Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Allround dev/gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Ik ben al enige tijd op zoek naar een vervanger van mijn Dell M4500.

De mensen van Dell hebben ervoor gekozen geen Windows 8 te ondersteunen op dit bakbeest, en daardoor mis ik nu een aantal features.

Die problemen aside wil ik een nieuwe, moderne en eventueel lichtere laptop.

Ik ben van werk .NET Developer, dus een MacBook valt uit de boot, in de eerste plaats omdat ik ofwel Windows moet draaien op 2880x1800 (wat te klein is op 15"), ofwel op 1440x900 (wat te weinig is, ik ben 1080p gewend).

In mijn zoektocht doorheen het web ben ik bij veel laptops uitgekomen, edoch geen enkele waarvan ik echt zoiets had van 'ja dat is 'm'.

Ik ben op zoek naar de volgende specs:
  • Snelle i7 CPU, hoe sneller mijn code compileert, hoe sneller ik terug kan gaan gamen ;)
  • ~14 a 15"
  • 16GB aan RAM, ik test dingen in Hyper-V, altijd handig om voldoende over te hebben voor minimaal 2 VMs
  • 1080p scherm. Niet meer, want dan zit je met hetzelfde probleem als bij de Mac ('pixel doubling')
  • Minimum 512GB snelle SSD (Heb nu een Samsung 840 Pro 512GB, sneller als dit)
  • Gaming: NVIDIA 750M of AMD equivalent
  • US QWERTY (horizontale enter key)
  • TPM chip
Ik ben de volgende machines tegengekomen:
http://www.dell.com/be/p/...model_id=inspiron-15-7537
Voordeel: bijna alles wat ik heb
Nadeel: niet configureerbaar, namelijk grotere harde schijf

http://shop.lenovo.com/be...y-series/y510p/#techspecs
Voordeel: zelfde als hierboven
Nadeel: harde schijf

De volgende vallen uit de boot (zelfde probleem met de Inspiron)
http://www.dell.com/be/p/xps-15-l521x/fs#overrides=
Te weinig RAM, te weinig GRAKA, te weinig SSD

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• KoenT16
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-01-2023

• DaMarcus
  • Laatst online: 11:27

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

De Lenovo kaartte Snake al aan en die valt af ;)

Mijn broertje gebruikt met volle tevredenheid zijn Dell Latitude E6540. Die moet je alleen zelf van extra RAM en een SSD voorzien, Dell biedt alleen maximaal 8GB RAM en een 500GB hybride HDD aan.

Wat ik zelf een nadeel vind, is dat de notebook niet voorzien van een IPS-scherm, al is het TN-paneel wat er in zit bovengemiddeld goed. Qua CPU krijg je een i7-4800MQ en als GPU een Radeon HD8790M; rap zat om te compileren en te gamen.

Ik ben alleen niet thuis in kortingscodes van Dell, daar kunnen ze je in [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2 ongetwijfeld bij helpen :)

• KoenT16
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-01-2023
O had ik nog niet gezien... sorry

Maar dan is die van damarcus toch een goede keuze.

• twilightschild
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-11 22:52
Misschien ook handig om te weten; de inspiron is niet compatible met de SSD die je nu hebt (voor het geval je 'm over wilt zetten). De WiFi-kaart die er in zit is ronduit ruk en de meeste mensen zijn niet heel enthousiast over het toetsenbord. bron

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een gelijkaardige laptop. Moest je meer dan FHD toch overwegen: de nieuwe xps 15 (review).

De Asus N550JV i7/750M (€ 972)? Heeft wel geen touch screen en geen SSD. 't Is redelijk zwaar (2,7kg) en batterij gaat 2-4 uur mee. Touch alternatief: Lenovo E540 Touch i7 (€ 944), maar videokaart is veel zwakker (740M).

De alternatieven van de BBG multimedia:
reviews: Laptop Best Buy Guide: december 2013

Misschien kan je aangeven of je een touch screen wilt? Van wat ik lees en uitgetest heb is win 8 met touch 50x plezanter.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2013 01:44 ]

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 19:04
Ik mis ongetwijfeld iets maar de opvolger van de M4500 is de de Dell M4800 en deze is ook leverbaar met een 1920x1080 scherm. Toegegeven € 1.700,00 voor een 15" notebook is veel geld maar je hebt dan wel de Dell service en onderhoudbaarheid. Dat laatste omdat ik vorige week in een Asus N750 de harde schijven moest vervangen. Man wat een gedoe. Iets wat in een Dell 5 minuten duurt nam bij die Asus een uur in beslag. Natuurlijk het is maar net wat je belangrijk vind. Ik geef het alleen even mee.

En het feit dat Dell iets niet support op de Dell M4500 wil niet zeggen dat het niet werkt. Het kost alleen iets meer tijd om het werkend te krijgen. Met drivers van Windows 7 krijg je in de meeste gevallen het device ook onder Windows 8 werkend. Windows 8 BIOS integratie voor het boot proces zal een probleem zijn en als dat belangrijk voor je is tsja :-) .
Maar het is naar de werkgever toe natuurlijk een mooi excuus om een nieuw notebook los te peuteren (als dat de situatie is).
Veel wijsheid bij de keuze ....

Hans van Zijl

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Iedereen bedankt om mee te denken. Maar alles wat ik lees over hoge resolutieschermen geeft me schrik. Zelfs standaard Windows apps die niet (goed) werken, bvb Remote Desktop.

Had dan net even naar Lenovo NL gebeld voor die Y510p maar die leveren niet in Belgie. En ik Belgie kan je 'm helemaal niet bestellen.

Nadeel aan een M4800 (net als de M4500 eigelijk) is de grafische kaart waar je bakken geld voor betaald maar niet gebruikt (ik doe geen CAD, enkel gaming + Visual Studio).

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Snake schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:35:
Iedereen bedankt om mee te denken. Maar alles wat ik lees over hoge resolutieschermen geeft me schrik. Zelfs standaard Windows apps die niet (goed) werken, bvb Remote Desktop.
Zal wel opgelost geraken :-)
Nadeel aan een M4800 (net als de M4500 eigelijk) is de grafische kaart waar je bakken geld voor betaald maar niet gebruikt (ik doe geen CAD, enkel gaming + Visual Studio).
Die quadro K1100 kaarten zouden gelijkaardig presteren als de nvidia 750M, iets slechter voor gaming, beter voor toepassingen. Ik denk niet dat je perse veel betaalt voor die videokaart, maar eerder voor de kwaliteit van de componenten en de 3j standaard garantie bij precision laptops. M4800 heeft geen touch btw. De touch versie, M3800, komt overeen met de XPS 15 (alleen videokaart en kwaliteit verschilt).

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2014 12:40 ]

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:53

Nutral

gamer/hardware freak

samsung ativ book 8 misschien? geheugen valt up te graden, zelfde met harde schijf voor een SSD. Verder wel een hele goede videokaart (8870)

Verder is de M3800 eigenlijk ideaal, k1100 is iets lager geklockt maar valt nog mee. Pak je de lage versie en zet je er zelf een 512gb ssd in. Die heeft een 1080p scherm.

XPS15 is een beetje hetzelfde, al heeft die volgens mij geen tpm chip.

verder evt de lenovo W540/W530, nog een idee.

verder de asus N550NJV, maar daar zul je ook een ssd en stickje in moeten plaatsen, wel quadcore, 750m en goed scherm. Volgens mij geen tpm.
Pagina: 1