Waar koop je jouw NIET poolse iPhone?

Pagina: 1
Acties:

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023
Wellicht rare vraag, maar waar kom je een Nederlands toestel ipv een Pools toestel?

Het gaat dan om een toestel met abo, dus niet via de iStore.

Heb zelf al een zoektocht gedaan maar sites als studentmobiel, GSMwijzer, Algebeld, Belsimpel kunnen allemaal een Pools toestel sturen als ik de reviews moet geloven.

Enig idee welke shop dit niet doet? Coolblue doet niet aan die spelletjes mee maar helaas geen voorraad..

[ Voor 3% gewijzigd door jezzer op 26-12-2013 15:51 ]

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Wat maakt het uit? Het is exact hetzelfde model dus het zou je dan alleen om het doosje gaan? Al vraag ik me af of die überhaupt verschillen eigenlijk?

Maar goed, als je perse geen Pools toestel wilt zou ik gewoon alsnog online bestellen bij een van de door jou genoemde shops en gebruik maken van de zichttermijn (wet koop op afstand) als je een buitenlands toestel krijgt. Dan heb je 'm alsnog voordelig in huis als je gewoon een Nederlandse krijgt.

Of een abonnement afsluiten in een bakstenen winkel, dan kan je eerst vragen het toestel te zien.

[ Voor 58% gewijzigd door m-m op 26-12-2013 16:01 ]

• Jadang
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:55
Anders gewoon via je provider?

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023
m-m schreef op donderdag 26 december 2013 @ 15:59:
Wat maakt het uit? Het is exact hetzelfde model dus het zou je dan alleen om het doosje gaan? Al vraag ik me af of die überhaupt verschillen eigenlijk?

Maar goed, als je perse geen Pools toestel wilt zou ik gewoon alsnog online bestellen bij een van de door jou genoemde shops en gebruik maken van de zichttermijn (wet koop op afstand) als je een buitenlands toestel krijgt. Dan heb je 'm alsnog voordelig in huis als je gewoon een Nederlandse krijgt.

Of een abonnement afsluiten in een bakstenen winkel, dan kan je eerst vragen het toestel te zien.
Oa updates

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Eh? Nee hoor. Die zijn wereldwijd gelijktijdig en voorzien van alle talen. Niet afhankelijk van land van herkomst, provider en al dat soort dingen. Dat is juist een voordeel van iOS tov Android.

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 22:41
En wat is dan het verschil tussen een 'Nederlandse' iPhone en een 'Poolse'? :?

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 15:05
Brad schreef op donderdag 26 december 2013 @ 21:13:
En wat is dan het verschil tussen een 'Nederlandse' iPhone en een 'Poolse'? :?
Geen, updates van iOS komen wereldwijd tegelijk uit, bij Android zou dat nog wel een verschil kunnen maken mbt een door provider gelockt toestel.

Helemaal niks mis mee, ik hebben Nexus 4 uit Polen en die kreeg op hetzelfde moment een update als alle anderen, geldt ook voor mijn iPad 4 uit Slowakije.

Maakt niks uit dus.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:35

InFamous

excommunicado

Het verschil is grijze import niet meer niet minder, de Iphones worden daar gehaald om o.a. kosten te besparen, toestellen zijn verder gewoon het zelfde.

Formerly known as Ragdoll

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09 23:51

NSG

Je weet niks!

m-m schreef op donderdag 26 december 2013 @ 16:11:
Eh? Nee hoor. Die zijn wereldwijd gelijktijdig en voorzien van alle talen. Niet afhankelijk van land van herkomst, provider en al dat soort dingen. Dat is juist een voordeel van iOS tov Android.
8)7 Say what.. Met mijn in Nederland gekochte iPhone kan ik gewoon dezelfde talen kiezen als een in, laten we zeggen Japan gekochte iPhone. Mijn excuses, ondanks dat ik je zin zelf dik-gedrukt heb, las ik het als nadeel i.p.v. voordeel.

