Save games backuppen Steam

Pagina: 1
Acties:

• commondus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 15:48
Hi mede-tweakers,

Ik wil binnenkort (het liefst deze vakantie nog) m'n HDD+SSD formatteren aangezien ik verschrikkelijk veel zooi heb op m'n pc en ik geen zin heb om alles te gaan uitzoeken. Ik heb uit een NASje uit 2010 oid. 4 mooie Seagate Barracuda's 2TB kunnen halen waarvan ik eentje ga gebruiken om de belangrijke bestanden tijdelijk op te gooien. Ik wil ook graag m'n savegames backuppen, games van Origin en Uplay slaan het meesten online op waardoor ik het niet noodzakelijk vind om alles te gaan backuppen. Echter weet ik uit ervaring dat Steam dit niet doet. Aangezien ik me de afgelopen 3 jaar helemaal suf heb gekocht in alle sales van Steam heb ik inmiddels zo'n 90 a 100 Steam games, waaronder veel mooie titels waar ik al erg ver in ben (of zelfs uitgespeeld). Ik vind het zonde om dit allemaal verloren te laten gaan aangezien ik er totaal geen zin in heb om dat allemaal weer opnieuw te moeten gaan doen. Ik heb op het internet dit artikel gevonden, maar als ik het goed begrijp werkt dit dus niet voor het opslaan van alle save games. Heeft iemand enig idee hoe ik gewoon makkelijk save games kan backuppen?

Gr. Commondus

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Er zijn games in Steam die gebruik van de Steam Cloud service, maar ook een boel niet. Je kan wel filteren op welke games Steam cloud ondersteunen en welke niet. De games die het niet ondersteunen zal je zelf de save games van moeten zoeken en backuppen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• summetje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:54
Probeer eens savegamebackup.
Tooltje zoekt alle save games en soms ook settings van games die hij kan vinden.
http://sourceforge.net/projects/savegamebackup/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
summetje schreef op donderdag 26 december 2013 @ 22:21:
Probeer eens savegamebackup.
Tooltje zoekt alle save games en soms ook settings van games die hij kan vinden.
http://sourceforge.net/projects/savegamebackup/
Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met dit programmaatje. Ik gebruik meestal de back-up functie van Steam. Wel een stuk groter natuurlijk, maar deze backupt wel meestal ook de Saved Games!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:28
No flame intended maar hecht je niet een beetje veel waarde aan savegames?
aangezien ik er totaal geen zin in heb om dat allemaal weer opnieuw te moeten gaan doen.
Je speelt het spel toch voor de lol? Dat het niet leuk is om zaken opnieuw te moeten doen ben ik met je eens. Maar je hoeft elk spel toch niet persé uitgespeeld op je computer te hebben staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:10
Ik gebruik dit programma nu al een tijdje zonder problemen:
GameSave Manager

Meerdere malen mijn savegames teruggezet naar een format zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commondus
Craven schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 08:13:
No flame intended maar hecht je niet een beetje veel waarde aan savegames?

[...]

Je speelt het spel toch voor de lol? Dat het niet leuk is om zaken opnieuw te moeten doen ben ik met je eens. Maar je hoeft elk spel toch niet persé uitgespeeld op je computer te hebben staan?
In sommige spellen ben ik al best ver, dan vind ik het niet leuk om opnieuw te beginnen aangezien ik gewoon verder wil waarmee ik bezig was. In sommige spellen die ik heb uitgespeeld ben ik bezig om allemaal dingen vrij te spelen die je pas kan krijgen als je het spel hebt uitgespeeld. Ik vind het niet erg op spellen opnieuw te moeten spelen maar vooral zonde, en daarbij heb ik meestal als ik een spel heb uitgespeeld niet meer heel veel zin om die hele storyline opnieuw te moeten doorlopen. Er zijn genoeg mensen die 20 keer dezelfde single player spelen en de lol er van blijven in zien maar zo'n iemand ben ik niet.

Bedankt voor de tooltjes! Zal er zo even naar gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commondus
Heb zojuist met het tooltje van agoNITE succesvol een backup gedraaid, bedankt iedereen!
Pagina: 1