Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

All-Round-Laptop keuze

Pagina: 1
Acties:

• vakantieman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10 11:59
Hallo,

Na een aantal jaar tevreden dienst is mijn Dell Inspiron 1545 toe aan vervanging. Mijn werkzaamheden zijn:
- Internetten
- Office Programma's
- Foto bewerking
- Skype, etc.

Dus normaal gebruik zonder al teveel extra wensen. Het is wel belangrijk dat de batterij gedurende de levensduur van de laptop blijft functioneren. Helaas bleek bij de huidige Dell laptop dat de batterij al snel in kwaliteit achteruit ging.

Ik heb eigenlijk op dit moment de volgende laptops op het lijstje staan (gesorteerd op prijs):

1. Dell Inspiron 15R (i5, 6GB Memory model) met Touch Scherm (Goedkoopst)
2. Lenovo ThinkPad E540 met 'standaard' Touch Scherm (+ € 30)
3. Lenovo ThinkPad E540 met FullHD Scherm (+ € 70)

De beide Lenovo's hebben de volgende extra opties:
- Intel i5 Processor
- 8GB Memory
- 62Wh Battery
- Dual Band WLAN adapter

In bovenstaande lijst is de 10% korting op de Lenovo laptops al meegenomen. Gezien de specificaties doen de laptops niet veel voor elkaar onder. Ik heb de volgende verschillen kunnen ontdekken:

- Lenovo laptops hebben standaard geen 'dedicated' videokaart, Dell Inspiron wel
- Lenovo laptops hebben 2GB meer geheugen geconfigureerd
- Dell Inspiron lijkt een betere batterij te hebben qua vermogen, maar de levensduur ?!?

Alle laptops vallen inclusief de korting binnen het budget. Enige vraag die mij nog rest is:

Wat is de kwaliteit van de laptops in kader van Hardware, Batterij en behuizing??

Wie kan mij helpen bij deze vragen, ik kan hier weinig over terug vinden in revieuws..

Alvast Bedankt,

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11 11:22
Ik weet niet wat je eisen precies zijn, welke uitvoeringen je nu met elkaar vergelijkt en wat je budget is. Persoonlijk zou ik het touchscreen lekker laten zitten. Voor 60 euro heb je een 740m gt in de e540, wat mijn keuze zou zijn. Voor zowel Lenovo als Dell kan je gemakkelijk korting krijgen. Persoonlijk vind ik de configuratie van de e540 zoals recent in andere topics gepost wel interessant, waarbij men kiest voor een i5, 1080p scherm (geen touch), 1x 8 GB RAM, GT 740M en grotere accu. Je zit dan met 10% korting op 650 euro.

Een kanttekening bij de de Dell is dat de touch-varianten geen haswell CPU hebben en de non-touch varianten (vanaf 700 euro exclusief korting) een slechter scherm en gpu hebben, waardoor mijn keuze de e540 zou zijn.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06:59
vakantieman schreef op donderdag 26 december 2013 @ 21:45:
- Lenovo laptops hebben standaard geen 'dedicated' videokaart, Dell Inspiron wel
Voor de toepassing die jij opnoemt heb je dat ook helemaal niet nodig.

Een touchscreen heeft altijd een glanzend scherm. Ik weet niet of jij dat prettig vind?

[ Voor 14% gewijzigd door wappiewappie op 27-12-2013 10:44 ]

• vakantieman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10 11:59
Qua toepassing zag ik de meerwaarde van een dedicated videokaart niet, altijd goed om even te kijken of mijn mening wordt gedeeld :*)

De keuze qua scherm blijft voor mij lastig.. Met Windows 8 heeft een touch scherm wel wat meerwaarde gekregen, maar een FullHD scherm is weer lekkerder in het normale werk op de laptop...

Weet iemand tegenwoordig de kwaliteit is van de Lenovo laptops?

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06:59
Ik heb een weekje met de voorloper de E530 gewerkt.
Goede bouwkwaliteit.
Fijn toetsenbord.
Touchpad was iets minder.
Ventilator was vrij stil, maar wel een beetje irritante regeling. Bij lage cpu belasting bleef dat ding continu op en af toeren.

Voor z'n prijs een prima ding dus.