Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Aankoop advies TV 50-55 inch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

binnenkort gaan men vriendin en ik samen wonen en nu zijn we op zoek naar een degelijk toestel.
Nu ben ik gewoon van naar een plasma TV (living) te kijken, de vriendin kijkt momenteel nog naar een oude CRT TV.

Omgeving:
De TV zal aan de muur gemonteerd worden, de kijkafstand bedraagt ongeveer 4 meter. Recht tegenover (8-tal m) de TV is een groot raam (3m breed en 1m hoog), alsook rechts (6-tal m) van de TV bevindt zich het zelfde raam .

Geluid:
Via een optische fiber zal het geluid worden afgespeeld op mijn huidige Logitech Z-5500.

Input devices:
Telenet HD recorder via HDMI
PS3 via HDMI

Vereisten:
PS3 gaming FPS en andere => input lag zo laag mogelijk
5.1 sound doorsturen naar de Logitech van HD recorder en PS3
Goede kleuren, goed contrast, ...

Budget:
1500 euro (Max. 2000 euro)

Ik heb al vele topics door gelezen hier op tweakers maar ik kom er maar niet uit.

Langs de ene kant zou ik voor een plasma gaan van Panasonic (de beste in plasmaland?),maar anderzijds moeten wij hier thuis redelijk vlug de gordijnen sluiten bij overdag kijken naar de TV. Plasma lijkt mij ook meer te verbruiken dan een LED?
Als hoofdmonitor voor mijn laptop op mijn bureau beschik ik over een HP ZR2740W, deze heeft een IPS panel waar ik zeer te vreden over ben. Met veel tegen licht of weinig tegen licht de kleuren zijn goed.

Voor plasma: GT60 of de VT60, is de VT60 het prijsverschil waard?

Voor LCD/LED: de Samsung F7000 reeks? De F8000 lijkt het prijsverschil niet waard?
Panasonic DT60 (gezien)
LG LA8609-SERIE (gezien)

Graag had ik jullie input eens gehad. Momenteel gaat mijn voorkeur meer uit naar de plasma maar dan lijken mij de reflectie in het scherm een storende factor. Ziezo het is een hele boterham, maar graag verneem ik jullie mening.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-11 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als je plasma/CRZt gewend bent is het lastig om over te stappen naar LED als je geen helderheid mist. Het gaat daarbij niet perse om kleur, LCD kun je prima vlak calibreren, maar het contrast per frame en daarmee de diepte in het beeld.

Wordt het een heel andere belichtingssituatie?

Een nieuwe plasma is zuiniger dan een oude en CRt is ook niet al te zuinig. In vergelijk met de oude situatie zal het niet zoveel verschillen denk ik. Ten opzichte van een LED zo 100% meer, maar als je het doorrekent 'slechts' een paar tientjes per jaar.

Samsung maakt ook gewoon mooie plasma's die wat feller schijnen te kunnen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De VT60 is inderdaad een stuk duurder dan een GT60. Heb voor mezelf ook een tijdje deze 2 overwogen en uiteindelijk voor de GT gekozen. Volgens mij is het verschil in beeldkwaliteit niet zo groot dus imho de meerprijs niet waatd. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Kwestie van kiezen... Het zijn in ieder geval beiden top tv's. Heb zelf ook de mogelijke "overlast" van de ventilators laten meewegen.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-11 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Beiden zijn uit de doos kleurgetrouw, maar in een lichtere ruime zal de VT60 zijn kwaliteit beter behouden.

Ik denk dat de GT60 met zonder speakers aan de zijkant net wat beter oogt.

[ Voor 26% gewijzigd door mr.paaJ op 26-12-2013 23:54 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Zelf voor een GT60 gegaan en geen moment spijt van. Niet zo schreeuwerig fel, prachtige kleuren (laat je niet misleiden door de overfelle onnatuurlijke kleuren bij LED) en al met al een fantastische kijkervaring voor een (imo) goede prijs.

Smart gedeelte was belangrijk voor mijn vriendin maar afgezien van een keer de menu's doorlopen totaal geen gebruik vanngemaakt.

Beter koop je voor het geld dat je over gaat houden een leuke NAS!

Verwijderd

Topicstarter
Qua smart, dit zal inderdaad niet zoveel gebruikt worden. Misschien hoogstens eens als er bezoek is en je eens een filmpje of foto's wil tonen. Maar dan nog was ik toch van plan een NAS te voorzien voor het streamen van de content.

Bij mij thuis zitten we met heel grote ramen ( vloer tot plafond ), daar zijn het qua hoogte kleinere ramen.
Het enige wat ik niet wil hebben is dat we vanaf dat er iemand TV wil zien we heel de boel moeten verduisteren.

Zijn er foto's van de GT60 zonder speakers? Alsook de VT60? Ik kan er niet meteen vinden.
Afbeeldingslocatie: http://www.avforums.com/styles/avf/editorial/products//a8f8790222fcf51238c64833930cf097_500.jpg
Is dit zonder speakers? ( GT60 )

GT60
+ goedkoper
+ stil
- bij fel daglicht?
- niveau verschil scherm rand

VT60
+ beter bij fel daglicht
+ camera voor skype (zal waarschijnlijk niet gebruikt worden)
+ geen niveau verschil
- fan noise?
- duurder

Iemand ervaring met het geluid van de fans?

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-11 18:10
Vergeet niet de dubbele tuners die aanwezig zijn in de VT60!

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Heb hier de GT60 staan en ook bij daglicht is deze prima te gebruiken. Net nog ff een tijd GTA5 zitten spelen; de gordijnen hoeven echt niet dicht. Ook de GT30 die ik hiervoor had was prima overdag te gebruiken ondanks dat er 3 behoorlijk ramen in de buurt zijn. Wat betreft het niveau-verschil bij de rand. Het is maar net wat je wil. Persoonlijk vind ik het niet storend en mijn vriendin vond het zelfs mooier dan bij de VT60. De dubbele tuner of Skypecamera heb ik niet nodig dus voor ons was het de meerprijs niet waard.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, de GT60 lijkt me wel oké, iemand een goedkoop adres waar we deze kunnen vinden regio West-Vlaanderen (Kortrijk) België. In de pricewatch zie ik dat hij te vinden is voor 1199 euro.
Heb hier op het forum al veel gelezen over Foka, maar hoe zit het dan voor garantie, lijkt me wat ambetant als het zover is.

Kent iemand toevallig een goed adres?

Verwijderd

Zelf bij Foka gekocht voor minder dan de prijs die jij net noemde.

Garantie lijkt me geen problemen te geven, maar dat heb ik gelukkig nog niet hoeven testen ;)

(let overigens niet op de beeldkwaliteit bij Foka. Belabberd bronmateriaal en ze hangen allemaal aan een splitter)

• BottOm
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-07 23:25
Hey, heb je de TV al gekocht en zoja, waar? Ben zelf van O-Vl en ben ook aan het twijfelen tussen een P50GT en P50VT.
Pagina: 1