Beste Tweakers,
Vorige week heeft een UPS bij een klant het begeven.
Er zaten hier een zestal servers op aangesloten met wat randapparatuur.
Het betreft een APC RT 5000 wat al een tamelijk zwaar model is.
Nu hadden zij graag een "zwaarder" model aangekocht en vroeg hierbij een voorstel.
Het probleem is dat ik niet weet hoeveel de remaining runtime en de load onder het vorige model was.
Stel dat de vorige load maar een 20% was heeft het niet veel zin dat ik een zwaarder model voorstel.
Ik zou eerder voor een gelijkaardig model gaan met extra battery packs om zo de runtime te verhogen.
Ik weet wel dat je de load ongeveer kan berekenen adhv het verbruik van de aangesloten apparaten.
Probleem is dat deze klant nogal ver weg zit waardoor een onsite interventie niet evident is.
Iemand die tips/opmerkingen heeft hoe ik dit het best aanpak?
Ik ben zeker geen UPS expert..
Vorige week heeft een UPS bij een klant het begeven.
Er zaten hier een zestal servers op aangesloten met wat randapparatuur.
Het betreft een APC RT 5000 wat al een tamelijk zwaar model is.
Nu hadden zij graag een "zwaarder" model aangekocht en vroeg hierbij een voorstel.
Het probleem is dat ik niet weet hoeveel de remaining runtime en de load onder het vorige model was.
Stel dat de vorige load maar een 20% was heeft het niet veel zin dat ik een zwaarder model voorstel.
Ik zou eerder voor een gelijkaardig model gaan met extra battery packs om zo de runtime te verhogen.
Ik weet wel dat je de load ongeveer kan berekenen adhv het verbruik van de aangesloten apparaten.
Probleem is dat deze klant nogal ver weg zit waardoor een onsite interventie niet evident is.
Iemand die tips/opmerkingen heeft hoe ik dit het best aanpak?
Ik ben zeker geen UPS expert..