Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan iemand WhatsApp en ChatOn berichten van mij zien ?

Pagina: 1
Acties:

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Hallo,

Mijn vriendin en ik chatten vnl. via ChatOn van Samsung, soms WhatsApp.. Zij heeft een Galaxy S2. Zij heeft het idee dat haar ex-vriend haar in de gaten houdt, terwijl ik steeds heb gezegd dat dit onmogelijk is, dat hij inhoud berichten kan zien. Hij heeft wsl wel nog toegang tot haar router. We gebruiken juist ChatOn, omdat we dachten dat hij dat dan zeker niet zou doorhebben

Vannacht om 2uur ontving ik ineens 2 smileys (in dit geval 'spugende' zeg maar, die we nooit gebruiken, en we wel net over die ex-vriend hadden zitten afgeven die avond). Mijn vriendin zegt dat zij dit onmogelijk verstuurd heeft. Ze zou dan ook helemaal via lang wachtwoord ingelogd moeten hebben op haar mobiel, en ze sliep toen echt.

Mijn vraag hier met de grootste experts:

- kan iemand echt in je chaton komen, en berichten vanuit een ander account versturen op afstand ? De chaton accounts zijn nergens aan gekoppeld, er is geen Samsung account en in chaton zelf is niemand toegang verleend (ik weet dat je het ook via browser kan gebruiken, maar dan moet je volgens mij echt specifiek in de mobiele app die toegang geven)
- hetzelfde voor whatsapp ?
- alles wat over Wifi verstuurd wordt, is toch versleuteld bij deze apps ? dus al zou je iets via de router kunnen onderscheppen! dan kan je de inhoud niet lezen ? Laat staan iets versturen ?
- iemand een andere verklaring voor die smileys ?

Wij worden erg zenuwachtig ...

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
het is mogelijk dat haar telefoon gehacked is, wat dit makkelijk verklaart, dan kun je alles doen eigenlijk. whatsapp is ook niet echt de meest veilige dienst. eerst was er helemaal geen encryptie en de encryptie die ze nu gebruiken is bewezen onveilig. over chaton weet ik niet wat de encryptie daarvan is. juist het feit dat chaton nergens aan gekoppeld is betekend dat je het theoretisch kan spoofen.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:55

Barrycade

Through the...

1. Dan verander je toch het wachtwoord van de router als eerste?
2. Wat is de achtergrond van die ex-vriend? Zit hij in de IT?
3. Even checken of er geen overname app je in de telefoon van je vriendin zit
4. Telefoon even terug naar de fabrieksinstellingen.
5. Hoe goed ken jij je vriendin.......

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
Barrycade schreef op zondag 29 december 2013 @ 22:42:
1. Dan verander je toch het wachtwoord van de router als eerste?
2. Wat is de achtergrond van die ex-vriend? Zit hij in de IT?
3. Even checken of er geen overname app je in de telefoon van je vriendin zit
4. Telefoon even terug naar de fabrieksinstellingen.
5. Hoe goed ken jij je vriendin.......
mooie kort en krachtige samenvatting. ik zou idd ook zeggen ff telefoon resetten en router ww naar iets anders als advies

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Idd wat eerder genoemd is.
Daarnaast, ChatOn is vrij simpel te bekijken met een sniffer. Ook spoofen is een makkie. Whatsapp is volgens mij wel secure.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Vliegen was ook onmogelijke totdat deze gasten het mogelijk maakten!!

Ik bedoel te zeggen als je wat wilt hacken is niks onmogelijk, afhankelijk van de moeite die haar ex vriend erin stopt (ervan uitgaande dat!). Alles resetten en een wachtwoord bedenken dat aan de volgende punten voldoet:
- Wachtwoorden MINIMAAL 8 tekens lang
- Gebruik meerdere HOOFDLETTERS!!
- Wachtwoorden MINIMAAL 8 tekens lang
- Gebruik meerdere cijfers!!!!
- Gebruik meerdere leestekens!!

en op deze site invoeren:
- Laat hem het resultaat hiervan maar raden/hacken :P

Dat zou in principe moeten werken, werkt dat niet dan kun je ook een persoon die zich minder met de regels bezig houd in kunnen huren. Waar ga ik niet zeggen, maar het almachtige Google zal je verder kunnen helpen ;)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Niet om het een of het ander, maar wat een domme website is dat, afgezien van het nut.

