Panasonic plasma 42PZ800E kopen of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 358 views

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Beste mede Tweakers,

ten eerste.. Fijne kerst gewenst! Voor die mensen die nu al op het forum hangen een vraagje.

Op dit moment zit ik lekker te genieten van een heerlijke 2e kerstdag bij familie en hebben we het over de Panasonic plasma tv van de man des huizes.. De TH-42PZ800E, al een wat ouder (top) model gekocht in 2009.

Ik ben reeds 8 jaar in het bezit van een LG (hd ready) plasma tv en wil nog niet aan een LED dus ben nog op zoek naar een goede plasma deal, nu krijg ik het aanbod om deze tv over te kopen maar hebben wij beiden geen beeld van wat de tv zal moeten kosten.. Ik heb niet veel budget maar wil ook geen bod doen dat onder de normale 'straatwaarde' ligt, als het bedrag te laag is verkoopt hij hem sowieso niet.

Heeft iemand een idee van wat deze tv waard is? Hij is in perfecte staat. Via Marktplaats kom ik 1 tv tegen maar daar is nog geen bod te zien..

Hartelijk dank voor jullie reactie! Ik heb een nieuwe thread geopend omdat de laatste thread waar deze tv besproken wordt stamt uit 2009/2010..

• eddy Cosworth
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-12-2025
Een nieuwe 42" Panasonic kost ongeveer 700.
Als je rekening houd met de nieuw prijs van 1100,- in 2009, het feit dat hij bijna 5 jaar oud is en hij er "oud" uitziet w.b.t. de brede randen en dikte in vergelijking met de moderne plasma's, zou ik niet meer willen betalen dan 250, max 300.

[ Voor 1% gewijzigd door eddy Cosworth op 26-12-2013 20:21 . Reden: dikte toegevoegd ]

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Er zijn erg veel electronica problemen met Panasonic plasma's, google maar eens op "7 red blinks" en "10 red blinks Panasonic". Mijn Panasonic 46PZ80 is er van de week definitief mee gestopt. Alleen vervanging van een bepaalde printplaat kan de tv weer tot leven brengen. Maar die moet je wel in het buitenland kopen en dan zelf vervangen. Reparatie door een door Panasonic ingeschakelde monteur kost tussen de € 350 en € 400.

Het beeld is geweldig, daar niet van en voor hetzelfde geld doet de tv het nog jaren maar de problemen zijn evident....

Verwijderd

Heb zelf een 42' plasma van Panasonic uit 2006 en tot nu toe werkt die perfect. Geen enkel probleem te vinden. Geen red blinks whatsoever.

• eddy Cosworth
  • Laatst online: 17-12-2025
Ik heb zelf onlangs mijn perfect werkende 2010 46G10 vervangen door een P55ST60E.
Allebeide machines hebben een geweldig beeld en heb er zeker geen spijt van dat ik voor plasma en Panasonic heb gekozen.
De TH-42PZ800E was voor zijn tijd een geweldige machine en geeft nog steeds een mooier beeld dan de meeste LCD en LED tv van 2013, alleen de nieuwere Panasonic Plasma's zijn beter ;-)
Dus de keuze voor Panasonic plasma kan ik je alleen maar aanraden.
Heb je niet zoveel geld is het uiteraard een optie om deze 2e hand te kopen van iemand die je kent.
Heb je wat meer geld, dan zou ik een nieuwe kopen, alhoewel mijn 46G10 geweldig beeld geeft, zie ik toch duidelijk verschil met de P55ST60E, het kan bijna niet, maar het beeld is gewoon nog mooier.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Dank voor jullie input! Vandaag samen besloten om niet tot (ver)koop over te gaan. Vnml het feit dat hij voor de verkopende partij te weinig opbrengt om bij te leggen bij een eventueel nieuw model en voor mij komt de garantie/nieuw kwestie ook om de hoek kijken.

Nog een paar maanden doorsparen inderdaad en rond maart verder kijken :)

Nogmaals dank

• FeaR
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

Waardebepalingen zijn op GoT niet toegestaan met het idee dat je met sites als Marktplaats en Vraag & Aanbod in combinatie met huidige prijzen wel tot een idee moet kunnen komen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.