Waar moet je op letten bij een monitor?

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:55

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Ik wil een nieuwe monitor kopen, en ik ben al tig keer veranderd van keuze.

Maar als ik naar de spec's kijk, wat moet dan op letten. Waar kan je nu echt aan zien of een monitor goed is???
-dot pitch (wat is dat?? afstand tussen pixels?)
-refreshrate
-max resolutie, en resolutie bij min 80 Hz
(
-vlak
-niet spiegelen
-?????
)

maar waar moet je nog meer op letten??

edit:

en natuurlijk het aantal inch
ik wil wel een 19 inch

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Ik denk dat je het beste in een winkel kan gaan kijken, wat je een goeie monitor vindt, kijken of het beeld rustig is ed.

Verder zijn er wel veel reviews geschreven over monitors.

Verwijderd

ligt er maar net aan wat je wil goed/goedkoop. Voor een goedkope zou ik letten op de rpijs :) en op de Hz op de resolutie waar je op wil draaien ik zou kiezen voor minimaal 85 Hz. Als je een goede wil hebben op de beeldbuis en of deze mooi plat is.

Verwijderd

Denk maar aan een Eizo, Nec of Ilama ;)

Als je een nieuwe monitor wilt kopen let dan vooral op de Refresh rate. Minimaal is dit ongeveer 85 Hz maar des te hoger des te beter. Dwz 60 Hz zuigt en 125 Hz rulez :)

De resolutie is ook belangrijk des te hoger des te meer pixels en das weer beter voor je oogjes....

Je moet ook letten op de dot pitch das de fijmazigheid van het beeld zeg maar je kijkt liever naar een fijn beeld scherm dan naar een korrelige zandbak. 15 inch beeldschermen hebben gemiddeld 0.28 mm maar hoe lager hoe beter dus 0.24 mm is beter.

In ieder geval veel succes ermee.

• CTVirus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-07 12:28

CTVirus

Dexterslab FAN

In elk geval kan je beter iets goeds kopen waar je lang plezier van hebt en prettig mee werkt dan iets goedkoops wat je snel moet vervangen.

- Goed merk (ivm garantie)
- Werkend zien de monitor
- Plat of niet (iedereen heeft zijn voorkeur, mijn mening is dat een platte heel relaxed is als je er aan gewend bent!)

voor een 15" beeldscherm zou ik er eentje kopen die in elk geval 1024X768@85hz kan. Voor een 17" eentje die ieg 1280X1024@85hz kan voor een 19" eentje die ieg1600X1200@85Hz kan.

BTW het 19" broertje van mijn monitor de LG 995FT is een hele mooie

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
edit:

foutje bedankt

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Als je voor Pijama(;) ) gaat, kun je voor de Vision Master Pro 451 gaan (met speakertjes enz). Deze is +/- 1400 piek.
Ik heb hier zelf de Vision Master Pro 452 staan. Deze is 400 piek goedkoper, heeft iets minder hoge specs, maar het beeld is retestrak. 100% vlak, diamondtron, superscherp.

Beste koop qua monitoren tot nu toe. Eizo is ook heel mooi, maar duur.

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Op donderdag 07 juni 2001 21:40 schreef EquiNox het volgende:
Als je voor Pijama(;) ) gaat, kun je voor de Vision Master Pro 451 gaan (met speakertjes enz). Deze is +/- 1400 piek.
Die wil ik zo wie zo NIET lees de topic maar ff door over 451, dan weet je waarom. Er zit namelijk een productie fout in.....

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

of ie goed beeld geeft

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op donderdag 07 juni 2001 22:16 schreef Hu9o het volgende:

[..]

Die wil ik zo wie zo NIET lees de topic maar ff door over 451, dan weet je waarom. Er zit namelijk een productie fout in.....
IN DE NIEUWE PRODUCTIESERIE NIET!
VM PRO 451 wordt het meest verkocht, logisch dat er relatief meer fouten zijn. |:(

Verwijderd

Let ook op de service die je van de fabrikant én leverancier mag verwachten, ik bedoel:
bij iedere leverancier krijg je dezelfde garantie op de monitor zelf, aangezien zij gewoon de problemen afschuiven op de fabrikant, we leven echter in een wereld waar je óók extra service van de leverancier mag verwachten...
Pagina: 1