aanschaf vraag moederbord met eventueel wifi

Pagina: 1
Acties:

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:18
Beste tweakers,

Ik kan een pc van maatje overnemen om wat op te spelle (league of legends, cod , wow)

Met de grafische kaart die erin zit zit het wel snor)

Nu wil ik graag de processor en moederbord vervangen omdat die al weer 3 4 jaartjes oud zijn)

Omdat ik op zolder zit en geen mogelijkheid heb om een internet kabeltje naar boven te trekken wil ik dus op wifi, nu zag ik op internet dat je ook moederbords hebt met ingebouwde wifi ontvanger maar aangezien dat dat er maar een paar zijn en ik morgen even langs alternate wil rijden om te zorgen dat de pc in het weekend werkende is en je bij alternate die borden niet kan kopen is mijn vraag of er een andere (betere) oplossing voor is. Heb niet heel veel verstand ervan en in mijn kennisen kring ook niemand.

Als processor heb Ik mijn oog laten vallen op een intel i7 socket 1155.

Iemand die me uit de brand kan helpen hoe ik dit op kan lossen.

Mvg

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-02 13:36
Wireless netwerkkaartje erin, kost je nog geen 20 euro. Je zou ook nog naar powerline kunnen kijken, ligt aan het bereik op je zolder.

• Inhumanous
Sirkartoffel thanks!

Zoon netwerk kaartje pas op elk moederbord?

Verwijderd

Elk moederbord met een pci aansluiting ja, en dat zijn zon beetje alle borden

• Inhumanous
@yorick bedankt!!

Nu zit ik nog beetje rond te speuren en zie ik dat de intel i7 socket 1150 goedkoper is als de 1155 heeft dit nog iets met snelheid te maken? En voor welke kan ik het beste kiezen

Als ik morgen toch zoon 500 euro ga uitgeven voor een moederbord+processor wil ik het wel gelijk goed doen

Verwijderd

Ik zou zeggen de nieuwe haswell:
En dan zo iets als je niet gaat overclocken
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4771 Boxed€ 262,40€ 262,40
1ASRock H87M Pro4€ 65,50€ 65,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 327,90

En zoiets als je wel gaat overclocken
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 284,89€ 284,89
1ASRock Fatal1ty Z87 Killer€ 42,70€ 42,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 327,59

Het moederbord hangt bij beide af van wat je er verder qua aansluitingen bij nodig hebt, wel heb je voor overclocken een zxx chipset nodig en voor niet overklokken is een hxx chipset genoeg

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Games? neem een i5, scheelt je 100 euro en je hebt er net zoveel aan ... Games (en zeker de games die je opnoemt) maken nog nauwelijks tot geen gebruik van multicore processoren. Een i7 inzetten is dan ook dikke overkill.

https://discord.com/invite/tweakers

• Inhumanous
Heb op dit moment een radeon hd 6580 1gb als videokaart liggen besparen op de I5 en dan 8gb werkgeheugen kopen + andere videokaart ?

• Inhumanous
I5 socket 1150 dan?

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-02 13:36
Je videokaart is een beetje een twijfelgeval voor mij, voor games als LoL en WoW geloof ik wel dat hij zal volstaan, Cod is ook niet de zwaarste games, maar ik denk niet dat hij high gaat trekken.

Ik zou in iedergeval voor de i5 1150 gaan, dan zit je zeker een paar jaartjes goed. Voor nu met de games die je noemt is het echter wel overkill. Koop er gewoon een simpel b85 bordje bij, deze zal zeker volstaan: pricewatch: MSI B85-G41 PC Mate , als je kast tenminste ATX ondersteunt. 8 gb werkgeheugen is ook leuk meegenomen in iedergeval en ik zou ook zeker een ssd adviseren om de gebruikservaring een boost te geven.

De videokaart zou ik voor nu even zo laten, ik zou even kijken wat voor resultaten je behaalt in games met deze setup, is dat niet naar wens, dan kan je altijd nog kijken naar een r9 270 of iets dergelijks.

• Inhumanous
Mijn dank is groot!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-02 10:36
Om teleurstelling te voorkomen kun je beter eerst het wifi bereik op je zolder testen.

Mijn keuze qua hardware:
I5 + 8GB + videokaart en indien mogelijk zsm een SSD erbij.
Pagina: 1