Win7 Pro of Win 8.1 Pro?

Pagina: 1
Acties:

• Adeadly
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:59
Beste Tweakers,

Ik heb een PC besteld met de volgende specificaties(Volgt hieronder zo), maar weet nog niet of ik nou Win7 Pro of Win 8.1 Pro er op moet zetten.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 284,89€ 284,89
1Asus Republic Of Gamers Maximus VI Hero€ 169,90€ 169,90
1Inno3D GeForce GTX 780 Ti iChill 3GB HerculeZ X3 Ultra€ 673,99€ 673,99
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 91,98€ 91,98
1Corsair Obsidian 750D€ 130,10€ 130,10
1Corsair Hydro H100i€ 96,99€ 96,99
2Noctua NF-F12 PWM, 120mm€ 16,04€ 16,04
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 123,04€ 123,04
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 14,59€ 14,59
1Cooler Master VS V650S€ 85,99€ 85,99
1Samsung 840 series Pro 256GB€ 193,85€ 193,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.881,36

Mijn vraag aan jullie is of er enig verschil tussen zit qua performance in deze OS en het waard is om Win 8.1 Pro aan te schaffen. Ook ben ik een fanatiek gamer en lees af en toe nog verhalen dat Win 8.1 niet met alles compatible is. Ik dank alvast voor enige hulp!

Met Vriendelijke Groet,

Adeadly

Beginnend BBQer, kan nooit kiezen, PC gamer voor het leven.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je iemand bent die de nieuwe interface van Windows 8 prima vind dan zou ik zeker voor 8.1 gaan.

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 10:27

Eguna

AMD is liev

Vermijd Windows 8 als de pest! Blijf lekker op Windows 7 is mijn advies, geen gezeik, gewooon een goed OS.

My life for hire!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 15:54
Eguna schreef op donderdag 26 december 2013 @ 15:32:
Vermijd Windows 8 als de pest! Blijf lekker op Windows 7 is mijn advies, geen gezeik, gewooon een goed OS.
Ik zou dit om willen draaien. Windows 8 (.1) is een prima OS en als basis zeker beter als Windows 7. Stabieler, sneller. Alleen de interface is wennen. Maar na 2 dagen weet je echt niet meer beter. Zeker als je naar desktop bood (wat dom is want het eerste wat je doet is iets opstarten).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Met Windows 8 is niets mis, onder de motorkap diverse technische verbeteringen en daar zou ik altijd van willen profiteren. Wat betreft de nieuwe interface, gewoon iets als Start8 of Classic Shell installeren en voila, je start door naar de desktop met een normaal startmenu.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Stabieler, sneller.
Hou... toch... op....

My life for hire!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 18:08
Inderdaad, classic shell maakt het werkbaar. En wennen blijft het sowieso, tis alleen de vraag of de TS dat ook kan en wil. Een W8.1 Pro is ws ook nog goedkoper, mocht de prijs erg meewegen.
Sneller wel, stabieler weet ik ook niet... tis en blijft Windows he... ;)

En compatibiliteit van W8.1 las ik dat het nog niet optimaal was. W7 en W8 gaan beter op elkaar over, W8.1 lijkt toch intern (of hoe je dat zegt) anders te zijn waardoor niet standaard alle progs werken... wellicht wel gewoon onder compatibiliteitsmodus.

Overigens wel leuke config die pc! :D

[ Voor 25% gewijzigd door Aardwolf op 26-12-2013 15:41 ]

• Kevinp
Stabieler is altijd lastig aan te tonen. Maar hier is dat zeker het gevoel.

Verder sneller:

http://www.hardocp.com/ar...s_81_performance_review/5

Ja sneller 3% op de AMD GPU en 6% op de Nvidia GPU in battle field 4.

Verder betere ondersteuning voor hardware drivers (w7 is al goed). Zonder enige goede gegronde redenen om windows 8 af te zeiken kan je wat mij betref beter wegblijven hier. Want simpel statements als hierboven plaatsen zit niemand op te wachten...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:29
Wat een goede onderbouwing :)

Hier een lijstje van changes wat ik ook al in het 8.1 heb geplaatst, moet je zelf beslissen of het voor jou relevante punten zijn.

- Vernieuwde task manager
- Vernieuwde copy-dialog
- Minder geheugengebruik
- Sneller opstarten, afsluiten, wake from sleep,
- Ingebouwde virusscanner (scheelt configuratie of betalen voor een third-party virusscanner)
- DPI per scherm in te stellen
- Skydrive integratie
- Zuiniger
- Sneller browsen in Chrome of Firefox ( bron: http://usabilitygeek.com/...-and-performance-testing/ )
- File History ipv full backup (is persoonlijk wat je beter vind, maar ik vind File History wel fijn, hoef je nauwelijks iets aan in te stellen en het werkt gewoon).
- Betere taalsupport (je kan ieder taalpakket dat je wil installeren)
- Opties voor refresh en reset (met één druk op de knop je pc verversen)
- Minder reboots voor Windows Update
- Integratie met Microsoft Account en syncing tussen apparaten
- Verbeterde verkenner
- Start Screen ipv Startmenu
- Metro
- Ingebouwde spellingcontrole
- Bing search integratie
- Hyper-V

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Nog nooit zo veel gebakken lucht in één post gezien :) Het is duidelijk dat ik in de minderheid ben vandaag dus ik zal ook de moeite niet nemen, maar ja, ik heb het ook een paar dagen geprobeerd maar het was gillend naar huis terug naar Win7. Als OP wil gamen is Windows 7 goed zat, als OP ook allemaal tierelantijntjes wil en mee wil doen in de natte droom van de product designers van Win8 en het hele ervaring gedoe, dan zal Win8 zeker een goede keuze zijn.

