Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carks
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-04 15:49
Ben aan het kijken voor een nieuwe telefoon, met een budget van rond de 200-275.
Op dit moment zit ik te twijfelen tussen de volgende telefoons:
HTC 8X (215 euro);
- Beter scherm
- 1GB Ram

Nokia Lumia 720 (210 euro)
- SD-kaart slot
- Langere accuduur

Ik ben zeer geïnteresseerd in Windows Phone, maar vraag me af of het nu wel het juiste moment is om een toestel te kopen aangezien WP8.1 op de proppen staat. Zullen deze toestellen upgradeable zijn?

Wat ik mezelf daarnaast afvraag is of het beperkte geheugen van de Nokia Lumia (512mb) een probleem in de toekomst kan zijn? Ik zie nu dat alleen games vaak 1GB benodigd hebben, zou deze trend zich ook gaan voortzetten naar andere apps/updates?

Welke zou je op basis van de gestelde vragen aanraden? Of welke informatie zou ik nog kunnen meenemen in mijn beslissing?

Bij voorbaat dank :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-04 13:50
Ik zou voor de htc gaan, want betere specs en meer high end. Als je graag een sdkaart slot wil kun je misschien de ativ s nog ergens krijgen. Met deze prijzen zou ik absoluut niet de 720 nemen. De 520 bied dan veel meer waar voor zijn geld. De windows phone flagships zijn gewoon heel aantrekkelijk geprijsd: pricewatch: Samsung ATIV S 16GB Zwart

Qua updates zou ik niet zo 123 weten wat samsung en htc doen, omdat hun focus op android ligt. Nokia zal bijna zeker een update geven aan zijn flagship toestellen: pricewatch: Nokia Lumia 920 Wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:59
'Ik wil geen nokia! Ik wil neuken ja!' :+

sorry, ik werd even herinnerd aan theo maassen door deze vraag. http://youtu.be/j6MXvJl7bgE

Maar on a more serious note, je kan inderdaad ook inderdaad de Lumia 920 overwegen. Is +/- €80 duurder, maar heeft een veel fijnere resolutie en 32GB opslag (is meer dan genoeg!). Bij bijvoorbeeld de WP7 HTC Trophy kreeg ik last van mijn ogen met veel lezen. En het ding is sneller dan de 720. Ja er wordt gezegd dat WP8 al snel is van zichzelf, maar die extra power komt toch wel erg goed van pas met het starten van applicaties. Zelf heb ik de 520 en 920 hands on met elkaar vergeleken en vond het verschil zeer siginificant.

mbt de updates, ik verwacht dat alle updates naar nokia en htc komen. Met als verschil dat Nokia er zelf meer tweaks aan toevoegd, zoals glance, drive enzovoorts.
Al met al genoeg reden om nokia boven htc te kiezen en zelfs nog een treetje hoger te gaan naar de lumia 920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
De schermen in de 'duurdere' Nokia 's zijn ook wel een groot pluspunt imo.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carks
Dank voor jullie reacties, hier kan ik wat mee!
De lumia 920 heb ik inderdaad ook overwogen. Enig nadeel vond ik het formaat, maar dat is denk ik meer een kwestie van wennen (komende van een 4 inch smartphone).
Misschien moet ik die Lumia 920 toch maar weer eens in mijn overweging nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:47
Ik vind zelf de Lumia 925 erg mooi en ook een stukje compacter dan de 920, helaas wel nieuwer en dus duurder. Ik zelf heb momenteel een HTC 8x dus vanuit mezelf zou ik zeggen dat als je kán wachten op Windows Phone 8.1, dat ook zou doen omdat er dan (hoop ik dan toch) ook weer nieuwe toestellen uit zullen komen met wie weet wat voor mooi nieuw spul....

Misschien kan je nu voor weinig de Lumia 520 kopen en dan het extra geld opzij leggen voor een nieuwe 8.1 telefoon?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Ik verwacht ook op mijn Lumia 920 telefoon 8.1 Te draaien hoor.. Daar zou ik niet per se op wachten. Besides, je kan altijd blijven wachten...

over de grootte vd 920, ik moest er aan wennen. Maar nu vind ik t wel prettig, websites lezen bijvoorbeeld ook prettig in portrait. En t ding is knetter sterk, laatst (voor de zoveelste keer) laten vallen op stoeptegels.. Stom verhaal iets met hondenstrond enzoo.. Maar goed enkel een butsje op het hoekje tot nog toe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Luigi0
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-06-2015
Bekijk eens de Samsung Ativ S!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carks
Ik heb nu een aantal mobiele telefoons eens in de winkel bekeken.
De lumia 920 is inderdaad een erg mooie telefoon, maar ik weet niet of ik aan het logge formaat kan wennen (met name de dikte).

De Samsung Ativ S is ook gunstig geprijsd, maar ik vond de telefoon wel wat plastic ogen (zoals de galaxy's). Misschien wen ik daar wel aan.

Nu zag ik de Nexus 4 in de winkel voor 285 euro. Mijn huidige mobiel is een Xperia P, en het grootste minpunt is de batterijduur (als ik hem om 9 uur uit de lader haal, dan haal ik 18:00 simpelweg niet). Wilde eigenlijk van android af, maar die vanilla android ervaring van de Nexus 4 spreekt mij ook wel aan.

Nu is mijn vraag, wie heeft recente ervaringen met de Nexus 4? Zie heel veel wisselende ervaringen met de batterijduur, en dan met name met de laatste updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carks
Bumpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
carks schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 12:04:
Ik heb nu een aantal mobiele telefoons eens in de winkel bekeken.
De lumia 920 is inderdaad een erg mooie telefoon, maar ik weet niet of ik aan het logge formaat kan wennen (met name de dikte).
...
Bij mij was het in zijn geheel niet de dikte waar ik aan moest wennen, maar de grootte van het scherm. En het wat moeilijker boven in komen met de duim. (ik kwam van een HTC Trophy 7 met 3,8" scherm)

De dikte van de lumia 920 vind ik juist prettig. Het is mooi gebogen zodat de telefoon lekker in de hand ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandamaneke
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

pandamaneke

the murdock

Ik heb een lumia 1320 zalig zo een groot scherm,4 inch wil ik niet meer veel te klein voor me
moet nog veel leren ik kom van androud. Wie geeft goede suite, s met info over Windows Phone?

[ Voor 60% gewijzigd door pandamaneke op 03-11-2014 17:30 ]

the murdock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-04 23:51
Ik heb een Nexus 4, gekocht in januari (toen de N5 net uitkwam ivm prijsverlaging).
De nexus 4 is nog steeds een zeer goed toestel (en als je android beu bent kun je er ook nog SailfishOS/Ubuntu/FirefoxOS op zetten. Ik ben er ook heel tevreden over. Maar ik zou hem nu niet meer als nieuwe telefoon kopen, simpelweg omdat de nexus 5 slechts enkele tientjes duurder is.
Wat je ook zou kunnen overwegen:
-een blackberry z10 (momenteel het meeste bang4buck, kost €150)
-een windows phone (daar ga ik niet over :P)
-mocht je het wat vinden, een Jolla (met SailfishOS) is nog een paar weken in prijs verlaagd tot €300

Keuzes keuzes... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhitik
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-01-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik gooi dit topic dicht Een bump na 10 maanden is niet nodig. TS zal ondertussen wel een toestel hebben.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.