Toon posts:

COD Ghosts & BF4 -- Toetsenbord en muis op PS4?

Pagina: 1
Acties:
  • 895 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Graag wil ik Call of Duty Ghosts en Battlefield 4 online gaan spelen. Ik heb hier echter nog geen computer voor en ik zit in dubio wat ik moet aanschaffen. Mogelijkheden zijn de aanschaf van een PC en een PS4.

Mijn voorkeur gaat uit om de games te spelen met toetsenbord en muis, omdat ik dit altijd gewend ben maar ook omdat je preciezer kan zijn met aimen. Om deze reden zat ik te denken aan een PC, maar ik hoorde ook dat er wellicht mogelijkheden zijn om deze games met toetsenbord en muis te spelen op de PS4. Voordeel van de PS4 is dat ik deze kan aansluiten op mijn TV + Onkyo reciever en deze in aanschaf veel goedkoper is. Klopt het inderdaad dat ik deze games met toetsenbord en muis op de PS4 kan spelen? Dit maakt mijn keuze namelijk een stuk makkelijker.

Alvast bedankt voor de reacties!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Volgens mij kan je op een console geen toetsenbord en muis aansluiting, hoogstens een toetsenbord om een bericht te sturen .

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 15:34:
Mijn voorkeur gaat uit om de games te spelen met toetsenbord en muis, omdat ik dit altijd gewend ben maar ook omdat je preciezer kan zijn met aimen.
Dus eigenlijk heb je al gekozen voor PC, maar wil je slechts bevestiging hebben. Bij deze: PC gaming als je met muis en toetsenbord wil spelen.
Om deze reden zat ik te denken aan een PC, maar ik hoorde ook dat er wellicht mogelijkheden zijn om deze games met toetsenbord en muis te spelen op de PS4. Voordeel van de PS4 is dat ik deze kan aansluiten op mijn TV + Onkyo reciever en deze in aanschaf veel goedkoper is. Klopt het inderdaad dat ik deze games met toetsenbord en muis op de PS4 kan spelen? Dit maakt mijn keuze namelijk een stuk makkelijker.
Het enige wat ik weet is dat muis en toetsenbord niet in elke game zal werken op een console en ik denk dat je er alleen wat aan hebt buiten de games om. Daarnaast zou het jou teveel voordelen bieden tov spelers die met controller spelen, als een game er al support voor zou hebben. Het schijnt (maar ik weet dat niet 100% zeker) dat een muis en toetsenbord combinatie gezien wordt als cheaten op console (omdat het meerendeel juist een controller heeft).

Verwijderd

Ps2 had hier al ondersteuning voor. Elke usb tobo combi was te koppelen. Ondersteuning kwam vanuit de game.

Dat is bij de ps3 en de 360 dmv updates gewijzigd omdat de mp hierdoor niet meer gelijk is voor iedereen.

Maar er zijn nog wel mogelijkheden. Zoek eens op FragX

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 06:17
Planetside 2 en dat vliegtuigspel hebben native toetsenbord en muis ondersteuning op Ps4. Battlefield 4 devs hebben het er over gehad laatst, maar niks meer van gehoord. Het blijft gewoon dat toetsenbord en muis in multiplayer een oneerlijk voordeel op kan leveren, want een skilled persoon met TB+M >> Controller + autoaim. Altijd en overal. Ik zeg niet dat je niet skilled kan zijn met een controller, maar toetsenbord en muis laat nóg meer skill ceiling over. En daarom laten de meeste games het niet toe.

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk verhaal, dat wordt dus een PC.
Bedankt voor de reacties!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:11
Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 18:29:
Duidelijk verhaal, dat wordt dus een PC.
Bedankt voor de reacties!
Wat had je anders verwacht,console=controller.Gelukkig geen toetsenbord daarvoor heb je een pc.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Verwijderd

En als voordeel dat je wel een controller op een PC kan aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Verdere discussie lijkt me onnodig, het lijkt me duidelijk dat een console bedoeld is voor controller besturing. Via een search had je erachter kunnen komen dat er nagenoeg geen games zijn met tobo ondersteuning op de console.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.