Als je dingen gaat roepen als "hash encryption" dan heb je het echt niet begrepen. Dan komt daar nog "blowfish hash" bij :X

Hashing is geen encryptie. En reversible encryptie is geen hashing.

Tot slot: Als je al iemand aanraadt om een hashing algoritme te laten gebruiken, geef dan geen MD4 aan. Momenteel wordt door het NIST alleen SHA-1 of hoger aangeraden i.v.m. alle hash collisions met MD5 en aanverwante. Persoonlijk zou ik SHA-1 ook niet meer hanteren.

@Topicstarter: Als je vermoedt dat iemand anders de priveberichten mee kan lezen dan zou ik starten met het resetten van de telefoons. Plaats nieuwe wachtwoorden op routers/access points. Een wachtwoord is liever langer dan kort en vol met moeilijke karakters.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-11 14:19

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Trek de kabel uit de router,
start het ding opnieuw op,
installeer dan een nieuw wachtwoord.
Doe dit bij voorkeur vanaf een computer die je vertrouwt, dus niet die van je vriendin.

Zo voorkom je dat hij meekijkt terwijl je het nieuwe wachtwoord invult.

De meeste gratis chat programma's zijn niet veilig en makkelijk af te luisteren.
Ik kan je helaas niet vertellen wat wel veilig is.

Als er een keysniffer is geinstalleerd op de telefoon van je vriendin dan houdt het sowieso op en zal je dat ding moeten herinstalleren.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

mattrob schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 08:11:
Hallo,
. Ze zou dan ook helemaal via lang wachtwoord ingelogd moeten hebben op haar mobiel, en ze sliep toen echt.
Tenzij hij een remote control app op haar mobiel gezet heeft.
Maar gewoon in paranoia stand gaan.
-backuppen wat je nog echt nodig hebt.
-Fabrieks reset mobieltje en nieuw wachtwoord instellen.
-Fabrieks reset router en nieuw wachtwoord en wifi wachtwoord.
pas daarna:
wachtwoorden van diverse apps/mail/facebook wijzingen.

btw, chaton kun je ook benaderen via een webaccount, dus als hij de inloggegevens van chaton weet dan hoeft hij helemal geen toegang tot de mobiel/netwerrk meer te hebben.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat ook nog kan is dat ze een google account gebruikt waar hij ook bij kan. Dan kun je app's pushen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 13:35:
(...)
De meeste gratis chat programma's zijn niet veilig en makkelijk af te luisteren.
Ik kan je helaas niet vertellen wat wel veilig is.
(...)
Deze app Surespot gebruikt encryptie en zou de privacy van gebruikers meer moeten dienen dan andere bekende chatapplicaties: https://www.surespot.me/

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2014 00:10 ]

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-11 23:02
Als je echt denkt dat hij jullie afluistert gebruik dat dan in je voordeel. Er zijn vast wel dingen te bedenken waardoor hij iets doms gaat doen. Daarnaast zal ik even naar de politie gaan denk niet dat het legaal is om iemand af te luisteren.

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
  • Scan je pc's op virussen ( bij voorkeur ook met een live cd )
  • Scan je telefoon/tablet op virussen (gebruik meerdere scanners, ze zijn niet allemaal even goed)
  • Verander het wachtwoord van je modem op een betrouwbare pc ( en pas evt MAC-filtering toe )
  • Verander al je (relevante) wachtwoorden, of gebruik een password manager met een GOED wachtwoord (https://howsecureismypassword.net/)
  • Verander al je beveiligingsvragen naar iets wat hij niet weet/achter kan komen
  • In het geval van complete paranoia: flash de firmware opnieuw op je telefoon / herinstalleer OS van je pc's
Edit:

Ik heb even gekeken op mijn samsung account ( waar ik nog nooit op ingelogd ben geweest) Je kunt gewoon via je samsung account inloggen op een webbased variant van ChatOn, hier berichten lezen , sturen en zelfs een geschiedenis bij gaan houden.

Grote kans dat hij dus toegang heeft tot dit account. Gegevens wijzigen KAN helpen, maar als hij spyware oid geinstalleerd heeft helpt dit dus niet

slightly offtopic

Voor de geinteresseerden (nog niet beschikbaar maar toch)
https://heml.is/

[ Voor 51% gewijzigd door ImNotnoa op 03-01-2014 15:02 ]

Try SCE to Aux

Pagina: 1