Toon posts:

moet LaCie cloud bacups maken naar een internet cloud?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1 computer en 3 tablets. Ik wil bepaalde gegevens zoals tekstdata op een centrale plek zo als HD op kunnen slaan en uit kunnen lezen met mijn apparaten.
ik wil het binenshuis houden en optimaal veilig. Ik wil het niet naar een cloud op internet dus nidt op andermans opslag.

Ik kwam de Lacie Cloud tegdn en dat leek mij wel wat mazr lees in de gebruiksaanwijzing dat het automatisch backup van mijn gegevens maak en elders op een vreemde schijf deponeerd.
na een jaar heb ik daar per jaa voor te betalen.

kan dit ook anders? Is het mogelijk eigen gegevens binnen huis te houden met zo een systeem of ben ik in de verkeerde hoek aan het zoeken?

ik ben een leek op dit gebied en het mag niet ingewikkeld zijn.

graag advies of en opbouwende vingereijzing.

tnx

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-01 17:12

hilgo

Clear your mind of can't.

Als het enkel om backup van documenten binnenshuis gaat zou je ook genoeg hebben aan een nas ergens in een kast of zo en dan d.m.v. een logon of logoff script elke keer een kopie maken van bepaalde mappen.
Als je wat meer moeite er voor wilt doen, en meteen wat kennis op wilt doen, kun je denken aan bijvoorbeeld owncloud (www.owncloud.org) waar genoeg tutorials voor te vinden zijn via google.

Discogs

Verwijderd

Topicstarter
@hilgo

het is de bedoeling dat er geen informatie naar externe clauds gaan. Ik wil het dus binens huis gebruiken.
ik las net ook iets over netharddisk. Ik wil er best moete oor doen maar gaat moeilijk vandaar ik hdt woordjd Leek uit dd kast had gehaald.

ik wil ijgsnlijk 1 hd berijkbaar via al mijn computers zodat ik de zelfde tekst ook kan behandelen via deze computers. En natuuflijk voof backup.

De extra mogelijkhdden xoals streamen enz... hdb ik niet nodig en is tdveel info voor mij.

tnx

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Neem een NAS. Hoef je nagenoeg niets aan in te stellen en je kunt er in de meeste gevallen zelf een cloudservice op installeren, wanneer dat niet meegeleverd wordt.

Zoals bij Synology: zij hebben hun eigen Cloud Station. Hierbij wordt data naar je eigen NAS geschreven, niet naar andere schijven die jij niet hebt ingesteld. (CS kan wel geblokkeerd zijn op netwerken van bedrijven en instellingen, kwestie van de gebruikte poorten die geblokkeerd zijn)

Je kunt ook op zo'n NAS OwnCloud draaien wat een prima vervanger is. Met OwnCloud kun je bestanden, maar ook agenda's en contactpersonen in je eigen cloud zetten. Handig wanneer je met meerdere apparaten werkt.