• rickwi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-05 10:07
Hallo,

Ik ben op zoek een naar nieuwe set stereo speakers. En kwam op de volgende speakers.
Wharfedale valdus 400
Elac ELT 10

Deze heb ik op marktplaats gezien en waren over het algemeen wel goede beoordelingen over.
Nu heb ik een vraag welke is de betere van de twee?

Over het algemeen luister ik hardstyle

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het zijn nogal verschillende speakers, Elac staat erom bekend behoorlijk analytisch te zijn, waar Wharfedale over het algemeen iets evenwichtiger is. Er is niet eenvoudig een 'betere' aan te wijzen. Gezien je muziekvoorkeur zou ik gewoon gaan voor degene met de grootste woofers :)

• rickwi
Daar zat ik zelf ook aan te denken maar nu hebben ze allebei de zelfde grote woofers 16.5 cm

Iemand op dit forum die een van deze speakers heeft en kan vertellen wat de voor en nadelen zijn?

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-05 11:56
Ikzelf vond Wharfedale nogal dof tegenover jamo, ik heb helaas elac nog nooit gehoord. Maar ik hou wel van wat detail in het hoog, misschien dat ik nog eens wat klipsch ga proberen.

(Formaat van woofers zegt helemaal niets overigens)

[ Voor 13% gewijzigd door jeantje op 26-12-2013 14:58 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het is imho onmogelijk om een zinnig advies te geven over welk speakers je zou moeten kopen. Geluid is erg persoonlijk en elk merk/type speaker klinkt anders. Wat de ene persoon mooi vind klinken, zal in de oren van de andere persoon vreselijk kunnen zijn.
De enige manier om er achter te komen of een speaker bij je past is door deze te gaan beluisteren. Pas wanneer je speakers luistert, vergelijkt en wegstreept zul je ontdekken wat jou ideale speaker is.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Wat is de oppervlakte van je kamer? De Wharfedale heeft de bassreflex aan de voorkant zitten, waardoor de plaatsing van de speaker wellicht minder kritisch is dan de Elac die 2 porten aan de achterkant heeft zitten.
Sowieso zijn vloerstaanders erg moeilijk te plaatsen in de gemiddelde Nederlandse huiskamer. Ze mogen niet te dicht tegen de achterwand staan, en links en rechts van de speaker een cm of 50 van de wand af.

Speakers die dof klinken, teveel bas geven, heeft naar mijn mening meer te maken met verkeerde plaatsing van de speaker of de akoestiek van de kamer dan de speaker zelf.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• rickwi
De oppervlakte van mijn kamer is 4.40x2.50 {is een slaapkamer}

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
heb 2 keer Elac speakers gehad en vind ze altijd enorm ondergewaardeerd. Een vergelijkbare set gehad en dat klonk toch erg goed, totdat ik bij een feestje de bas vol opendraaide... Doordat ze in nederland niet bekend zijn kan je ze erg goedkoop krijgen. Ik zal voor de elac gaan !

http://www.hifi-wiki.de/index.php/Elac_ELT_10

Prima specs 799 DM nieuw is ook best een aardige prijs.

• rickwi
Roderiktweaker
Als je bij de vergelijkbare set die jij hebt gehad de Bass opendraait,komt er dan nog en zuivere goede Bass uit? dit doe ik namelijk vaak

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Daar zou ik dan geen vloerstaanders in plaatsen, die ruimte is daar gewoon niet geschikt voor. Dan zou ik een speaker nemen met bass reflesx porten aan de voorkant en ophangen met wall mounts aan de muur.
Een mooi voorbeeld is een Mission M30i.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• rickwi
Lip

Gaat het ook goed als ik het een centimetertje op 20van de muur afzet

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik heb mijn vloerstaanders een meter van de achter muur staan en links en rechts 50 cm van de zij wanden staan. Verder heeft een frequentie van 40Hz een golflente van 8.3 meter, wat inhoud dat jij die bassen niet zult horen in je slaapkamer, maar je naast gelegen buren wel!
Als je dan ook nog de bas knop richting + kant draait, dan ga je echt ruzie krijgen met je (als je die hebt) buren.

Je moet het rendement van kleine speakers niet onderschatten. Als je die speakers uit mijn voorbeeld aan de muur ophangt met wallmounts op oor hoogte, ben je minder snel geneigd 'hard te draaien' en hebben je buren er 'minder' last van.

[ Voor 23% gewijzigd door Lip op 26-12-2013 16:26 ]

• rickwi
Ik denk dat ik het toch maar probeer met die vloerstaanders zo duur zijn ze tweedehands ook niet anders verkoop ik ze weer.

Iemand enig idee welke de betere is?
Wharfedale valdus 400
Elac ELT 10

Ik nijg zelf meer naar de Elac reden over de wharfedale las ik van wat mensen die de tweeter hadden opgeblazen en dat het te weinig midden had

Anoniem: 328247

Als je van hardstyle houdt, dan moet je vette Klippsen nemen. Die hebben een rendement van dik 90 dB en het zijn echte baspompen. Vooral als je ze tegen de muur aanzet, komt er een whoomh-geluid uit.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:17

FeaR

In GoT we trust

Schopje naar CEA aangezien het een aankoopadvies is. Wel een aankoopadvies waar - zoals reeds gezegd - weinig zinnigs op te zeggen is in verband met persoonlijke smaak.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-05 16:31

mr.paaJ

generatie cmd+z

Wat heb je nu staan, en is het niet een beter idee naar een leuke sub te kijken?

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1