My life for hire!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik draai zelf Windows 7 en wil geen Windows 8 omdat de interface mij niet bevalt. Technisch gezien is Windows 8 een prima OS met veel nieuwe handige extra's. Als de interface geen probleem is dan is Windows 8 gewoon beter dan Windows 7.

@Eguna.

Misschien is het handig om iets zo objectief mogelijk te bekijken en niet gelijk te roepen dat iets slecht is omdat het jou persoonlijk niet bevalt.

[ Voor 25% gewijzigd door PilatuS op 26-12-2013 16:17 ]

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Dus als je zegt dat Windows 8.x goed is ben je objectief en als je zegt dat het slecht is ben je niet objectief :?

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• Adeadly
Aan de interface kan ik wel wennen dat maakt mij niet uit, maar het gaat mij vooral om performance en compatibiliteit met veel games. Dus is het et waard om win 8.1 aan te schaffen of zou ik voor nu gewoon bij win 7 blijven?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Ga gewoon voor 8.1 -- performance ligt over het algemeen net een tikje beter plus de andere verbeteringen en zoals al eerder aangegeven, hetgeen wat voor veel mensen een struikelpunt is (de interface) kun je makkelijk omheen werken door bv. Classic Shell te installeren.

Negeer Eguna dus maar, want die kraakt het hele OS af omdat de nieuwe interface hem niet bevalt. Tsja, die bevalt mij ook niet maar dat maakt Windows 8 niet meteen een slecht OS. Ik werk zelf al sinds het begin met Windows 8 en de Metro-interface zie ik eigenlijk nooit omdat ik Start8 draai (dus meteen booten naar de desktop met een volwaardig Start-menu erbij).

Wat games betreft: mijn PC gebruik ik veel om te gamen en ben nog geen game tegengekomen die niet of niet goed werkte onder Windows 8.

[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 26-12-2013 16:51 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Ramon
GoT schreef op donderdag 26 december 2013 @ 16:26:
Dus als je zegt dat Windows 8.x goed is ben je objectief en als je zegt dat het slecht is ben je niet objectief :?
Als iemand Windows 8.x niet goed vind is dat prima natuurlijk, maar we zitten hier op een discussie-forum en "Hou.... toch .... op" en "gebakken lucht" roepen zonder onderbouwing draagt niet bij aan enige discussie. Zeker als het gaat om dingen die keer-op-keer onderbouwt worden door praktijkbenchmarks of gewoon te verifiëren zijn door twee screenshots naast elkaar te houden.

Technisch gezien en security-wise is Windows 8.x gewoon een hele verbetering. Als de Metro UI je niet bevalt (wat ik me prima kan voorstellen) zijn daar prima oplossingen voor te vinden die je een soort Windows 7+ geven, een Windows 7 die sneller en veiliger werkt.

• dylanvana
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11-2021
Wildfire schreef op donderdag 26 december 2013 @ 16:51:
Wat games betreft: mijn PC gebruik ik veel om te gamen en ben nog geen game tegengekomen die niet of niet goed werkte onder Windows 8.
Oudere spelle misschien? Ik kan iig geen Red Alert 2 spelen op Windows 8 :(

• Adeadly
Oke ik denk dat ik wel overtuigd ben om Windows 8.1 aan te schaffen. Maar is het handiger om dan de pro versie te hebben of? Heb nu windows 7 pro dus.

• Ramon
Komop Adeadly beetje meer zoeken mag best ;)

Zie hier: http://windows.microsoft.com/en-us/windows/compare

Als je je pc wilt gebruiken als RDP host, of Hyper-V of meer dan 16GB (uit m'n hoofd) wil installeren, dan is Pro wel handig...

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Ok dan, komt ie:

Gaap, in deze seemless fullscreen experience zit jij te turen naar je takenlijst? De extra info is niet boeiend voor het oplossen van problemen

- Vernieuwde copy-dialog
Leuk dat het nu in één scherm staat. Leuk.

- Minder geheugengebruik
Irrelevant voor OP en zijn game PC
Echt... die 2 seconden voor coldboot, afsluiten boeit niks, wake from sleep op m'n 'oude' laptop met win7 is 2,5 seconden. Schokkend verschil.
- Ingebouwde virusscanner (scheelt configuratie of betalen voor een third-party virusscanner)
Microsoft Party Center heb je ook gewoon voor Win7, niet dat het zo'n best ding is. Stel je voor dat je hem zelf installeert of slipstreamd...
Werkelijk echt interessant, ik zit hier ook met 4 schermen op allemaal verschillende afstanden. Not. Irrelevant voor OP's game PC
- Skydrive integratie
Joepie. Kan je ook op Win7 krijgen, dan nog vind ik dropbox een betere keus als je verschillende systemen gebruikt. En ook helemaal 'geintegreerd'.
- Zuiniger
Vast in een willekeurige statische benchmark, op een laptop? Irrelevant voor OP's game PC.
- Sneller browsen in Chrome of Firefox ( bron: http://usabilitygeek.com/...-and-performance-testing/ )
Sneller van onmiddelijk hoeft niet, kijk naar OP's specs, ik denk dat die 0,003 seconden wel te verwaarlozen zijn.
- File History ipv full backup (is persoonlijk wat je beter vind, maar ik vind File History wel fijn, hoef je nauwelijks iets aan in te stellen en het werkt gewoon).
In dat gekke geval waar je een file verkloot, ala. Voor je projecten gewoon SVN, ook in Win7.
...................................ja.
Wat moet je hier nou mee? M'n laptop heeft een keer drie maanden ontime gehad, liep nog steeds als een zonnetje.
Woorden schieten te kort. Jij rebootte op Win7 dan ook per update twee keer?
Wellicht als je een windows phoney hebt wel leuk maar dan nog... iets waar ik niet op zou zitten wachten. Desktop = desktop, mobiel = dom apparaat waar ik mobiele dingen op doe. Als er toch iets is zet ik het in dropbox
- Verbeterde verkenner
Ja nouja ok, hij is uitgebreider maar ik val er niet van om
Hier zouden scheldwoorden komen te staan, nooit ever hoef ik full HD al m'n woeie icoontjes van m'n 'apps'. Kleine start menu'tje tot het einde der Windows tijden.
- Metro
Hier zouden nog meer scheldwoorden staan, Op m'n desktop doe ik graag desktop dingen en op m'n virtuele tablet of mobiel doe ik tablet of mobiele dingen. Raak een end heen met alles 'het zelfde' proberen te maken
uhhhh.. jaaa... okk??
- Bing search integratie
Gatverdegatver. Bing is zo slecht, ge zoekt in bing op MSSE en ge krijgt rommel, Google geeft vooralsnog iedere keer wat ik wél wil. En is ook nog te intergreren in iedere browser naar keus.
- Hyper-V
Ook irrelevant voor OP's game pc.

My life for hire!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 18:29

NoFearCreations

3DPrint the world!

Zie hier iemand die met een persoonlijke kruistocht tegen W8 bezig is. W8 is in ieder opzicht sneller en beter dan W7, daar kan je gewoon niet omheen.

Dat jij of de op die dingen niet gebruiken, is niet van toepassing. Waarom zou je als je een nette nieuwe pc samensteld, een oud besturings systeem gaan gebruiken.

@OP
Gewoon 8.1 Pro pakken, als dat niet veel in de prijs scheelt. Je moet ook zien dat W8 meer futureproof is als W7, en ik gok dat je nog wel even met je nieuwe pc vooruit wilt.

---RAWE CEEK!!!---

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Oja, zeggen dat het in ieder opzicht beter en sneller is hoeft natuurlijk niet onderbouwd te worden. want dan is het zo. Nou ik heb uit ervaring kunnen stellen dat 'sneller' écht marginaal geneuzel is, en beter vooral in the eye of the beholder is. Win8 doet/deed allemaal dingen die ik *niet* wil, Windows 7 doet wat ik wél wil. En oud OS? Het is Win7 met extra rotzooi, oud...

My life for hire!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als TS gaat gamen, is Windows 8.1 sneller voor gaming en ook nog eens goedkoper dan Windows 7.
Daarnaast is een i7 sowieso overrated voor 99,5% (gok ik zo) voor de huis-tuin-en-keuken gebruiker, voor gaming al helemaal. Je betaald veel, maar krijgt tov een i5 weinig performance verschil terug. Dus als het kan, zou ik lekker een i5 er in steken en lekker een 100 euro op zak houden.
Eguna schreef op donderdag 26 december 2013 @ 16:07:
Nog nooit zo veel gebakken lucht in één post gezien :) Het is duidelijk dat ik in de minderheid ben vandaag dus ik zal ook de moeite niet nemen, maar ja, ik heb het ook een paar dagen geprobeerd maar het was gillend naar huis terug naar Win7. Als OP wil gamen is Windows 7 goed zat, als OP ook allemaal tierelantijntjes wil en mee wil doen in de natte droom van de product designers van Win8 en het hele ervaring gedoe, dan zal Win8 zeker een goede keuze zijn.
Dat het 'goed zat' is voor jou moet jij weten.Vervolgens performance ingeleveren... Tja, ik vind dat eeuwig zonde. Maar als jij dat niet vind, ook goed, whatever floats your boat. De feiten liggen nu eenmaal op tafel (Google er maar even op) dat met Windows 8(.1) betere performance te krijgen is in games dankzij o.a. DirectX 11.2 (dacht ik) en de nieuwere WHQL versie. Dat jij die niet wilt, dat moet je zelf weten. Maar dring dat niet zo nadrukkelijk op naar een ander.
Eguna schreef op donderdag 26 december 2013 @ 17:37:
Oja, zeggen dat het in ieder opzicht beter en sneller is hoeft natuurlijk niet onderbouwd te worden. want dan is het zo. Nou ik heb uit ervaring kunnen stellen dat 'sneller' écht marginaal geneuzel is, en beter vooral in the eye of the beholder is. Win8 doet/deed allemaal dingen die ik *niet* wil, Windows 7 doet wat ik wél wil. En oud OS? Het is Win7 met extra rotzooi, oud...
Dat is dus totaal niet waar wat je hier schrijft. Booten in Windows 7 vs Windows 8 is in Windows 8 zoveel sneller, dat jij dat als een paar seconden ziet, vind ik al vrij vreemd. Zelfs met een SSD (Samsung 840 EVO van 256GB) is er merkbaar verschil in boottijd!

