vraag over hardeschijf

Pagina: 1
Acties:

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:18
hey mensen van tweakers,
ik ben nieuw hier op het forum en ik heb een vraag.
ik heb een computer met deze specs :

Proc: Amd Phenom 2 x4 B55 (unlocked cores)
Ram: 8GB (2 Kingstons) (2 Crucial) 1333mhz
Videokaart: Amd Radeon Saphire 5770 1GB
Hardeschijf: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Moederbord: MSI 770-C45 met laatste bios.

nou heb ik 2 vragen heeft het zin om hier een SSD voor te kopen?
en ik heb een SATA 2 interface werkt een SSD hiervoor zoals de Samsung Evo 840 120gb?
Alvast bedankt :)

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Ja het heeft zin en ja het werkt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een SSD is altijd de moeite, ook als je 'slechts' beschikt over een 3Gbps SATAinterface. Het grote voordeel met een SSD haal je namelijk niet alleen uit de hoge sequentiele doorvoersnelheden, maar met name uit de lage accesstimes, waardoor alles gewoon erg vlotjes aanvoelt.

• dutchnltweaker
Ik dacht dat het niet compatible zou zijn, want de ene forum is gewoon vaag daarover en de ander wel duidelijk :)
Welk merk is beter, en is 120 GB wel genoeg voor Windows 7 ultimate x64? :)
ik heb nu 280 GB partitie voor mijn windows op me HDD en de anderen voor documenten en games.

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Ervaring leert mij dat 120GB krapjes is als je ook nog wat spelletjes speelt.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• dutchnltweaker
Leo1010 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:57:
Ervaring leert mij dat 120GB krapjes is als je ook nog wat spelletjes speelt.
ik heb een 1TB HDD inzetten en daar komen de spellen erop te staan.
of is dat niet wat je bedoelde?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ja, 120 GB is genoeg.

Het is alleen, een ssd is zo lekker snel, je wil al snel meer. Alle programmas (en games dus ook) laden lekker snel, savegame wegschrijven gaat snel enz. Dan wil je al snel zoveel mogelijk op je ssd, en dan word 120 GB wel krap.
Ik zou dus zoveel mogelijk budget maken, en daar dan de ssd bij nemen. Hoe groter de ssd , hoe fijner het allemaal zal werken. De Crucial M500 is wat goedkoper dan de Samsung evo, die zou je dus ook kunnen overwegen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

120GB is genoeg, maar ik moet zeggen dat die bij mij toch al wel vrij vlot vol zit (nu moet ik zeggen dat ik games ook op dat ding zet). In mijn werkstation zit een 256GB Plextor M5 Pro, en dat bevalt me wat ruimte betreft erg goed. Met 120GB kun je ook prima uit de voeten, al moet je iets meer opletten waar je wat neerzet (dus niet alles zomaar naar je C:schijf mikken zoals ik vaak wel doe :P)

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:13
Eens met het bovenstaande.. ook hier is 120GB een beetje zuinig aan doen met de ruimte

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

SSD in een SATA 2 is goed te doen, eigenlijk geen enkele reden om het niet te doen zelfs. Zelf heeft mijn I7 ook maar SATA 2 en het is met een SSD een verademing.

120/128 GB is te doen, met Steam kan je zelfs nog selecteren waar je games wilt installeren, op SSD of op je HDD. Zo plaats ik de courante spelen op SSD en de mindere op de HDD. Als je 1 maal SSD hebt gehad, dan wil je niet meer anders.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Eens met Wim-Bart: ik zet ook spellen die ik veel speel of die veel geheugen vreten op de SSD, de rest kan best op een HDD. Net zo met programma's: Ik wil dat Windows, Office en een paar programma's supersnel lopen, de rest kan prima op de HDD. Door dat een beetje in de gaten te houden heb ik nog zat ruimte op mijn 120 Gb SSD.

• dutchnltweaker
ik wil me pc nog minimaal 2 jaar houden dus heeft het nog wel nut?
me pc is niet sloom dusja :?

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:13
Gast, tuurlijk heeft een SSD nut voor die twee jaar.. Er zullen wel,snellere varianten komen zoals Sata-expres e.d. dus of je de SSD mee zal nemen naar een nieuw systeem is maar de vraag. Desalniettemin, als je je een beetje in hebt gelezen over de profijten van een SSD dan weet je hoe fijn het is om er een te hebben. Ik heb er in ieder geval geen spijt van!
Pagina: 1