On; Hoe kom je erbij dat webshops hun iPhones ook uit Polen halen? Kan best het geval zijn met andere toestellen, maar kan mij niet voorstellen dat het goedkoper is om een iPhone uit Polen te halen, het is niet voor niks dat het prijsverschil in winkels minimaal is als het om een iPhone gaat. En zelfs als het wel zo zou zijn, is het enige verschil dat het instructieboekje dat erbij geleverd wordt niet in het Nederlands is.

[ Voor 5% gewijzigd door NSG op 27-12-2013 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 15:05
Enes_81 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 23:34:
[...]

8)7 Say what.. Met mijn in Nederland gekochte iPhone kan ik gewoon dezelfde talen kiezen als een in, laten we zeggen Japan gekochte iPhone.

On; Hoe kom je erbij dat webshops hun iPhones ook uit Polen halen? Kan best het geval zijn met andere toestellen, maar kan mij niet voorstellen dat het goedkoper is om een iPhone uit Polen te halen, het is niet voor niks dat het prijsverschil in winkels minimaal is als het om een iPhone gaat. En zelfs als het wel zo zou zijn, is het enige verschil dat het instructieboekje dat erbij geleverd wordt niet in het Nederlands is.
De grap is dat een iPhone 5S 16gb in polen duurder is dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123coen123
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-09 19:48
Als je los wil kopen via Apple zelf, Wehkamp of Dixons bijvoorbeeld. Bij Dixons krijg je ook nog €30 korting ivm gulle giften.

[ Voor 38% gewijzigd door 123coen123 op 23-09-2017 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Wehkamp haalt haar iPhones ook vaak uit het buitenland.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 11:15
Maakt geen zak uit waar hij vandaan komt (als het typenr maar hetzelfde is). Apple's garantie is wereldwijd geldig op basis van serienummer. Tevens bevat iOS alle ondersteunde talen en kan je dus gewoon switchen. Hell, als je hem voor het eerst aanzet checkt hij waar je bent en past hij gelijk de taal daarop aan. Je zal dus nooit 1 woord Pools zien.

Let wel op met modellen uit de USA (CDMA vs. GSM en ondersteunde LTE banden).

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Wij hebben bij Belsimpel ons toestel gekocht, van tevoren gevraagd..

De Iphones komen uit Engeland en helemaal niet uit Polen dus snap niet goed hoe je daarbij komt...

Enige is dat er een Engelse stekker bij zit, je krijgt keurig de Apple Adapter meegeleverd!

Overigens snap ik het probleem niet: een toestel wordt geleverd die MOET werken in Nederland, denk toch niet dat ze een ander type leveren die niet op het Nederlands netwerk kan...

[ Voor 26% gewijzigd door Remko.me op 27-12-2013 12:33 ]

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 11:44
Sluuz schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 11:28:
Maakt geen zak uit waar hij vandaan komt (als het typenr maar hetzelfde is). Apple's garantie is wereldwijd geldig op basis van serienummer. Tevens bevat iOS alle ondersteunde talen en kan je dus gewoon switchen. Hell, als je hem voor het eerst aanzet checkt hij waar je bent en past hij gelijk de taal daarop aan. Je zal dus nooit 1 woord Pools zien.

Let wel op met modellen uit de USA (CDMA vs. GSM en ondersteunde LTE banden).
Dat is dus NIET waar.

De iPhone 5 had nog wel enigzins wereldwijde warranty met 1 specifiek model. Voor de 5s is dat absoluut NIET het geval (vooralsnog).

Koop je een Amerikaans toestel, dan heb je met een 5s dikke vette pech, je garantieverzoek kan gewoon geweigerd worden.

[ Voor 3% gewijzigd door MGSNK op 27-12-2013 12:33 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
MGSNK schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 12:32:
[...]

Dat is dus NIET waar.

De iPhone 5 had nog wel enigzins wereldwijde warranty met 1 specifiek model. Voor de 5s is dat absoluut NIET het geval (vooralsnog).