Misschien moet je eens kijken naar Windows 8.1, die is niet voor niets uitgebracht. ;) Windows 8 is inderdaad niet je van het, maar 8.1 is al wel heel veel beter.

[ Voor 79% gewijzigd door CH4OS op 26-12-2013 17:47 ]

• Ramon
Zoals in mijn vorige post ook al zei zijn mijn punten die ik opnoemde niet meer dan een lijstje wijzigingen tussen 7 en 8.1 en moest de TS zelf uitmaken of hij ze relevant vond of niet.
Eguna schreef op donderdag 26 december 2013 @ 17:12:
Ok dan, komt ie:

Gaap, in deze seemless fullscreen experience zit jij te turen naar je takenlijst? De extra info is niet boeiend voor het oplossen van problemen
Ik zit meestal gewoon in de desktop en dan is de taskmanager zeker handig om bijvoorbeeld een ontspoorde Firefox in de gaten te houden. En ja ik vind het wel degelijke nuttige info als ik per app meteen kan zien hoeveel cpu/mem/disk/data een applicatie of app gebruikt. Daarnaast krijg je veel meer info over je systeem en hardware die je bij Windows 7 op hele andere plekken moet gaan zoeken of andere third-party programma's voor nodig hebt
- Vernieuwde copy-dialog
Leuk dat het nu in één scherm staat. Leuk.
Met mooie grafiekjes erbij. Wordt ik blij van ja.
- Minder geheugengebruik
Irrelevant voor OP en zijn game PC
Niet mee eens. Minder geheugen gebruikt betekent meer geheugen over voor games (die vaak erg veel geheugen gebruiken) dus die zullen daardoor soepeler spelen.
Echt... die 2 seconden voor coldboot, afsluiten boeit niks, wake from sleep op m'n 'oude' laptop met win7 is 2,5 seconden. Schokkend verschil.
Als ik dit mag geloven is het wel iets meer dan 2 seconden.
Afbeeldingslocatie: http://blogs.msdn.com/cfs-filesystemfile.ashx/__key/communityserver-blogs-components-weblogfiles/00-00-01-29-43-metablogapi/8081.Comparing_2D00_boot_2D00_times_2D00_from_2D00_Windows_2D00_7_2D00_and_2D00_Windows_2D00_8_5F00_0E1B8E82.jpg
Microsoft Party Center heb je ook gewoon voor Win7, niet dat het zo'n best ding is. Stel je voor dat je hem zelf installeert of slipstreamd...
Ook hier een herinnering dat het een algemeen lijstje was, niet toegespitst op de TS. In dat licht snap ik deze reactie niet zo, aangezien het aandeel gebruikers wat met een verlopen virusscanner zit op eerdere versies van Windows enorm groot is en daarmee een enorm risico voor het hele internet. Als op Windows 8 een virusscanner abo verloopt dan neemt de ingebouwde anti-virus het over waardoor de PC dus nog steeds beveiligd is. Natuurlijk kan ik en jij en de TS vast ook wel zelf een virusscanner installeren maar dat is het punt niet.
Werkelijk echt interessant, ik zit hier ook met 4 schermen op allemaal verschillende afstanden. Not. Irrelevant voor OP's game PC
Tja, totdat ie over een jaar een 4k scherm koopt voor erbij ;) Maarja dan weet ie nu iig dat ie daarvoor 8.1 nodig heeft.
- Skydrive integratie
Joepie. Kan je ook op Win7 krijgen, dan nog vind ik dropbox een betere keus als je verschillende systemen gebruikt. En ook helemaal 'geintegreerd'.
De skydrive integratie in Windows 7 beperkt zich tot het delen van files. In Windows 8 heb je de mogelijkheid om veel meer te delen, zeker handig als je bijvoorbeeld een Windows 8.1 tablet hebt ofzo.
- Zuiniger
Vast in een willekeurige statische benchmark, op een laptop? Irrelevant voor OP's game PC.
Niet mee eens. PC's zijn 90% idle, aan het wachten op de gebruiker. Als je daar een paar watt kan besparen zonder moeilijk te hoeven doen met stekkers uit het stopcontact halen enzo, dus passief besparen ipv actief, dan lijkt me dat mooi meegenomen.
Sneller van onmiddelijk hoeft niet, kijk naar OP's specs, ik denk dat die 0,003 seconden wel te verwaarlozen zijn.
Chrome is 8,3% sneller op Windows 8.
In dat gekke geval waar je een file verkloot, ala. Voor je projecten gewoon SVN, ook in Win7.
Dit vind ik helemaal bizar. Je haalt de TS's zijn "game pc" erbij om allerlei argumenten weg te wuiven en nu haal je SVN erbij, alsof dat voor de gemiddelde gamer een geschikt optie is? Grapje toch zeker? Lastig om je serieus te nemen nu. Daarnaast vergeet je de mogelijkheid van kapotte harde schijven, diefstal, brand e.d. Altijd een backup hebben.
...................................ja.
Ok, je kan punten typen, mooi zo. Wil je een stickertje?
Wat moet je hier nou mee? M'n laptop heeft een keer drie maanden ontime gehad, liep nog steeds als een zonnetje.
Bijvoorbeeld als je je PC/laptop/tablet wilt verkopen. Of als er iets mis gegaan is met Windows en je wil hem naar fabrieksinstellingen hebben. Voor Windows 7 moest dan weer de USB stick/DVD erin, Windows 8 is het gewoon klik, even wachten en klaar.

