Enkele jaren geleden heb ik een desktop PC aangeschaft, de HP pavilion elite HPE 350nl (hier een soort datasheet). Momenteel is alleen de GPU kapot, maar aangezien ik behoefte heb aan een modernere PC ga ik een nieuwe bouwen. Nu zou ik de GPU van de oude PC graag willen vervangen, omdat een vriend deze PC van me over wil nemen.
De kapotte GPU was van het type nvidia GT230, en ziet er precies zo uit:

Het type moederbord is wat lastig te achterhalen, maar het lijkt erop dat het een OEM moederbord van HP is van het type n1996, hierop zit voor zover ik weet PCI-e 2.0, niet 3.0.
De nieuwe GPU die mijn vriend op het oog heeft is deze hier.
Ik vroeg mij af of het mogelijk is deze nieuwe GPU zo in te bouwen?
De 460W PSU heeft een 6 pins voedingskabel vrij en meerdere voedingskabels die een HD gebruikt. Ik kan me herinneren dat er een stekkertje met twee dunne draden vanaf het moederbord naar de GPU liep. Het PCI-e slot op het moederbord is nog wel van versie 2.0.
Is het mogelijk om deze GPU in te bouwen, of is het moederbord of de voeding niet goed genoeg? Als dit niet het geval is, is er dan een ander type GPU die beter geschikt zou zijn?
Bij voorbaat dank : )
De kapotte GPU was van het type nvidia GT230, en ziet er precies zo uit:

Het type moederbord is wat lastig te achterhalen, maar het lijkt erop dat het een OEM moederbord van HP is van het type n1996, hierop zit voor zover ik weet PCI-e 2.0, niet 3.0.
De nieuwe GPU die mijn vriend op het oog heeft is deze hier.
Ik vroeg mij af of het mogelijk is deze nieuwe GPU zo in te bouwen?
De 460W PSU heeft een 6 pins voedingskabel vrij en meerdere voedingskabels die een HD gebruikt. Ik kan me herinneren dat er een stekkertje met twee dunne draden vanaf het moederbord naar de GPU liep. Het PCI-e slot op het moederbord is nog wel van versie 2.0.
Is het mogelijk om deze GPU in te bouwen, of is het moederbord of de voeding niet goed genoeg? Als dit niet het geval is, is er dan een ander type GPU die beter geschikt zou zijn?
Bij voorbaat dank : )