Thunderbolt to HDMI veilig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirWhiteBeard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-06-2024
Hallo allemaal,

Ik ben recent een beetje aan het uitzoeken hoe ik 2 schermen op mijn macbook pro retina kan aansluiten en kwam al snel op de thunderbolt to hdmi omvormers. De originele omvormers van apple zijn een beetje aan de dure kant. En daarom is mijn vraag of het kwaad kan goedkope varianten van bijvoorbeeld DealExtreme te gebruiken?

Ik zou het namelijk erg zonde vinden als dit ten koste gaat van mijn Mac

Bedankt voor jullie advies alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu 2.5 jaar een neppe uit China. 1x stuk gegaan dus weer een nieuwe gekocht voor 5-10$.
Nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Gebruik een DP to HDMI kabel van iWires (met Techlink adapter ingebouwd). Wordt voor veel geld bij een bekende grote rode winkel verkocht maar heb ik voor weinig geld via Marktplaats aangekocht. Werkt 100%, prima beeld, directe sync en nette afwerking. Heb van hetzelfde merk ook een reserve DP to VGA adapter (als backup voor originele Apple variant) en ook die werkt probleemloos (i.t.t. veel andere verloopjes die je bijvoorbeeld op DealExtreme aantreft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik heb een merkloze en een originele van Apple gehad. Beiden werken prima, maar ik merkte wel dat de merkloze erg warm werd. Dit is dan ook waarschijnlijk de reden geweest dat hij is doorgebrand...

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N14
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 19:16

N14

Volgens mij heeft Apple zelf geen miniDP naar HDMI, die zijn allemaal van Belkin (i.t.t. miniDP naar DVI/VGA): http://store.apple.com/nl...isplayport&fh=36d5%2B3073

Ik heb volgens mij deze (http://www.kabeltje.com/m...?cPath=463_2083_250_1935&). Gebruik hem eigenlijk maar heel af en toe, maar werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:00
Ik gebruik al een lange tijd een deal extreme DP - HDMI adapter. Werkt prima! Ook een DP - VGA kabeltje van eBay geplukt, werkt ook helemaal prima. Kortom de Apple kabeltjes vind ik zelf te duur als de Chinese ook prima werken.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:25
Wat ik niet begrijp is dat mensen rustig 1000'en euro's uitgeven aan een laptop, maar een extra originele adapter/omvormer vinden ze dan teveel kosten. Ik zou alles lekker origineel houden en de officiële kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:27

HaterFrame

Well... Poo came out!

GioStyle schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 15:04:
Wat ik niet begrijp is dat mensen rustig 1000'en euro's uitgeven aan een laptop, maar een extra originele adapter/omvormer vinden ze dan teveel kosten. Ik zou alles lekker origineel houden en de officiële kopen.
Omdat je weet dat er ik weet niet hoe veel marge word gemaakt op die accessoires?
Ik heb ook een aantal kabels van ebay en DX gekocht omdat ik er niet dagelijks gebruik van maak, dat is dan ook direct de reden waarom ik niet het origineel koop.

Mocht ik iets wel alle dagen moeten gebruiken dan word het een ander verhaal natuurlijk.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:00
En misschien vinden de meeste mensen het wel duur zat geworden na die 1000+ voor de laptop? Dan nog €30 per accessoire is de druppel. Ergens moet je de grens trekken. Netwerk adapter, VGA en HDMI gaat je snel nog eens €100 kosten. Dat is geld dat ik liever bespaar, of steek in een upgrade van de ssd ofzo.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
Ik heb ook een aantal dx adapters, en het is pure rommel, ik gebruikte ze dan ook echt elke dag, maar binnen een week had ik ze alle 3 al kapot. Ik ben een normale gebruiker die niet ruig is en ze lagen allemaal in een stoffen zakje wanneer ik ze niet gebruikte. Just sayin. Ga voor het apple product ipv de neppe + heb je ook nog garantie.
Pagina: 1