Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. De eisen zijn makkelijk. Ik vind de huidige laptop te zwaar (MSI CR620 van 2.6kg). Een nieuwe laptop zou maximaal rond de 1.8kg mogen wegen. De accuduur is niet heel belangrijk. Tevens hoeft het geen super krachtpatser te zijn, maar ik wil qua snelheid niet achteruit met wat ik nu heb (Core i3 330m). Ook al is hij gewoon voor schoolwerk, het zit je toch niet lekker om qua snelheid achteruit te gaan op je ruim 3 jaar oude laptop. Het budget ligt op 550 euro, omdat er ook nog een 120GB ssd in de prijs berekend moet worden
Zodoende kwam ik uit bij een budget laptop van 13.3". Ik heb zelf natuurlijk een aantal modellen gevonden, maar met elk model is wel wat.
De Asus VivoBook lijn wordt hier op het forum afgeraden omdat er erg veel problemen mee zouden zijn. De S300CA en S400CA vallen dan dus af. Op zich wel jammer, want voor de rest leken deze laptops mij ideaal.
De Samsung NP535U3C's hebben eigenlijk een te trage processor en de prijs ligt ook nog iets hoger dat die van de Asus VivoBooks.
De Lenovo Thinkpad Edge E335 heeft een nog tragere processor dan de Samsung
En valt qua uiterlijk niet in de smaak...
De Asus X502CA . Niet helemaal een thin en light, maar met 2kg toch een stuk aanvaardbaarder dan de 2.6kg die ik nu heb. Toch heb ik liever een 13.3" model, maar als het echt niet anders kan...
De Lenovo Thinkpad Edge Lenovo ThinkPad E330 lijkt qua specs nog wel de beste optie. Maar qua uiterlijk valt die niet super in de smaak. Ik ben wel gecharmeerd van de Asus of Samsung laptops...
Heb ik nog laptops over het hoofd gezien, of moet ik het hier mee doen? Zijn de ervaringen echt zo slecht met de Asus VivoBook lijn?
De Asus VivoBook lijn wordt hier op het forum afgeraden omdat er erg veel problemen mee zouden zijn. De S300CA en S400CA vallen dan dus af. Op zich wel jammer, want voor de rest leken deze laptops mij ideaal.
De Samsung NP535U3C's hebben eigenlijk een te trage processor en de prijs ligt ook nog iets hoger dat die van de Asus VivoBooks.
De Lenovo Thinkpad Edge E335 heeft een nog tragere processor dan de Samsung
De Asus X502CA . Niet helemaal een thin en light, maar met 2kg toch een stuk aanvaardbaarder dan de 2.6kg die ik nu heb. Toch heb ik liever een 13.3" model, maar als het echt niet anders kan...
De Lenovo Thinkpad Edge Lenovo ThinkPad E330 lijkt qua specs nog wel de beste optie. Maar qua uiterlijk valt die niet super in de smaak. Ik ben wel gecharmeerd van de Asus of Samsung laptops...
Heb ik nog laptops over het hoofd gezien, of moet ik het hier mee doen? Zijn de ervaringen echt zo slecht met de Asus VivoBook lijn?
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP