Toon posts:

Hackintosh Bouwen Advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je bereiken?
Ik wil graag een goedkopere, stille hackintosh bouwen die in een mini ITX case zal passen. Verder is zal er niet veel bjzonders op de computer worden gedaan, dus geen zware games of grote video's bewerken, maar wel af en toe iets bewerken in imovie bijvoorbeeld. Vooral voor mail, tekstverwerken en internetten dus, in een mini ITX behuizing.

Wat mag het gaan kosten?
Het budget is maximaal 400 euro, maar graag minder.

Dit is wat ik tot nu toe heb. Er zit geen SSD of HDD bij omdat ik nog twee hdd's heb liggen. Ik twijfel echter wel of ik voor een SSD zou gaan, voor de snellere opstarttijden bijvoorbeeld. De behuizing wil ik graag zo houden.

Ik weet echter niet of dit wel in het budget gaat passen met nog een voeding en eventuele ssd er bij.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 4330 Boxed€ 110,90€ 110,90
1Gigabyte GA-H87N-WIFI€ 98,70€ 98,70
1BitFenix Prodigy Zwart€ 64,10€ 64,10
1TP-Link TL-WDN4800€ 32,95€ 32,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 64,51€ 64,51
1MS-Tech MS-N550-VAL-CM€ 34,65€ 34,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 405,81

Zoals je ziet zit er geen voeding bij, hier zou ik graag nog advies over ontvangen.Ook over de andere onderdelen zou ik advies willen hebben.

Fijne avond *O*

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:31
Er zit wel een voeding bij, maar MS-tech is mij niet echt bekend. Zou er een zoals deze nemen: pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze 400W is ruim voldoende aangezien je niet eens een GPU gebruikt zou je nog lager kunnen gaan. Seasonic, XFX, bequiet e.d. zijn ook geschikt als voeding.

Hackintosh geen ervaring mee de processor lijkt me voldoende voor simpele taken. Het moederbord kan goedkoper aangezien je niet wilt overklokken met deze processor een B75 chipset kan ook al (wel checken of hacktintosh het ondersteund). RAM kan misschien nog iets goedkoper, snelheden maken niet zoveel uit tegenwoordig.

Verwijderd

Topicstarter
TheUninvited schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:42:
Er zit wel een voeding bij, maar MS-tech is mij niet echt bekend. Zou er een zoals deze nemen: pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze 400W is ruim voldoende aangezien je niet eens een GPU gebruikt zou je nog lager kunnen gaan. Seasonic, XFX, bequiet e.d. zijn ook geschikt als voeding.

Hackintosh geen ervaring mee de processor lijkt me voldoende voor simpele taken. Het moederbord kan goedkoper aangezien je niet wilt overklokken met deze processor een B75 chipset kan ook al (wel checken of hacktintosh het ondersteund). RAM kan misschien nog iets goedkoper, snelheden maken niet zoveel uit tegenwoordig.
Wat zou je adviseren qua moederbord? Ik weet namelijk iet wat een B75 chipset inhoudt.

Edit: Dit is mijn nieuwe lijst:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 32,99€ 32,99
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 34,99€ 34,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 374,63

Andere voeding, ander RAM.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2013 19:54 ]

• jarrin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-04 02:20
Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:50:
[...]

Wat zou je adviseren qua moederbord? Ik weet namelijk iet wat een B75 chipset inhoudt.
Linkje met alle B75 moederboorden ;)

Chipset regelt overigens de communicatie tussen je processor en overige onderdelen op het moederboord (RAM/North- en Southbridge).

TonyMac heeft ook nog een buyers guide! Ik zou die zoveel mogelijk aanhouden ;)
Dat doe je al ;p

[ Voor 27% gewijzigd door jarrin op 27-12-2013 20:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
jarrin schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:55:
[...]

Linkje met alle B75 moederboorden ;)

Chipset regelt overigens de communicatie tussen je processor en overige onderdelen op het moederboord (RAM/North- en Southbridge).
Bedankt, maar dat gaat niet werken met deze processor (correct me if I'm wrong), die een 1150 socket heeft.
Ik denk zelf dat ik beter dit moederbord kan houden, omdat dit in combinatie met de Intel i3 erg makkelijk is te gebruiken als hackintosh.

Edit: inderdaad de buyers guide van TonyMac :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2013 20:03 ]

• jarrin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-04 02:20
Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:02:
[...]

Bedankt, maar dat gaat niet werken met deze processor (correct me if I'm wrong), die een 1150 socket heeft.
Ik denk zelf dat ik beter dit moederbord kan houden, omdat dit in combinatie met de Intel i3 erg makkelijk is te gebruiken als hackintosh.
Ik zou inderdaad die buyer guide aanhouden. Andere hardware gaat een ramp worden (zeg ik uit ervaring). Dus hoe je het nu hebt lijkt mij prima.

Verwijderd

Topicstarter
jarrin schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:03:
[...]

