Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke van deze 2?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
na lang zoeken het ik mijn keuze tot 2 kunnen terug brengen;

De Acer Aspire v5 en de Asus n56vv

De vraag is nu; welke is beter qua prijs/kwaliteit verhouding en welke raden jullie aan [denk aan bouwkwaliteit, levensduur, schermkwaliteit etc]

http://tweakers.net/price.../354303;348631/categorie/
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii
pricewatch: Asus N56VV-S4069H

Dit zijn de 2 laptops naast elkaar in de vergelijking.

De aspire is 800,-
De asus is 880,-

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:21
scherm is mat vs glanzend, dan had ik het wel geweten!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Aangezien je niet laat weten waarvoor je hem gebruikt zou ik persoonlijk voor de Acer kiezen aangezien die 0,7 kg minder weegt.

Verwijderd

Topicstarter
Ernemmer schreef op donderdag 26 december 2013 @ 21:10:
Aangezien je niet laat weten waarvoor je hem gebruikt zou ik persoonlijk voor de Acer kiezen aangezien die 0,7 kg minder weegt.
Voor af en toe gamen, en voor editting voor school [premiere etc] verder films en internetten.
Verder vind ik bouwkwaliteit ook wel belangerijk [hoorde van vrienden met acers dat het soms een beetje gevoelig is]

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Voor videoediting zou ik de Asus nemen, die CPU is een heel stuk sneller dan van de Acer.

• KoenT16
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-01-2023
Zelf zou ik voor de asus gaan

Verwijderd

Topicstarter
Ernemmer schreef op donderdag 26 december 2013 @ 21:14:
Voor videoediting zou ik de Asus nemen, die CPU is een heel stuk sneller dan van de Acer.
Ja dat dacht ik ook al, alleen wat vrienden beweerde dat het niets uitmaakte [tussen i5 en i7]

• twilightschild
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:50
Het ligt er erg aan wat je belangrijk vindt. Ik ben ook op zoek naar een nieuwe laptop en heb beide overwogen. Misschien heb je wat aan de info die ik opgeduikeld heb:
Het scherm schijnt bij beide erg goed te zijn. De Acer is glanzend, de Asus is mat.
Ik vond zelf de bouwkwaliteit van de Acer erg bedroevend. Als hij open is kan je het scherm erg gemakkelijk buigen. Ik heb ook meningen van mensen gelezen die dit geen probleem vonden, maar kan je in ieder geval aanbevelen om hem in het echt te bekijken voor je hem koopt. De asus heeft voor zover ik weet een prima bouwkwaliteit.
De processor van de Asus is een stuk krachtiger dan die van de Acer (het verschil is hier niet i5-i7, maar low-voltage dual core tegen full voltage quad core), maar daar staat tegenover dat de Acer een stuk langer op de accu kan lopen dan de Asus. De Acer schakelt wel de turbo van de proc uit om deze tijden te kunnen halen.

• KoenT16
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-01-2023
Appeltelefoon omdat , er een betere cpu inzit het een mat scherm heeft en omdat het 4 usb 3.0 poorten heeft het enige minpunt is maar 6 gb ram

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:01
Asus

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Asus voor betere bouwkwaliteit, mat scherm, quad-core i7
Acer voor veel beter ips scherm, lichter

Maak je keuze ;)

[ Voor 5% gewijzigd door lucash op 26-12-2013 23:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het wel gehoord zo, het word de Asus :) Het lijkt me belangerijker dat het langer meegaat en sneller is dan een iets goedkopere die lang niet zogoed meegaat.

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat het verschil tussen deze twee Asus' is, behalve het prijsverschil?
http://tweakers.net/price...2586/354303;336311/serie/

Wellicht voor Appeltelefoon een interessante derde optie om de goedkopere te nemen?!

