Werkt deze monitor (video + audio) met mijn PS3?

Pagina: 1
Acties:

• ragnaroks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-12-2025
Voor de zekerheid wil ik het toch even vragen aangezien mijn huidige monitor geen audio output heeft voor mijn PS3. Dit is mijn huidige monitor: pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart

Volgens mij omdat de monitor geen audio aansluiting én in-built speakers heeft (momenteel gebruik ik een DVI naar HDMI kabel).

Ik wil een tweede scherm aanschaffen voor mijn PS3 en af en toe dagelijks gebruik als secundaire scherm. Volgens mij voldoet deze aan de criteria's (HDMI aansluiting voor video en audio output en heeft in-built speakers om de geluid te 'outputten' zodat er guild is) pricewatch: Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart

Vraag: Zal mijn PS3 perfect werken zowel video als audio (zonder iets extern te moeten kopen) met de tweede scherm?

Alvast bedankt mede tweakers :)

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
Dat zou gewoon werken het geluid van de PS3 gaat naar de monitor via de HDMI kabel.

De PC sluit je dan op aan op de DVI ansluiting en dan kan je gewoon switchen met de menu knop op het scherm.

Zelf had ik mijn PC en een PS4 aangesloten op een LG IPS237L schermpje beide via HDMI overigens.
Die monitor heeft 2 HDMI aansluitingen en een speaker uitgang voor een headset of losse boxen.

[ Voor 77% gewijzigd door JT888 op 27-12-2013 15:53 ]

Verwijderd

Je huidige monitor heeft helemaal geen geluid input (komt dus moeilijk geluid uit :P). DVI draagt alleen signalen voor beeld, geluid valt dus eruit.

In de tweede monitor kan HDMI, HDMI draag signalen voor zowel beeld als geluid. Het tweede scherm heeft ook speakers en is dus perfect voor je PS3.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2013 01:46 . Reden: Toevoeging info van 2de scherm ]