Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

• Bram157
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-10-2024
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ga mijn laptop voornamelijk gebruiken voor skype, internet, en office. Ik kijk ook veel series en films, ik heb daarom het liefst een Full-HD scherm, en ik speel een paar lichte games (FIFA, Football Manager, Pro Cycling Manager). Ik denk dat voor deze games een onboard grafische kaart genoeg is.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Hij mag maximaal 700 euro gaan kosten.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ik ben van plan om hem in de toekomst regelmatig mee te slepen. Het gewicht maakt me niet zo heel veel uit, maar de laptop mag niet groter dan 15 inch zijn. Daarnaast zou een accuduur van ongeveer 3-4 uur fijn zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb dus het liefst een full-hd scherm van max. 15 inch en een redelijke accuduur. Verder heb ik geen specifieke voorkeuren.

Ik ben zelf de Lenovo ThinkPad E540 tegengekomen. Met deze configuratie kost hij 716.21 euro:
Processor:Intel Core i5-4200M Processor (3MB Cache, up to 3.10GHz)
Operating System:Windows 8 64
Operating System Language:W8 64 WE MUI
Microsoft Productivity Software:None
Display:E540 15.6WFHD, NW AG Black
Graphics:E540 Intel
Memory:8GB PC3-12800 DDR3L (2 DIMM)
Keyboard:Keyboard with Number Pad - Netherlands
Pointing Device:E540 UltraNav without FPR PC
Camera:E440/E540 720p HD Camera, MIC
Hard Drive:500GB Hard Disk Drive, 7200rpm
Micro Hard Drive:No NGFF SSD
Optical Device:DVD Recordable 8x Max Dual Layer
Battery:6 cell Li-Ion Battery 62WH - 75+
Power Cord:65W AC Adapter - EU
Wireless:Intel WL-N 7260 BT
Adobe Lightroom:0 items selected
Security Software:None

Naast deze laptop had ik ook nog de Acer Aspire V3-571G-53236G50 gevonden. Deze is een stukje goedkoper, maar het is wel een Acer. Acer heeft voor zover ik weet geen geweldige reputatie op het gebied van laptops, maar ik weet niet of bij deze laptop ook het geval is.

Welke laptop moet het volgens jullie worden? De Lenovo, de Acer of toch een andere?

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:22
Goede keuze. Verder nog 10% korting (TDDEC10NOR) en ik zou gaan voor 1x 8 GB ipv 2x 4, zodat je later nog makkelijk kan upgraden. Daarnaast heeft de e540 een Haswell CPU aan boord, welke aanzienlijk zuiniger is dan zijn voorganger.

• skoopmans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-11 00:51
Iemand een idee wat je van zo'n Keyboard with Number Pad - Netherlands moet verwachten? Is dat anders dan een 'normaal' US-layout?

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Ja, grotere enter en andere shift om maar wat te noemen (niet 100% zeker maar dit viel me op toen ik met een van mijn oude toetsenborden werkte)
Google zou je ook moeten kunnen helpen denk ik zo.

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Aangezien US normaal is, zou ik dat nemen. Daarbij is de indeling ook handiger, doordat de linker Shift knop en de Enter toets lang zijn kun je er beter bij.

TS: inderdaad een 1x 8GB latje, zodat je er nog 16 van kunt maken. Verder is een Dual Band WLAN adapter ook wel een aanrader, als je nog gebruik wilt maken van een 5GHz netwerk ben je al goed voorbereid. Misschien kun je het ook wel af met een i3, dat scheelt je wel aardig wat geld. Misschien kun je dan nog een Crucial M500 120GB kopen, en die op de plek van de HDD zetten. De HDD kun je in een caddy kwijt, die je op de plek van de DVD speler zet. De DVD speler raak je dus kwijt, maar daar zou je ook een externe USB variant voor kunnen kopen. Al met al zit je dan denk ik wel boven de €700, maar je hebt dan een hele mooie laptop met SSD, wat sowieso een groot voordeel is in het dagelijks gebruik.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• Bram157
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik had zelf nog niet aan een SSD gedacht, thx voor de tip. Ik zat al te twijfelen tussen een i3 en een i5, maar volgens mij heb ik meer aan een SSD dan aan een i5 (correct me if I'm wrong). Ipv hem er zelf in te bouwen laat ik Lenovo er een inzetten, denk ik. Heb aan 128GB zat, mijn series etc. staan op een externe harde schijf van 1TB. Samen met de dual-band adapter kom ik uit op 766 euro. Het is boven mijn budget, maar ach, die 66 euro kunnen er nog wel bij :p

EDIT: En dan vergeet ik nog eens de kortingscode, waardoor ik op ong. 690 euro uitkom. Prima!

[ Voor 9% gewijzigd door Bram157 op 27-12-2013 18:30 ]

• Miezjell
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-09 20:43
Je krijgt bij Lenovo nu 10% korting, type even in op google en je hebt een coupon te pakken. Brengt je weer onder der €700 :)
Pagina: 1