Welke videokaart moet ik aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Beste Tweakers!

Ik ben op zoek naar een goede videokaart die mijn wensen kan vervullen. Ik ga er op gamen, photoshoppen, videobewerken. Ook zal hij draaien op Windows 8.1 en Mac OS X.

Nu ben ik dagenlang aan het zoeken, reviews aan het checken, maar door de bomen zie ik het bos niet meer.
Mijn budget is €250,- max

Mijn specs:
Intel i7 4770
Asus Z87-K
Samsung 840 240GB SSD
250GB Seagate HDD
Corsair 500W CXM
16GB Corsair Vengeance (4x4GB)
Cooler Master Silencio 550

Ik zat al te kijken naar de MSI N760 Twin Frozr Gaming 2GD5 voor €206,91 maar is deze beter dan de MSI Radeon R9 270X Gaming,2GB (€178,-) of MSI Radeon R9 280X Gaming,3GB (€270,-)

Dank u wel voor elke hulp! :)

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

rwk95 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 09:06:

Ik zat al te kijken naar de MSI N760 Twin Frozr Gaming 2GD5 voor €206,91 maar is deze beter dan de MSI Radeon R9 270X Gaming,2GB (€178,-) of MSI Radeon R9 280X Gaming,3GB (€270,-)
Elke willekeurige videokaarten review geeft de verschillen toch aan tussen R9 270X, N760 en R9 280X?

Duurder = sneller maar ook meer stroomverbruik ( 280X wordt krap op jouw voeding denk ik) en lawaai.

Bepaal dus eerst welke videochip je wil en zoek daar dan een specifiek en kaart bij.

[ Voor 12% gewijzigd door bombadil op 28-12-2013 09:47 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:16
Performance per euro zijn ze ongeveer gelijk.
De 760 is pakweg 10% sneller dan de 270X en de 280X is 20% sneller dan de 760.
Kijk dus voornamelijk naar wat je precies nodig denkt te hebben.

Als je nog van voeding kunt wisselen zou ik dat doen, deze heeft niet al te beste capacitors waardoor hij na een jaar of 3 onbetrouwbaarder wordt.

De behuizing is ontzettend stil, maar ook erg heet, ik zou er een paar fans bij zetten als je een videokaart neemt die de warmte niet gelijk de kast uit blaast (zoals de msi gaming versies).
Zeker bij de 280X aangezien die wat meer verbruikt dan de andere 2.

• Frontwing
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-01 20:11
Op zich is de keuze voor de R9 270 niet verkeerd.
Kwa prestaties is deze ongeveer gelijk aan de HD 7870.
Hij is ook weer net iets krachtiger dan de GTX 660.
Maximum tdp is 150 watt, wat jou voeding nog wel kan trekken.
Geen slecht idee van Mitsu om toch voor een andere voeding te gaan.
Bijv. een goed gecertificeerde Seasonic, Corsair, BQT of XFX pro.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum 1:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviessubfora, in dit geval componenten aankoopadvies. Voortaan aub sticky beleidstopics lezen voor je een topic opent :o

Ahum 2:
CAA beleid
Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Je komt hier met twee (radikaal verschillende) voorstellen zonder onderbouwing. Dat is dus niet de bedoeling.

Dus verplaats ik dit topic naar CAA en ik sluit het wegens geen eigen inzet.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.