Ik zou inderdaad die buyer guide aanhouden. Andere hardware gaat een ramp worden (zeg ik uit ervaring). Dus hoe je het nu hebt lijkt mij prima.
Oké, dit lijstje dus:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 374,63

Het maakt denk ik niet heel veel uit wat voor RAM je erin stopt? Evenals de harde schijf?

Als het allemaal klopt, dan wordt het waarschijnlijk deze combinatie, maar ik weet het nog niet helemaal als het op de SSD aankomt.

Kun je mac osx op een kleinere ssd installeren (<64gb), en dan de bestanden en minder vaak gebruikte programma's op een gewone harde schijf?

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2013 21:01 ]

• commondus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:09:
[...]

Oké, dit lijstje dus:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 374,63

Het maakt denk ik niet heel veel uit wat voor RAM je erin stopt? Evenals de harde schijf?

Als het allemaal klopt, dan wordt het waarschijnlijk deze combinatie, maar ik weet het nog niet helemaal als het op de SSD aankomt.

Kun je mac osx op een kleinere ssd installeren (<64gb), en dan de bestanden en minder vaak gebruikte programma's op een gewone harde schijf?
Qua componenten ben ik het er helemaal mee eens, Hackingtosh werkt sowieso prima met Intel. RAM maakt weinig uit, ik zou gewoon kingston valueram 1333mhz nemen, erg standaard en het voldoet. Wat betreft de SSD/HDD is een hybride hardeschijf(SSHD) misschien nog wel een leuk idee, dit is een normale harde schijf met een 8gb SSD erin. Dat klinkt als weinig maar de reviews van OSX gebruikers die ik lees vertellen toch allemaal dat het opstarten echt stukken sneller is, ook worden frequente programma's stukken sneller.

De review die ik een tijdje terug las over een hybride hardeschijf is deze

Misschien een optie?

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:56

Hupske

AFCA

Buyer guide zal ik idd aanhouden.

Maar uit mijn ervaring maakt het RAM niet heel veel uit. Heb verschillende reepjes in mijn pc zitten en dat draait zonder problemen. Voor de SSD kan je wellicht wel beter houden aan een Samsung of die van SanDisk, dit omdat Apple die zelf ook ondersteunt in hun eigen systemen.

Voor de rest kan je eventueel nog bezuinigen op de behuizing en wil je echt het draadloze gaan gebruiken?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:28

Bolletje

Moderator Harde Waren
Kicken is nergens voor nodig. Daarnaast gaat het om een compleet systeem dus naar DAA.

Verwijderd

Topicstarter
hupske schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 21:50:
Buyer guide zal ik idd aanhouden.

Maar uit mijn ervaring maakt het RAM niet heel veel uit. Heb verschillende reepjes in mijn pc zitten en dat draait zonder problemen. Voor de SSD kan je wellicht wel beter houden aan een Samsung of die van SanDisk, dit omdat Apple die zelf ook ondersteunt in hun eigen systemen.

Voor de rest kan je eventueel nog bezuinigen op de behuizing en wil je echt het draadloze gaan gebruiken?
Het draadloze is eigenlijk niet absoluut nodig, de computer staat dichtbij de router. Als dehet in de toekomst nog nodig is, kan ik altijd nog een netwerkkaartje bestellen.

Met die besparing komt er meer ruimte vrij voor een SSD, wat waarschijnlijk een 120GB wordt.

Een eventueel bouwverslag, is daar animo voor en waar kan ik dat kwijt? Gewoon in dit topic?

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:18
Ik hou dit topic nauwlettend in de gaten omdat ik zelf ook zoiets van plan ben, laat je weten wanneer je hem in elkaar gezet hebt? (en dus ook werkend hebt) :D

• Hupske

Hupske

AFCA

Ik zal idd een 128GB SSD nemen. Mavericks neemt als OS niet veel ruimte in beslag, maar met een paar spelletjes erbij en wat knutsel programma's is de schijf zo een keer vol en wat meer ruimte zorgt altijd voor wat snelheid winst.

Ik heb zelf een dual boot draaien met windows 8.1 en Mavericks en dat werkt prima. (systeem vindt je bij inventaris) Wellicht kan je nog wel kijken naar een muis en toetsenbord van Apple zelf. Aangezien een muis van een ander merk niet erg lekker werkt(mijn mening).

Verwijderd

Topicstarter
Panamera schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 22:34:
Ik hou dit topic nauwlettend in de gaten omdat ik zelf ook zoiets van plan ben, laat je weten wanneer je hem in elkaar gezet hebt? (en dus ook werkend hebt) :D
Tof! Ik ga waarschijnlijk deze week de onderdelen bestellen, nadat ik vandaag nog wat advies vraag op het tonymacx86 forum. Als je een hackintosh bouwt, dan kun je hier letterlijk alles vinden wat je nodig hebt.

