Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Terwijl een aantal providers overstappen op 4G, blijven de budget providers (begrijpelijk) achter.
Het KPN netwerk is nu op 4G aan het overstappen, net als HI (van KPN). De andere dochter van KPN, telfort, blijft of 3G, met geen prognose wanneer 4G hiervoor beschikbaar komt.

Nu vraag ik me af: het zal voor KPN niet rendabel zijn om 3G in de lucht te houden naast het 4G netwerk, zeker als dit netwerk in de toekomst alleen bij telfort gebruikt wordt. Ik verwacht dan ook dat wanneer het punt bereikt is dat de doelgroep die extra wil betalen voor 4g is overgestapt op een 4G netwerk, telfort ook gemigreerd zal worden.

Denken jullie dat mijn redenatie een beetje klopt? Ik zal namelijk de beslissing moeten nemen om bij telfort te blijven en hopen op 4G ergens in de komende 2 jaar, of om over te stappen op een 4g provider.

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:47
Als iedereen overstapt op 4G, dan zal Telfort ook over gaan ja. Maar je vergeet volgens mij dat ook bij KPN het overgrote deel van de klanten de eerstkomende jaren nog geen gebruik zal maken van 4G, omdat ze het toestel er niet voor hebben.

Dus het is niet zo dat hun 3G-netwerk alleen nog maar voor Telfort zal zijn als er overal KPN 4G is.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10 07:36
lrietveld schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 14:34:
Terwijl een aantal providers overstappen op 4G, blijven de budget providers (begrijpelijk) achter.
Opmerkelijk is, dat Simyo wel 4G krijgt en die valt zeer zeker onder de categorie budget provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

lrietveld schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 14:34:
Nu vraag ik me af: het zal voor KPN niet rendabel zijn om 3G in de lucht te houden naast het 4G netwerk, zeker als dit netwerk in de toekomst alleen bij telfort gebruikt wordt. Ik verwacht dan ook dat wanneer het punt bereikt is dat de doelgroep die extra wil betalen voor 4g is overgestapt op een 4G netwerk, telfort ook gemigreerd zal worden.

Denken jullie dat mijn redenatie een beetje klopt? Ik zal namelijk de beslissing moeten nemen om bij telfort te blijven en hopen op 4G ergens in de komende 2 jaar, of om over te stappen op een 4g provider.
2G is toch ook nog steeds in de lucht? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Untouchablezz20 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 14:38:
[...]

Opmerkelijk is, dat Simyo wel 4G krijgt en die valt zeer zeker onder de categorie budget provider.
Dat is inderdaad zeer opmerkelijk, aangezien Simyo meer budget provider is dan Telfort. Bij Simyo regel je alles online, terwijl Telfort ook fysieke winkels heeft.

Of zou KPN voor Simyo hebben gekozen als proefkonijn omdat hier ook een hele community achter zit (forum, Twitter, Facebook, Tweakers etc..)?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:14
Gewoon overstappen naar Simyo. Je betaalt ongeveer evenveel als bij Telfort, maar je krijgt wel de optie om vanaf februari voor extra geld 4G te kunnen gebruiken. Voordeel bij Simyo is ook dat je niet extra moet betalen om "sneller" te kunnen internetten met DL 7 Mb/s. Standaard krijg je bij Simyo al DL 14,4 Mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:59
Idd ik ben ook overgestapt van telfort naar simyo,niks dan lof.
Snelheden ok,geen downtime afgelopen twee maand.
Prima provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Best raar eigenlijk. Ook bij Telfort zou 4G voor een paar euro extra in de maand aangeboden kunnen worden.

Er staat als je nu zoekt op de Telfortsite naar 4G nog steeds het volgende:

"Biedt Telfort ook 4G aan?