En 3 maanden uptime? Tijd om Windows Update eens te draaien.
Woorden schieten te kort. Jij rebootte op Win7 dan ook per update twee keer?
In Windows 8 groepeert updates zo dat je dus niet pér update hoeft te rebooten maar gewoon één keer voor die hele groep updates.
Wellicht als je een windows phoney hebt wel leuk maar dan nog... iets waar ik niet op zou zitten wachten. Desktop = desktop, mobiel = dom apparaat waar ik mobiele dingen op doe. Als er toch iets is zet ik het in dropbox
Ja of tablets. Werkt erg handig.
- Verbeterde verkenner
Ja nouja ok, hij is uitgebreider maar ik val er niet van om
Dat kan, ik wel. Door de ribbon kan je veel sneller bij alle instellingen en hoef je minder te zoeken. Daarnaast heeft de search nu ook een eigen interface gekregen waardoor het makkelijker is om geavanceerde zoekopdrachten te doen.
Hier zouden scheldwoorden komen te staan, nooit ever hoef ik full HD al m'n woeie icoontjes van m'n 'apps'. Kleine start menu'tje tot het einde der Windows tijden.
Dat kan, dan gebruik je toch gewoon Start8 of Classic Startmenu
- Metro
Hier zouden nog meer scheldwoorden staan, Op m'n desktop doe ik graag desktop dingen en op m'n virtuele tablet of mobiel doe ik tablet of mobiele dingen. Raak een end heen met alles 'het zelfde' proberen te maken
Ook hier weer het advies om Start8 of Classic Startmenu te gebruiken als je Metro zo vreselijk vind.
uhhhh.. jaaa... okk??
- Bing search integratie
Gatverdegatver. Bing is zo slecht, ge zoekt in bing op MSSE en ge krijgt rommel, Google geeft vooralsnog iedere keer wat ik wél wil. En is ook nog te intergreren in iedere browser naar keus.
- Hyper-V
Ook irrelevant voor OP's game pc.
Hoe weet je dat? MIsschien wil hij af en toe wel oude games in een VM spelen.

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Goed, we kunnen er nog uren over door gaan maar we gaan elkaar toch niet overtuigen. Feit blijft dat je in de gaming wereld niemand met Win8 zal zien, zelfs die gemeende snelheids boost van een paar procent is de hassle niet waard, 10% boven op locked framerate van meestal 60 is nog steeds 60. Met de brute bak die OP in elkaar gaat schroeven hoeft hij écht nergens op te wachten, ook niet op Win7. Het is aan hem om te bepalen of de hele berg extra dingen de moeite waard zijn. Als OP toch voor win8 gaat dan hoop ik dat hij niet de zelfde fout maakt als ik tijdens het aanmelden met een windows account, opeens stond m'n ex met naam, toenaam en foto weer voorop in de contactenlijst terwijl ik haar en vele anderen toch echt had geblokkeerd. Een smakeloos begin van het snelle einde van win8 op mijn bak.

My life for hire!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Zelf heb ik een nieuwe licentie gekocht voor op me nieuwe game PC en inderdaad, het is terug Windows 8.1 Pro met Media Center, me oude licentie staat nog steeds op de laptop die me vrouw gebruikt.

Zelf heb ik een dagje nodig gehad om Windows 8 te leren kennen, dan de update gedaan naar Windows 8.1 met direct booten naar desktop en Startscherm de achtergrond gegeven van me desktop en ik moet zeggen, ikzelf zou niet meer teruggaan naar Windows 7 (Ultimate).

Wie een pc kan in elkaar schroeven, kan evengoed overweg met Windows 8

• Aardwolf
Precies mijn idee. Ik moest voor mn zus dr laptop installeren met W8 en had van te voren eigenlijk dezelfde argumenten als Eguna, dat het allemaal maar niks zou zijn e.d. Uiteindelijk een dagje gewerkt met W8 en meteen classic shell geïnstalleerd. Het voelde serieus als een verbeterde W7.

Ik heb ook een upgrade naar W8.1 gedaan met haar laptop, maar daarop werkten sommige programma's niet meer die ze nodig had voor haar opleiding. Daarna weer gedowngraded en op W8 loopt nu alles als een zonnetje. Ik meen dat 1 renderprogramma in compatibiliteitsmodus moet draaien omdat ie het anders ook niet deed, de rest werkt out-of-the-box.

Op mijn main pc draai ik nog steeds W7 Ultimate, maar ik zou ook niet direct meer bezwaar hebben tegen W8/8.1 met classic shell. Het is gewoon ff wennen, en met die classic shell zorgt gewoon dat je de feeling van W7 krijgt in een beter jasje. Geen Metro meer, direct booten naar de desktop en de oude vertrouwde startinterface is dan ook terug.