Als ik volgende week begin met bouwen zal ik het bouwverslag met foto's in dit topic posten, omdat bouwverslagen altijd erg handig zijn voor andere mensen.
Na de build zal ik rapporteren over het installeren van Mac OSX.
hupske schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 22:43:
Ik zal idd een 128GB SSD nemen. Mavericks neemt als OS niet veel ruimte in beslag, maar met een paar spelletjes erbij en wat knutsel programma's is de schijf zo een keer vol en wat meer ruimte zorgt altijd voor wat snelheid winst.

Ik heb zelf een dual boot draaien met windows 8.1 en Mavericks en dat werkt prima. (systeem vindt je bij inventaris) Wellicht kan je nog wel kijken naar een muis en toetsenbord van Apple zelf. Aangezien een muis van een ander merk niet erg lekker werkt(mijn mening).
Het wordt dus inderdaad een 120GB SSD, en twee gewone harde schijven van 160GB, die ik nog thuis heb liggen. Muis en toetsenbord heb ik al, en persoonlijk vind ik de magic mouse van Apple een slechte muis. Het toetsenbord van Apple is wel erg mooi ontworpen.

Hier dus de definitieve lijst:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-H87N-WIFI€ 97,50€ 97,50
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 57,90€ 57,90
1Sandisk Extreme 120GB€ 103,99€ 103,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 469,38

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

pricewatch: Gigabyte GA-H81M-HD3
pricewatch: BitFenix Prodigy M Zwart

is een goedkopere combinatie, je hebt dan weliswaar geen wifi, maar aangezien je dat vermoedelijk toch niet gaat gebruiken is het ook zonde om hiervoor te betalen. ja het moederbord heeft een mindere chipset, maar deze chipset mist voornamelijk RAID, wat je toch niet gebruikt. afhankelijk van hoe je je monitor gaat aansluiten kan het eventueel wel goedkoper; blijf echter wel gewoon bij Gigabyte; beter voor Hackintosh

een microATX heeft wel veel meer ruimte voor functies dan ITX, denk aan ruimte voor evt CPU-koeler; uitbreidingssloten voor een GPU

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Hupske

Hupske

AFCA

Ben het met buurman eens.

http://www.tonymacx86.com...150-motherboard-info.html deze lijst laat ook zien wat voor chipsets alle bordjes hebben.

H81M is geen verkeerd bordje en zal je geen problemen geven.

Verwijderd

Topicstarter
NLBUURMAN schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 14:11:
pricewatch: Gigabyte GA-H81M-HD3
pricewatch: BitFenix Prodigy M Zwart

is een goedkopere combinatie, je hebt dan weliswaar geen wifi, maar aangezien je dat vermoedelijk toch niet gaat gebruiken is het ook zonde om hiervoor te betalen. ja het moederbord heeft een mindere chipset, maar deze chipset mist voornamelijk RAID, wat je toch niet gebruikt. afhankelijk van hoe je je monitor gaat aansluiten kan het eventueel wel goedkoper; blijf echter wel gewoon bij Gigabyte; beter voor Hackintosh

een microATX heeft wel veel meer ruimte voor functies dan ITX, denk aan ruimte voor evt CPU-koeler; uitbreidingssloten voor een GPU
Hmm, als ik google op een hackintosh build met dit moederbord kan ik niets relevants vinden. Het is waarschijnlijk een goede optie, maar omdat ik voor de eerste keer een hackintosh bouw kan ik waarschijnlijk beter gewoon de buyer's guide van tonymac volgen, dan weet ik zeker dat het zal werken.

Verwijderd

Topicstarter
De volgende onderdelen zijn besteld, hopelijk morgen alles al binnen!
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-H87N-WIFI€ 97,50€ 97,50
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 59,99€ 59,99
1Samsung 840 EVO 120GB€ 80,05€ 80,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 447,53

Verwijderd

Topicstarter
Even een update!

Ik heb vorige week alles besteld bij drie verschillende webshops om het de volgende dag binnen te hebben. In het weekend ben ik dus aan de slag gegaan met mijn eerste build :)

Na alles in elkaar te hebben gezet, heb ik de computer opgestart en alles werkte naar toebehoren. Vervolgens heb ik met behulp van GuideBeast (van tonymacx86.com) een UniBeast USB-stick gemaakt op een iMac met Mavericks er op.

Vervolgens heb ik Mavericks geïnstalleerd wat allemaal vlekkeloos verliep. Omdat mijn huidige monitor een VGA aansluiting heeft, en op dit moederbord geen VGA aansluiting zit, heb ik de pc aangesloten op de tv met een hdmi kabeltje.
Zaterdag heb ik even een dvi naar vga adaptertje gekocht. Tot mijn teleurstelling werkte dit niet: na enig onderzoek te hebben gedaan op het internet was de conclusie dat OS X geen VGA ondersteund, ook niet via een adapter... Als iemand hier iets over te zeggen heeft, hoor ik het graag!

Ik ga dit weekend dus een monitor kopen. Budget is ongeveer 150 euro, met hmdi dus als vereiste. Als ik een monitor heb laat ik wel weten wanneer ik MultiBeast installeer op de machine.

Fijne avond *O*
Pagina: 1