de praktijk blijken daar echter nog wel wat haken en ogen aan te zitten, en zeker bij wat tragere verbindingen en devices is het meestal nuttig om deze hun eigen thumbs en fan-art op te laten halen.
Ook addons en addon-settings syncen wil niet altijd goed gaan als je dit cross-platform toepast (dus windows en openelec met een shared addon-locatie).
Interface (skinn) zou ik dan dus ook per machine even instellen. Dit is uiteraard per machine een eenmalige actie, dus imho niet heel onoverkomenlijk.

iRacing Profiel