Koop je een Amerikaans toestel, dan heb je met een 5s dikke vette pech, je garantieverzoek kan gewoon geweigerd worden.
Garantie is wel wereldwijd... ? waar haal jij dat vandaan dan?
Ik heb daar NOOIT problemen mee gehad en mijn iPhone 4s is een Amerikaans ding, was 2 jaar en vervangen, hij was nog gelockt ook en later eraf gehaald

[ Voor 13% gewijzigd door Remko.me op 27-12-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Dan ben je duidelijk niet goed geïnformeerd.

http://www.apple.com/lega...cts/iphone-english-a.html
IMPORTANT RESTRICTION FOR iPHONE AND iPAD SERVICE.
Apple may restrict warranty service for iPhone and iPad to the country where Apple or its Authorized Distributors originally sold the device.
Afhankelijk van het type/model kan je garantie van regio tot regio dus gewoon geweigerd worden.
Dus 'global warranty', nee, niet echt.

[ Voor 17% gewijzigd door MGSNK op 27-12-2013 12:48 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
  • Laatst online: 27-09 13:00
Het draait dan om het woordje "may"

Hiermee eigenen ze zich het recht toe om de garantie te beperken tot waar het product gekocht is, afgezien van welke wettelijke regels nog van toepassing zijn.

-- Dit is iets heel anders dan dat ze dit werkelijk doen. Ik heb hier nog geen enkel voorbeeld van gehoord of vernomen. Als dit wel zo is zou ik graag bronnen en dergelijke vernemen.

(Zo kun je als internationaal opererend bedrijf voor mijn GEVOEL (wettelijke basis ken ik niet) niet zeggen enkele in land A van de EU krijg je garantie maar in land B niet want daar heb je hem niet gekocht. Het voordeel van 1 Europese markt)

[ Voor 17% gewijzigd door Tribledragon op 27-12-2013 12:51 ]

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Serieus jongens, volgens mij heb je pure consumentenrecht!

Als Belsimpel europese modellen verkoopt vanuit andere landen moeten zijn garantie verlenen, 2 jaar voor een iPhone minimaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Remko.me schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 12:55:
Serieus jongens, volgens mij heb je pure consumentenrecht!

Als Belsimpel europese modellen verkoopt vanuit andere landen moeten zijn garantie verlenen, 2 jaar voor een iPhone minimaal!
Klopt, maar dat is een andere discussie. Binnen Europa is de wetgeving op dat vlak anders.
Het gaat om jouw bewering dat er sprake is van een global warranty, en dat is dus NIET zo.

Koop je een iPhone met afwijkende LTE/UMTS tov het Europese model en je claimt garantie in NL, dan is de kans heel groot dat je garantieverzoek geweigerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
  • Laatst online: 27-09 13:00
De regel uit de voorwaarden is niet relevant in deze discussie. Ik moet je gelijk geven dat je geen RECHT hebt op wereldwijde garantie. Daar tegenover wil ik stellen dat het niet krijgen van wereldwijde garantie nog niet zo breed uitgemeten in het nieuws is geweest dat ik het heb meegekregen.

--> De originele vraag was waar kan ik een niet Poolse Iphone kopen.
--> Hierop kwam de reactie waarom moet het per se een niet Poolse zijn er zit namelijk geen verschil in. Tevens komen beide uit de europese unie, ook hier geen verschil.

[ Voor 56% gewijzigd door Tribledragon op 27-12-2013 23:19 ]

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Maar ervaring leert.

Bij belsimpel krijg je UK versie.

Tevens kun je vragen of je de NL versie kan krijgen, doen ze niet moeilijk over...
Maar ik ben akkoord gegaan met Uk versie, en kreeg er een oplader bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 23:09
Sinds eergisteren zijn de prijzen van de iPhone 5S 16GB inc Vodafone abo bij Coolblue met bijna €80 gedaald. Ik weet alleen niet of dit tijdelijke aanbieding is. De zwarte en gouden versie is momenteel ook op voorraad. Met uitzondering van Tele2 abonnementen is Coolblue nu vaak de goedkoopste webshop voor telefoon en abo.

*knip*

Graag niet spammen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Hoedje op 28-12-2013 11:29 ]

Pagina: 1