Geheime vragen Apple ID (nooit ingesteld)

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 467839

Topicstarter
Ik wil een app kopen op mijn sinds 1,5 maand nieuw in bezit zijnde iphone 5S, en nu vraagt de app store om mijn identiteit te bevestigen. Ik moet antwoord geven op 2 geheime vragen.

Ik heb er nooit 2 ingesteld, ik heb dus ook geen flauw idee wat ik hierop moet invullen.

Zijn er meer die dit probleem hebben? Of hier een oplossing op weten?

Thanks!

461943

Heb je zelf wel dit account opgezet of zit je op iemands anders account? Het kan toch niet zo zijn dat jij nooit die vragen ingesteld hebt? Toen ik mijn Apple ID instelde heb ik gewoon die vragen beantwoord. Kan het niet zijn dat je het simpelweg vergeten bent?

Topicstarter
Nou het gekke is dat ik alrijd mijn wachtwoorden en geheime vragen etc heb ingesteld, echter heb ik hier maar 1 staan ipv 2

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:02
https://appleid.apple.com...irectToSignIn?localang=nl

Hier kan je je geheime vragen veranderen.

Topicstarter
Dan moet je ze eerst een keer invullen. Als ik dat wist was er geen probleem
Voor mij geweest:)

Topicstarter
w-t-f, als ik op https://appleid.apple.com...irectToSignIn?localang=nl op "wachtwoord en beveiliging" klik, komen er steeds andere beveiliginsvragen te staan :
Wat was het model van uw eerste gemotoriseerde voertuig?
Wat is de naam van het eerste strand dat u bezocht?

als ik dan f5, staat er opeens : Hoe heette uw beste vriend(in) toen u tiener was?

Ik heb toch geen 3+ beveiligingsvragen ingevuld?

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-05 22:42
Anoniem: 467839 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 16:04:
w-t-f, als ik op https://appleid.apple.com...irectToSignIn?localang=nl op "wachtwoord en beveiliging" klik, komen er steeds andere beveiliginsvragen te staan :
Wat was het model van uw eerste gemotoriseerde voertuig?
Wat is de naam van het eerste strand dat u bezocht?

als ik dan f5, staat er opeens : Hoe heette uw beste vriend(in) toen u tiener was?

Ik heb toch geen 3+ beveiligingsvragen ingevuld?
Je moet drie beveiligingsvragen hebben ingevuld. Hiervan worden er telkens twee random uitgekozen. Wanneer je deze verkeerd invult op je Ipad/Iphone staat er als het goed is boven 'klik hier als je het vergeten bent'. In ieder geval iets in die richting. Je kunt je beveiligingsvragen dan veranderen door een email te laten sturen naar je alternatief ingestelde email adres.

Toevallig gisterenavond nog zelf gedaan, want ik was ze ook vergeten. Sowieso wil ik al die beveiligingsvragen niet instellen. Ze zijn te makkelijk te achterhalen en als ik onzin invul vergeet ik het weer.

edit:
appleid
Hier kun je komen via deze link in de quote...

[ Voor 5% gewijzigd door zynex op 26-12-2013 16:13 ]

Topicstarter
zynex schreef op donderdag 26 december 2013 @ 16:07:
[...]

Je moet drie beveiligingsvragen hebben ingevuld. Hiervan worden er telkens twee random uitgekozen. Wanneer je deze verkeerd invult op je Ipad/Iphone staat er als het goed is boven 'klik hier als je het vergeten bent'. In ieder geval iets in die richting. Je kunt je beveiligingsvragen dan veranderen door een email te laten sturen naar je alternatief ingestelde email adres.

Toevallig gisterenavond nog zelf gedaan, want ik was ze ook vergeten. Sowieso wil ik al die beveiligingsvragen niet instellen. Ze zijn te makkelijk te achterhalen en als ik onzin invul vergeet ik het weer.

edit:
[afbeelding]
het enige wat ik dan zie is bovenin een link waar ik op kan klikken, waar ze het hele verhaal vertellen hoe alles werkt in theorie, en dan vervolgens nergens een optie om ook echt te herstellen oid 8)7

• zynex
Anoniem: 467839 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 16:15:
[...]

het enige wat ik dan zie is bovenin een link waar ik op kan klikken, waar ze het hele verhaal vertellen hoe alles werkt in theorie, en dan vervolgens nergens een optie om ook echt te herstellen oid 8)7
Heb je een alternatief email adres ingesteld? Ik dacht dat dit verplicht was, maar misschien moet je dit eerst even doen voordat je de optie krijgt in mijn bovenstaande screenshot.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Die vragen heb je toch alleen nodig als je je wachtwoord niet meer weet? Dan kan je namelijk ook kiezen voor verificatie via e-mail (mits het e-mailadres nog bestaat uiteraard).

• zynex
CptChaos schreef op donderdag 26 december 2013 @ 16:23:
Die vragen heb je toch alleen nodig als je je wachtwoord niet meer weet? Dan kan je namelijk ook kiezen voor verificatie via e-mail (mits het e-mailadres nog bestaat uiteraard).
Nee dat is het aparte. Je moet per se die vragen beantwoorden. Er worden geen andere opties gegeven....Althans zo was dat gisteren bij mij.

Topicstarter
zynex schreef op donderdag 26 december 2013 @ 16:07:
[...]

edit:
[afbeelding]
Ik heb die hersteloptie daar niet staan:( morgen maar met Apple
Bellen

Topicstarter
zynex schreef op donderdag 26 december 2013 @ 16:38:
[...]

Nee dat is het aparte. Je moet per se die vragen beantwoorden. Er worden geen andere opties gegeven....Althans zo was dat gisteren bij mij.
Het moet idd, echt irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:14
Dit probleem vandaag ook.
Zojuist gebeld met de Apple helpdesk en na 2 minuten was het weer opgelost.

Moest inloggen op mijn Apple ID en vanuit daar een pin doorgeven aan de medewerker, kreeg toen een verificatie code op mijn iPhone en hij kon daarna de geheime vragen resetten.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 673925

Ik heb ook zo'n probleem ik weet mijn beveiligingsvragen ook niet meer. Nu stond er dat je het op kan vragen door middel van een email op geklikt 2 weken later nog steeds geen email iemand een idee hoe ik dit anders kan veranderen?
groetjes, Kinie :)
Pagina: 1