Maar goed, eerst voelde het allemaal onlogisch en onwennig. En mijn kritische mening ervoor hielp ook al niet al te hard mee, maar ik ben wel 180 graden gedraaid met mn mening. Duurde wel een tijdje. :+

Maar dat is mijn ervaring ermee. Als je 30 mensen zult vragen krijg je ook 30 meningen, sommige voor en sommige tegen. Wellicht kan TS een kale trial downloaden van usenet oid om gewoon te ervaren hoe het is, dan vorm je je eigen idee erover zonder dat je er 130 euro aan moet uitgeven. Als het wat is en bevalt het wel, dan kan je hem alsnog kopen natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Aardwolf op 26-12-2013 19:19 ]

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik zou voor Windows 8 gaan, omdat die nou eenmaal de nieuwste is. Het is alleen wennen dat er geen start menu meer is.

...

• Aardwolf

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Luxicon schreef op donderdag 26 december 2013 @ 19:13:
Ik zou voor Windows 8 gaan, omdat die nou eenmaal de nieuwste is. Het is alleen wennen dat er geen start menu meer is.
En ik zou het nooit doen, heb een maand op W8.1 gewerkt maar wat een gezeik, ben nu weer terug naar 7 prof en daar blijf ik ook bij.

Blijf lekker op W7 en wacht op W9.

• Luxicon
Megamind schreef op donderdag 26 december 2013 @ 19:16:
[...]

En ik zou het nooit doen, heb een maand op W8.1 gewerkt maar wat een gezeik, ben nu weer terug naar 7 prof en daar blijf ik ook bij.

Blijf lekker op W7 en wacht op W9.
Ik heb ook gedoe gehad, wat ik overigens niet had met Windows 8. Wel met Windows 8.1. Dat is nu opgelost en ik kan best zonder het bekende snelstart menu. Al is het ergens een gemis.

...

• Dragunov
En als Windows 9 verschijnt, eerst enkele reviews lezen om te zien wat er nou precies is veranderd en dan ook terug de overstap doen ernaar.

Ben gestart op Windows 98 (SE), dan Windows 2000 gehad, Windows XP Home Edition (heb ook Windows XP Pro 64-bit liggen, nooit geïnstalleerd), daarna Windows Vista Ultimate 64-bit geïnstalleerd, dan Windows 7 Ultimate 64-bit en nu op Windows 8.1 64-bit Pro met Media Center (eerst Windows 8, maar na uitgifte van 8.1, de officiële Windows 8.1 RTM gedownload met de algemene key en dan veranderd naar me eigen key)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Eguna schreef op donderdag 26 december 2013 @ 18:37:
Goed, we kunnen er nog uren over door gaan maar we gaan elkaar toch niet overtuigen. Feit blijft dat je in de gaming wereld niemand met Win8 zal zien...
Ik ben geneigd om hier al te stoppen met lezen, want dit is echt de rijnste onzin die ik ooit op GoT heb gevonden. Dit is namelijk gewoon niet waar en dat zie ik in de praktijk om mij heen. Ik ben lid van een gaming community en kan je vertellen dat Windows 8.1 toch wel de meestgebruikte OS is. Oké, het zal niet de praktijk op het moment weergeven, maar het geeft wél aan dat Windows 8.1 in trek is bij gamers (en niet zonder reden zoals al een aantal keer aangedragen).
zelfs die gemeende snelheids boost van een paar procent is de hassle niet waard
Jij vindt het niet waard, dat maakt Windows 8(.1) geen brak OS. Jij ventileert jouw mening(en) als feit en dat is zonde.
10% boven op locked framerate van meestal 60 is nog steeds 60.
Noem eens FPS gelockte games op de PC dan? (Los van de nieuwste telg van Need for Speed)
Met de brute bak die OP in elkaar gaat schroeven hoeft hij écht nergens op te wachten, ook niet op Win7.
Behalve dan dat een i7 CPU gewoon veel en veel te duur is voor een gaming PC. Sterker nog; de hyperthreading van de i7 kan in sommige gevallen zelfs nadelig werken tov een i5. Dat en een i5 is een stuk goedkoper.

Ik weet niet of de TS gaat overclocken of niet, maar als hij dat niet gaat doen is een moederbord van 170 euro (afgerond) ook een dikke 70-80 euro te duur. Ik zou in het geval van nietoverclocken zelfs een B85 of H87 moederbord adviseren.

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 26-12-2013 19:26 ]

• Dragunov
Ikzelf heb ook een i7 in de PC zitten, velen hadden me aanbevolen om een i5 te nemen, maar toekomstgericht denken bracht me toch naar een i7.

Persoonlijk denk ik dat een dat je een moederbord neemt die gebouwd is om te overklokken, iets stabieler en met iets betere componenten zal komen, dus zelfs als je niet zou overklokken, denk ik dat je moederbord dus beter is! (Persoonlijk gedachte!!!)

