ASRock Z87 extreme6 - DR. Debug vast op "99"

Pagina: 1
Acties:

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:52
Ik heb vandaag al mijn onderdelen binnen en na 1 uurtje had ik mijn mining rig in elkaar. Alleen nog de power cable er in en klaar, mijn stroomrekening zou omhoog gaan. Alleen bleef het moederbord (ASRock Z87 extreme6) hangen op "99". Ik heb zowel 1 videokaart, geen videokaarten (Intergrated graphics), andere usb poorten, andere kabels, zowel alles geprobeerd maar Dr, Debug blijft "99" geven.

Ik ben op dit moment out of idea's en denk er overna om hem terug te brengen maar dan zou het dus nogal een tijdje duren voordat ik hem terug heb (als dat uberhaupt gebeurd). Ik zoek dus liever een oplossing, iemand een idee? Want ik geef het al een beetje op 8)7

• smiba
Ik ga het vanmiddag maar eens proberen met geen USB niets er in alleen een PS/2 keyboard

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:11
Wat ik dan altijd doe:
moederbord uit de kast op een stuk karton leggen en enkel het hoognodige aansluiten: 1 reep geheugen, processor/koeler, voeding. Monitor er aan, geen muis of toetsenbord. En dan aanzetten door de juiste binnen kort te sluiten (weet zo uit m'n hoofd niet precies welke).
Da's DE manier om zoveel mogelijk in 1 keer uit te sluiten.

Werkt het dan nog niet, dan zal je moeten kijken of je een vervangende processor kan lenen, ander merk/type geheugen om te proberen, andere voeding uittesten. Werkt dat ook niet - dan is de kans groot dat je moederbord defect is.

Overigens: welke voedingskabels had je aangesloten?

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Wat zegt je handleiding op code 99?? pagina 34
92 - 99 Problem related to PCI-E devices. Please re-install PCI-E devices or try installing them in other slots. If the problem still exists, please remove all PCI-E devices or try using another VGA card

[ Voor 77% gewijzigd door Damic op 28-12-2013 19:48 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:39
Alle PCI-E devices dus even verwijderen.

• smiba
Heb inmiddels maar een RMA aangevraagd een een nieuwe gekocht, deze werkt wel. Was dus een defect moederbord
Pagina: 1