Nee, wij bieden geen 4G aan. Voorlopig bieden alleen KPN en Hi 4G aan. Alles lezen over 4G en 4G aanbieders? Ga dan naar 4G.nl"

Bron:

http://www.telfort.nl/per...dt-telfort-ook-4g-aan.htm

Ik kon mij nog voorstellen dat je je prijsvechters merk nog even geen 4G wilt geven, maar nu Simyo succesvol is omgeschakeld tegen 5,- per maand extra zou ook Telfort toch niet achter moeten blijven. Of heeft Telfort andere hardware aan het KPN net gelinkt staan die dit lastig maakt? In de tijd dat ik nog een Telfort 3G simkaart had waren er telkens storingen op Telfort 3G terwijl mijn KPN en Hi simkaarten vlekkeloos werkten. What's the difference?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

MensionXL schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 17:25:
[...]

2G is toch ook nog steeds in de lucht? :)
Klopt. Verwachting is ook dat 2g naast 4g zal blijven bestaan. Ook nog 3G is echter overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:59

netblade

Sunrise

Ik werk in de telecomretail en ik heb ergens voorbij zien komen dat Telfort ook 4G aan gaat bieden. Ik verwacht dat ze na een 'pilot' via Simyo ook via Telfort 4G tegen een meerprijs per maand aan gaan bieden. Maar daar is helaas nog niks over gecommuniceerd.

[ Voor 26% gewijzigd door netblade op 10-03-2014 22:01 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 16:29

The Wizard

Moderator Mobile
Samsung Mobile heeft bij de laatste update van de S4 aangegeven dat ze 4G toegang voor telfort geactiveerd hebben.
Bekijk de tweet van @SamsungMobileNL: https://twitter.com/Samsu...status/443015228062986240

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
De iphoneclub.nl geeft vandaag als nieuwtje dat nu ook in IOS op de Iphones de 4G schakelaar beschikbaar is gekomen. Ik gok dat Telfort klanten toch ook binnen de 2 maanden van de landelijke 4G dekking kunnen gaan profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10 07:36
Vanaf 31 Maart 4G bij Telfort. Snelheid zal 25/10 zijn en je krijgt een nieuwe simkaart om gebruik te maken van 4G. Kosten, 5 euro pm;

http://www.nu.nl/internet...lvr.it&utm_medium=twitter

[ Voor 26% gewijzigd door Untouchablezz20 op 24-03-2014 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Laatst online: 12-10 13:18
gisteren de iPhone 5S van mijn vrouw geherinstalleerd ivm batterijperikelen. Nadat alles was uitgevoerd kreeg zij nieuwe carrier settings gepushed en die heb ik geaccepteerd.

Vervolgens bleek dat ze over 4G kon beschikken (althans volgens het logo in de statusbalk, snelheid niet getest). Echter kan je de 3G niet meer uitzetten, de 3G -schakelaar is de 4G-schakelaar geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 10-10 11:16
Dat zal ongetwijfeld naar aanleiding van dit bericht zijn:

nieuws: Telfort-klanten kunnen voor 5 euro per maand op 4g

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCage
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-10 11:56
Het zou vanaf vandaag te bestellen zijn, maar het is nog nergens terug te vinden op 'Mijn Telfort'. Ik heb even gebeld met de klantenservice en blijkbaar waren er nog wat problemen met live zetten (al hadden ze bij de klantenservice geen idee wat er precies aan de hand was natuurlijk) en zou het vandaag of morgen nog beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 17:36

Nss

The Dude Abides

Heb ook al paar keer gekeken vandaag, maar nog niet te bestellen helaas.

Ik heb wel alvast een U-simkaart besteld via de site, dat kan wel al (via Mijn Telfort > Toestel en Simkaart > Simkaart aanvragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:01
In tegenstelling tot wat wij eerder hebben aangekondigd, is de InternetVersneller 4G nog niet beschikbaar voor klanten van Telfort. Vlak voor de introductie van deze nieuwe dienst hebben wij een technisch probleem geconstateerd. Dat willen wij eerst oplossen zodat wij u de kwaliteit kunnen bieden die u van ons gewend bent. Wij hopen spoedig bekend te maken wanneer de InternetVersneller 4G wel beschikbaar is.