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Luxicon nu moet je het ook onderbouwen, anders ben je een hater :D

My life for hire!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dragunov schreef op donderdag 26 december 2013 @ 19:23:
Ikzelf heb ook een i7 in de PC zitten, velen hadden me aanbevolen om een i5 te nemen, maar toekomstgericht denken bracht me toch naar een i7.
Toekomstgericht valt wel mee, zeker zolang Intel bezig blijft aan zowel de i5 als i7 serie zal een i7 altijd duurkoop zijn imo. Het enige voordeel wat je hebt (als games het al gaan ondersteunen) zijn de virtuele cores, maar meer niet.
Persoonlijk denk ik dat een dat je een moederbord neemt die gebouwd is om te overklokken, iets stabieler en met iets betere componenten zal komen, dus zelfs als je niet zou overklokken, denk ik dat je moederbord dus beter is! (Persoonlijk gedachte!!!)
Is vooral marketing tegenwoordig, waar je al gauw een paar tientjes extra door betaald, ik vind het zonde in ieder geval.

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 26-12-2013 19:27 ]

• Luxicon
Eguna schreef op donderdag 26 december 2013 @ 19:23:
Luxicon nu moet je het ook onderbouwen, anders ben je een hater :D
Wat moet ik onderbouwen en wat haat ik anders? Ik vind Windows 7 en 8 allebei prima hoor, maar ik zou gewoon weg 8 nemen, omdat je anders eigenlijk achterloopt op de nieuwste software.

...

• Megamind
Luxicon schreef op donderdag 26 december 2013 @ 19:24:
[...]

Wat moet ik onderbouwen en wat haat ik anders? Ik vind Windows 7 en 8 allebei prima hoor, maar ik zou gewoon weg 8 nemen, omdat je anders eigenlijk achterloopt op de nieuwste software.
Achterloopt waarop? Je weet dat W7 nog voor een lange tijd ondersteund wordt, wat een non-argument zeg. Of bedoel je dat je zonder W8 niet alle mooie apps kan krijgen :+

[ Voor 7% gewijzigd door Megamind op 26-12-2013 19:27 ]

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Scheel, ik bedoelde natuurlijk @Megamind... excuus.

My life for hire!

• Megamind
Eguna schreef op donderdag 26 december 2013 @ 19:27:
Scheel, ik bedoelde natuurlijk @Megamind... excuus.
Ik ben geen gamer maar developer en op mijn machine (dell XPS 17 dus wel iets verouderd) wat het helaas allemaal een stuk minder soepel. Hotspots die wel uitkunnen maar nogsteeds blijven, het startmenu dat toch niet werkt zoals in W7 etc. Startup tijd is inderdaad korter (iets met een SSD) maar ik start maar 1x per dag op, die 5 seconden kan ik wel missen :+

Daarnaast vind ik het onzin om 2 GUI's te hebben, ik heb nog geen minuut in de store of in de metro interface gezeten, wat zou je er mee moeten, ik heb toch geen tablet?

[ Voor 9% gewijzigd door Megamind op 26-12-2013 19:29 ]

• Dragunov
CptChaos schreef op donderdag 26 december 2013 @ 19:24:
[...]
Is vooral marketing tegenwoordig, waar je al gauw een paar tientjes extra door betaald, ik vind het zonde in ieder geval.
Inderdaad dat is inderdaad heel goed mogelijk, maar het schijnt (heb het spel zelf nog niet) dat BF4 nu ook draait met Multi threading in gedachten...

Dus zowel Cryengine 3 en Frostbite 3 hebben support ervoor (en dit is waarschijnlijk door de next gen consoles die meer en meer PC architectuur hebben)

• Luxicon
Megamind schreef op donderdag 26 december 2013 @ 19:26:
[...]

Achterloopt waarop? Je weet dat W7 nog voor een lange tijd ondersteund wordt, wat een non-argument zeg. Of bedoel je dat je zonder W8 niet alle mooie apps kan krijgen :+
Ja dat geloof ik, maar ik bedoel meer qua Windows snufjes, zoals Metro.

@Eguna: Geen probleem, haha. ;)

...

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:30
Heb je in Windows 8.1 eigenlijk niet meer nodig. Daar heb je weer onderscheid tussen het start menu en program files scherm. Vanuit program files kun je programma's op de taskbar zetten (desktop) of in het start menu. Niet alles wat je installeert wordt zomaar in je startmenu gedumpt. Verder kun je kiezen of je in start menu of desktop boot.

Ik moest laatst weer eens in Windows 7 aan de gang en dat is dan toch wel oubollig te noemen als je eenmaal Windows 8.1 gewend bent.

👉🏻 Blog 👈🏻

• Dragunov
En misschien komen ze zelfs met meer in de volgende Windows 8 update, die terug meer overhelt naar Windows 7

• Kevinp
CptChaos schreef op donderdag 26 december 2013 @ 19:20:
[...]
Ik ben geneigd om hier al te stoppen met lezen, want dit is echt de rijnste onzin die ik ooit op GoT heb gevonden. Dit is namelijk gewoon niet waar en dat zie ik in de praktijk om mij heen. Ik ben lid van een gaming community en kan je vertellen dat Windows 8.1 toch wel de meestgebruikte OS is. Oké, het zal niet de praktijk op het moment weergeven, maar het geeft wél aan dat Windows 8.1 in trek is bij gamers (en niet zonder reden zoals al een aantal keer aangedragen).
Mee eens.

