Ik heb 1 computer en 3 tablets. Ik wil bepaalde gegevens zoals tekstdata op een centrale plek zo als HD op kunnen slaan en uit kunnen lezen met mijn apparaten.
ik wil het binenshuis houden en optimaal veilig. Ik wil het niet naar een cloud op internet dus nidt op andermans opslag.
Ik kwam de Lacie Cloud tegdn en dat leek mij wel wat mazr lees in de gebruiksaanwijzing dat het automatisch backup van mijn gegevens maak en elders op een vreemde schijf deponeerd.
na een jaar heb ik daar per jaa voor te betalen.
kan dit ook anders? Is het mogelijk eigen gegevens binnen huis te houden met zo een systeem of ben ik in de verkeerde hoek aan het zoeken?
ik ben een leek op dit gebied en het mag niet ingewikkeld zijn.
graag advies of en opbouwende vingereijzing.
tnx
ik wil het binenshuis houden en optimaal veilig. Ik wil het niet naar een cloud op internet dus nidt op andermans opslag.
Ik kwam de Lacie Cloud tegdn en dat leek mij wel wat mazr lees in de gebruiksaanwijzing dat het automatisch backup van mijn gegevens maak en elders op een vreemde schijf deponeerd.
na een jaar heb ik daar per jaa voor te betalen.
kan dit ook anders? Is het mogelijk eigen gegevens binnen huis te houden met zo een systeem of ben ik in de verkeerde hoek aan het zoeken?
ik ben een leek op dit gebied en het mag niet ingewikkeld zijn.
graag advies of en opbouwende vingereijzing.
tnx