• Quentin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-05 13:33
We hebben hier in huis een Nexus 7 (2012 model) met Android 4.4 erop.
Deze tablet wordt vnl. door de kids gebruikt als veredelde spelcomputer.

Mijn dochter van 3,5 kan er heel leuk op spelen alleen heeft ze soms de neiging om een icoontje te lang in te duwen en hem daarna per ongeluk delete of verplaatst.

Is er een manier om dit tegen te gaan (behalve haar niet meer op de Nexus te laten spelen natuurlijk ;) )
Eigenlijk zou je in de instellingen een soort van optie moeten hebben om je homescreen vast te zetten, te bevriezen.

Ik zoek geen hackerproof oplossing..... dus met wachtwoorden of van die complete omgevingen waarbinnen ze dan moeten spelen.
Gewoon eenvoudig de boel vastzetten met een optie of app.

Iemand een idee?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:57
Met apps zoals App Lock kan je instellen dat er apps niet mogen worden geüninstalled. Als je een andere launcher zou gebruiken, zoals Apex Launcher, kan je ook de desktop locken zodat icoontjes niet verplaatst kunnen worden :)

The devil is in the details.

• SumBeam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:04
De Apex launcher kan dit voor je. Ik gebruik deze launcher ook en hier kun je de desktop locken zodat je geen icoontjes kan verplaatsen / verwijderen (zojuist even snel getest)

[ Voor 11% gewijzigd door SumBeam op 26-12-2013 16:50 ]

• Quentin
Klinkt goed!

Wat houdt een andere launcher in?
Dat is geen losse app maar vervangt een deel van android?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:57
Het vervangt hoe je desktop eruit ziet en wat je ermee kunt. Kan je ook weer zo uitzetten, dus ik zou het gewoon eens uitproberen (tenzij je écht niet bedreven bent met technologie dan).

The devil is in the details.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je kan ook gewoon een account voor d'r aanmaken met weinig rechten. Dan heeft je dochtertje d'r eigen speeltuin waar ze alles kan doen wat ze leuk vind, behalve de dingen die jij verboden hebt zoals (de)installeren, aankopen doen in de Play Store, etc.

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:46
Quentin schreef op donderdag 26 december 2013 @ 16:51:
Klinkt goed!

Wat houdt een andere launcher in?
Dat is geen losse app maar vervangt een deel van android?
Relevant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quentin
Apex Launcher doet inderdaad precies wat ik zoek :)

Ik heb alleen iets vreemd..... er zijn bij mij 2 verschillende apex homescreens.

Ik heb een homescreen bestaande uit 2 pagina's, helemaal ingedeeld zoals ik wil.
Maar als ik dan op de home button duw kom ik in een soort standaard Apex homescreen uit bestaande uit 3 pagina's waarin ik al wat heb zitten rommelen met apps. Als ik dan de Apex-menu aanklik krijg ik een menu te zien met op de achtergrond weer mijn eigen homescreen. Apex menu uitgaan zorgt ervoor dat ik dus weer in mijn eigen homescreen zit..... tot ik ooit weer op home klik :?

[update]
Blijkbaar staat de homebutton standaard op een soort van voorbeeld???? Anyway ik heb ergens de instelling van de homebutton veranderd en nu is alles pico bello. Nexus fijn naar eigen smaak ingericht en alles vastgezet. Top!
Zoonlief kwam vanmorgen melden dat ie zo blij was dat zijn favorite spelletje er weer opstond, die had dochterlief stelselmatig eraf gegooid en dan kan nu niet meer :)

En tevens de vervelende standaard google search balk eraf gegooid :)

Iedereen bedankt!

[ Voor 29% gewijzigd door Quentin op 28-12-2013 11:54 ]

Pagina: 1