Ik ga nu even mijn pc voorstellen wanneer ik game:

1. Ik zet de PC aan. (sneller opgestart)
2. Ik druk op het spel wat ik wil spelen. Een gamer gaat toch wel mee met zijn tijd dus dit werkt eigenlijk altijd (enkele uitzonderingen daar gelaten)
3. Het spel start full screen en "windows" zie ik nooit meer.
4. Het spel kan profiteren van nieuwere Dx Versie en betere performance.

waarom zou juist DAT niet werken op W8(.1)?

Upgraden naar W8 is zeker niet nodig. Beginnen met W8 kan zeker geen kwaad.

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:52
marcel87 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 19:09:
Precies mijn idee. Ik moest voor mn zus dr laptop installeren met W8 en had van te voren eigenlijk dezelfde argumenten als Eguna, dat het allemaal maar niks zou zijn e.d. Uiteindelijk een dagje gewerkt met W8 en meteen classic shell geïnstalleerd. Het voelde serieus als een verbeterde W7.

Ik heb ook een upgrade naar W8.1 gedaan met haar laptop, maar daarop werkten sommige programma's niet meer die ze nodig had voor haar opleiding. Daarna weer gedowngraded en op W8 loopt nu alles als een zonnetje. Ik meen dat 1 renderprogramma in compatibiliteitsmodus moet draaien omdat ie het anders ook niet deed, de rest werkt out-of-the-box.

Op mijn main pc draai ik nog steeds W7 Ultimate, maar ik zou ook niet direct meer bezwaar hebben tegen W8/8.1 met classic shell. Het is gewoon ff wennen, en met die classic shell zorgt gewoon dat je de feeling van W7 krijgt in een beter jasje. Geen Metro meer, direct booten naar de desktop en de oude vertrouwde startinterface is dan ook terug.

Maar goed, eerst voelde het allemaal onlogisch en onwennig. En mijn kritische mening ervoor hielp ook al niet al te hard mee, maar ik ben wel 180 graden gedraaid met mn mening. Duurde wel een tijdje. :+

Maar dat is mijn ervaring ermee. Als je 30 mensen zult vragen krijg je ook 30 meningen, sommige voor en sommige tegen. Wellicht kan TS een kale trial downloaden van usenet oid om gewoon te ervaren hoe het is, dan vorm je je eigen idee erover zonder dat je er 130 euro aan moet uitgeven. Als het wat is en bevalt het wel, dan kan je hem alsnog kopen natuurlijk.
Precies hetzelfde hier
Vond W8 met Metro niks, maar gebruik nu 8 met Start8 en het werkt heerlijk moet ik zeggen. Merk toch wel een prestatiewinst op mijn laptop t.o.v. van W7 (wat ik overigens ook een geweldig OS vind). Enige nadeel is die bug dat W8.1 constant je ventilatoren op max laat draaien.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wildfire schreef op donderdag 26 december 2013 @ 16:51:
Ga gewoon voor 8.1 -- performance ligt over het algemeen net een tikje beter plus de andere verbeteringen en zoals al eerder aangegeven, hetgeen wat voor veel mensen een struikelpunt is (de interface) kun je makkelijk omheen werken door bv. Classic Shell te installeren.
Sterker nog; met Windows 8.1 is het gewoon een vinkje zetten en klaar, daarna boot je áltijd naar de desktop, geen Start8 of andere troep (want dat krijg je vaak mee met die tools als Start 8, Classic Shell e.d.) meer nodig.

Gooi je je settings in de (Skydrive?) cloud, dan lijkt het mij écht 1 keer instellen en klaar.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 26-12-2013 20:50 ]

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik snap nog steeds niet wat de discussie is over XP/Vista/7/8.1 in een thuis setup. Zelfs de meest exotische software voor thuisgebruik is op 1 of andere wijze aan de praat te krijgen onder 8.1. Eventueel in een XP/Vista/7-VM onder Hyper-V.

Persoonlijk zijn er voor mij gewoon een aantal zaken welke 8.1 gewoon de keuze zijn:
  • Ondersteuning op termijn. XP loopt af, Vista en 7 ook binnenkort;
  • Boot snelheid, 8.1 is zo verdomde snel ten opzichte van 7;
  • Zuiniger, ik merk dat het verbruik onder normale taken lager is (scheelt toch zo een 11 Watt);
  • Hogere framerate bij games (althans welke ik speel), waar dat aan ligt weet ik niet, maar is zo;
  • En hoe raar het ook klinkt, met de nieuwe start-knop oplossing van MS werkt de "Metro" interface heerlijk.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Megamind
Wim-Bart schreef op donderdag 26 december 2013 @ 23:07:
  • Ondersteuning op termijn. 7 ook binnenkort;
Ondersteuning tot 2015 en dan extended tot 2020 noem ik niet binnenkort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Timocos schreef op donderdag 26 december 2013 @ 20:40:
[...]

Precies hetzelfde hier
Vond W8 met Metro niks, maar gebruik nu 8 met Start8 en het werkt heerlijk moet ik zeggen. Merk toch wel een prestatiewinst op mijn laptop t.o.v. van W7 (wat ik overigens ook een geweldig OS vind). Enige nadeel is die bug dat W8.1 constant je ventilatoren op max laat draaien.
Nog geen probleem gehad hiermee, het komt soms voor dat er een paar ventilators tijdje niet draaien
Pagina: 1