Toon posts:

Welke videokaart voor upgrade?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik heb nu een leuk midrange systeem op de kop weten te tikken voor weinig. Systeem is geleverd zonder HDD, deze wordt morgen aangevuld door een SSD.

Systeem is nu dus nog even zonder harddisk, maar dit zijn de volgende specificaties:

Thermaltake Armor Junior
processor: Q6600
moederbord: P5e moederbord x38
geheugen: 4 GB OCZ 4-4-4-15
videokaart: 8800GTS 512
voeding: OCZ 600 watt ( GOLD )
kast: Armor Junior
ventilatoren: Gentle tyfoon fans 3x 1x scythe fan ( A merk )
fancontroller scythe
Scythe Ninja CPU COOLER
5in1 cardreader
DVD speler
DVD brander

Zoals je ziet zit er wellicht nog een verouderd videokaartje in, nu wil ik deze upgraden maar welke kaart kan ik hier dan het beste inplanten? Mijn budget ligt tussen de 50-125 euro aangezien het een midrange systeem is. Het hoeft absoluut niet een 'game monster' te worden, maar een kleine upgrade zou niet overbodig zijn?

Wie geeft advies? :9

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-02 13:36
Wat voor games wil je gaan spelen?

Je processor zal waarschijnlijk gaan bottlenecken, het is dus ook belangrijk om te weten of je later eventueel wilt gaan upgraden en of je dan je videokaart wilt meenemen. Zo niet, dan hoeft er geen beest van een kaart in.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het is maar een simpele Q6600. Ik speel meer de wat "oudere" games zoals Emergency 4, Call of Duty 2 etc. Maar, ik zou het ook een keer leuk vinden dat ik wat nieuwere games van Call of Duty zou kunnen spelen, bijvoorbeeld world at war of dat soort. Ik heb geen idee of dit haalbaar is in deze setup.

Laat ik het dan zo stellen, heeft het überhaupt nut om te gaan upgraden met deze processor en moederbord?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Hmm, een HD7850 is een leuk kaartje. Wss botlleneckt je ram en cpu dan wel.

People as things, that’s where it starts.

• supermario1231
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-11-2025
Ja, de HD7850 is wel een geschikte kaart voor jou. Als je de CPU dan nog wat overclockt zal je er wat hogere fps mee krijgen in games.

• Arjantje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-10-2023
Je kan nu al world at war draaien vermoedelijk voldoet een hd7770of een gtx 650 al, world at war is niet zo'n heel zwaar spel.

[ Voor 8% gewijzigd door Arjantje op 28-12-2013 13:21 ]

Pagina: 1