Houd telfort.nl/mededelingen in de gaten voor updates

bron:
http://www.telfort.nl/Per...-nog-niet-beschikbaar.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-10 14:11
Simyo had ook al wat problemen met de invoer van 4G en begon daardoor zo'n halve maand later met het aanbieden van 4G. Ze hadden wel 110 klanten rondlopen, die 4G aan het uitproberen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Uitrol 4G is uitgesteld door problemen met Samsung toestellen (wat dat ook mag betekenen).

http://www.nu.nl/tech/374...t-samsung-toestellen.html
Telfort stelt lancering 4G uit om probleem met Samsung-toestellen

Telfort heeft de uitrol van 4G uitgesteld vanwege een problemen met Samsung-toestellen. Het snellere mobiele internet gaat dinsdag of woensdag live.

Dat laat een woordvoerder desgevraagd weten aan NUtech.nl.
Maandag, de dag waarop Telfort 4G zou gaan uitrollen, werd bekend dat de lancering niet door kon gaan vanwege een technisch probleem.
Nu blijkt dat het probleem zich alleen voordoet bij Samsung-toestellen. Telfort heeft daarom besloten dinsdag of woensdag alsnog 4G aan te zetten voor haar klanten met andere toestellen. Voor klanten met Samsung-telefoons wordt naar een oplossing gezocht.
Wanneer het probleem precies wordt opgelost, kan de woordvoerder niet zeggen. Volgens haar zal 4G het "op korte termijn" ook op Samsung-toestellen doen. De snellere mobiele internetverbinding zal in ieder geval voor het eind van de maand voor iedereen beschikbaar zijn.
Telfort maakt als dochteronderming van KPN ook gebruik van het 4G-netwerk van KPN. Dat netwerk heeft inmiddels bijna landelijk dekking.
Nog even geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 17:36

Nss

The Dude Abides

Het werkt inmiddels (HTC One). Heb bundeltje net aangezet, en werkte vrijwel direct!

[ Voor 6% gewijzigd door Nss op 01-04-2014 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:38

vr6-only

Blub Blub

Ondertussen al een aantal uren flink aan het testen op 4G. iPhone 5s als toestel en tot nu toe uitermate tevreden met het bereik en vooral, snelheid. Deze is gewoon constant (browsen, facebook, youtube etc, ik zit niet zo zeer op elke locatie een speedtest uit te voeren).

Aangezien ik met 1500MB niet weg kwam zal ik binnenkort waarschijnlijk ook overgaan op 3000MB.

Gisteren de nieuwe simkaart aangevraagd ivm het ontbreken aan een "u-simkaart" en vanmiddag al per post ontvangen en telefonisch geactiveerd. Via Mijn Telfort de bundel aangezet en vrijwel direct schakelde het toestel over op 4G.

[ Voor 25% gewijzigd door vr6-only op 01-04-2014 23:17 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCage
Ik heb het inmiddels ook aangezet. De eerste speedtest was 25 down en 11 up. Het maximum dus. Gek genoeg is het sneller dan mijn maximale wifi snelheid nu, mijn telefoon lijkt niet sneller dan 19 mb down te gaan over wifi. (LG G2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCage
Wel een probleem, mijn telefoon lijkt niet automatisch het 4G netwerk te selecteren. Als ik handmatig KPN LTE selecteer gaat alles goed, maar na een poos op Wi-Fi gezeten te hebben wordt daarna niet automatisch het LTE netwerk geselecteerd, maar WCDMA. Iemand enig idee?

Update 4-4: Vandaag meer succes. Ik kom nu elke keer gewoon op het 4G netwerk terecht.

[ Voor 13% gewijzigd door BCage op 04-04-2014 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 09:16
Hey,

Ik heb ook de 4g versneller aangezet en heb een 5s. Maar tot op heden gaan 4g symbool, of toggle. Welke aanbieder versie (Algemeen > Info > Aanbieder) hebben jullie? Ik heb 15.1 en iTunes geeft geen Carrier Update.

Alvast bedankt,

Narc.
Pagina: 1