• lucash
De GPU. Het prijsverschil is nu groter dan een week geleden. Het is aan de ts of hij het veschil in prijs de performance waard vindt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 09:35:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil tussen deze twee Asus' is, behalve het prijsverschil?
http://tweakers.net/price...2586/354303;336311/serie/

Wellicht voor Appeltelefoon een interessante derde optie om de goedkopere te nemen?!
Ik had daar toevallig al naar gekeken (en ze ook zo naast elkaar gehouden).
vervolgens de 2 videokaarten opgezocht en er zit wel een redelijk verschil tussen (niet denderend veel beter maar 750m scoorde bij bepaalde dingen tot wel 40-50% efficiënter/beter maar de meeste verschillen zijn niet zo groot.)

Ik weet niet wat onze mede tweakers hier van vinden, ben benieuwd naar hun mening (of het dus de extra 90 waard is)

Verwijderd

Topicstarter
lucash schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 12:39:
De GPU. Het prijsverschil is nu groter dan een week geleden. Het is aan de ts of hij het veschil in prijs de performance waard vindt.
klopt een week geleden van de VV versie 850,- maar de prijs zakt vanzelf wel. Dit model is nog maar een maand/anderhalf uit. Ik ben van plan het in het nieuwe jaar te kopen, ivb met levertijden en feest dagen. Ik denk over 1/2 weken dus :)

• lucash
Je moet bij jezelf bedenken of het prijsverschil het waard is. Wij weten niet welke games je wilt gaan spelen en in welke mate je tevreden bent met de kwaliteit van een game. Beide kaarten zullen niet de nieuwste spellen op high setting kunnen spelen en het zijn beide dezelfde soort kaarten, dus je kunt eventueel de 740M nog overclocken tot 750M niveau.

Verwijderd

Topicstarter
lucash schreef op zondag 29 december 2013 @ 01:53:
Je moet bij jezelf bedenken of het prijsverschil het waard is. Wij weten niet welke games je wilt gaan spelen en in welke mate je tevreden bent met de kwaliteit van een game. Beide kaarten zullen niet de nieuwste spellen op high setting kunnen spelen en het zijn beide dezelfde soort kaarten, dus je kunt eventueel de 740M nog overclocken tot 750M niveau.
Battlefield 4 op medium/low [ik vind fps belangerijker en ik zie weinig verschil tussen low-ultra eerlijk gezegd :P ], video editting etc.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Zover ik weet is het enige verschil de kloksnelheid van de kaart dus dat kan je net zo makkelijk zelf overklokken en daarom is het het extra geld in mijn ogen niet waard. Als er nou verschil in het gebruikte videogeheugen (ddr3 vs gddr5) zou zitten zou het wel voor het nodige verschil zorgen, maar naar mijn weten gebruiken ze allebij ddr3.

Let op dat bij het opzoeken van benchmarks vaak een gemiddelde van alle 740 en 750 kaarten wordt genomen. Dat terwijl er veel laptops een 740 met 64 bit geheugenbus hebben die minder presteerd dan de 740 in de n56 (die volgens mij een 128 bit geheugenbus heeft) en er ook een aantal laptops een 750 met gddr5 geheugen hebben die beter presteerd dan de 750 in de n56.

Verwijderd

Topicstarter
Jornv schreef op zondag 29 december 2013 @ 15:31:
Zover ik weet is het enige verschil de kloksnelheid van de kaart dus dat kan je net zo makkelijk zelf overklokken en daarom is het het extra geld in mijn ogen niet waard. Als er nou verschil in het gebruikte videogeheugen (ddr3 vs gddr5) zou zitten zou het wel voor het nodige verschil zorgen, maar naar mijn weten gebruiken ze allebij ddr3.

Let op dat bij het opzoeken van benchmarks vaak een gemiddelde van alle 740 en 750 kaarten wordt genomen. Dat terwijl er veel laptops een 740 met 64 bit geheugenbus hebben die minder presteerd dan de 740 in de n56 (die volgens mij een 128 bit geheugenbus heeft) en er ook een aantal laptops een 750 met gddr5 geheugen hebben die beter presteerd dan de 750 in de n56.
Dan ga ik denk ik gewoon voor de VB versie, als het verschil zo klein is is dat het extra geld niet waard
Pagina: 1