Hey Tweakers,
Ik loop tegen een raar probleempje aan.
Ik voerde vandaag vanuit cmd een nslookup uit, wat gek genoeg op mijn WAN IP uitkwam. Nu ben ik het e.e.a. gaan testen, en om een of andere reden maakt windows er een hobby van om letterlijk alle domains (ook non-existing domains) te resolven naar mijn WAN IP. Gekke is dat dit op mijn laptop niet is.
Zowel mijn laptop als desktop hebben in pfsense een static IP toegewezen met exact dezelfde instellingen.
Als ik uitvoer: nslookup google.nl 8.8.8.8 krijg ik
Server: google-public-dns-a.google.com
Address: 8.8.8.8
non-authoritative answer:
Address: 62.192.18.xxx (mijn WAN IP)
Aliases: google.nl.static-ipv4.am.local
Als ik uitvoer: nslookup xda-developers.com 8.8.4.4 krijg ik
Server: google-public-dns-b.google.com
Address: 8.8.4.4
Aliases: xda-developers.com.static-ipv4.am.local
Iemand enig idee? Op mijn laptop krijg ik dus wél fatsoenlijke DNS lookups. Rare is ook dat zodra ik een van bovenstaande domain names in chrome invoer, deze wel gewoon op de site terecht komt.
Ik loop tegen een raar probleempje aan.
Ik voerde vandaag vanuit cmd een nslookup uit, wat gek genoeg op mijn WAN IP uitkwam. Nu ben ik het e.e.a. gaan testen, en om een of andere reden maakt windows er een hobby van om letterlijk alle domains (ook non-existing domains) te resolven naar mijn WAN IP. Gekke is dat dit op mijn laptop niet is.
Zowel mijn laptop als desktop hebben in pfsense een static IP toegewezen met exact dezelfde instellingen.
Als ik uitvoer: nslookup google.nl 8.8.8.8 krijg ik
Server: google-public-dns-a.google.com
Address: 8.8.8.8
Aliases: google.nl.static-ipv4.am.local
Als ik uitvoer: nslookup xda-developers.com 8.8.4.4 krijg ik
Server: google-public-dns-b.google.com
Address: 8.8.4.4
Aliases: xda-developers.com.static-ipv4.am.local
Iemand enig idee? Op mijn laptop krijg ik dus wél fatsoenlijke DNS lookups. Rare is ook dat zodra ik een van bovenstaande domain names in chrome invoer, deze wel gewoon op de site terecht komt.
PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.