Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aan de redactie; kerstwensen voor 2014

Pagina: 1
Acties:

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:57
Nee, ik hoef geen nieuwe hdd's, andere componenten of wereldvrede. Wat ik wel graag zie is meer reviews op Tweakers over pc-componenten. Wat mij het meeste opvalt is de afwezigheid (of minimale aanwezigheid) van reviews van low-end hardware. De enige plek waar een beetje aandacht wordt besteedt aan low-end spul is in de Best Buy Guides voor de budget bakken. Daarom hier wat ideeën voor reviews;

Vergelijkingen van CPU's in diverse prijsklasses
We weten allemaal wel dat AMD afwezig is in het hoogste segment, maar hoe zit het met processoren van 0 tot 40 Euro, 40 tot 80 Euro, etc? Twee keer per jaar een overzicht waarin cpu's vergeleken worden zou een leuke toevoeging zijn. En nee, jullie hoeven zelf eigenlijk helemaal niet te testen; maak gebruik van de informatie uit reviews van andere websites.

Belangrijke punten om aan te kaarten;
All-round vergelijking; focus niet alleen op spellen maar toon ook synthetische, encoding, single-/multithreading, 3D rendering en archiving. Daarnaast is stroomverbruik ook een belangrijke, maar niet alleen totaal verbruik, ook per core/thread is interessant om te weten. Daarnaast is het altijd een leuk extraatje om te zien hoe verschillende processoren op dezelfde kloksnelheid presteren.

Vergelijking van Sub-€100 videokaarten
Leuk al die reviews van high-end kaarten, maar besteed eens wat meer aandacht aan kaarten die minder dan €100 kosten. Als we naar de afgelopen twee jaar kijken is het aantal reviews van dit soort kaarten bedroefend laag vergeleken met het aantal reviews van kaarten boven de €100. Één keer per jaar zo'n artikel is meer dan voldoende en imho interessant genoeg. (Tom's VGA Charts om maar even inspiratie op te noemen)

Overige
Vergelijkingen van moederborden, voedingen en koelers. Imho een groot gemis. Als ze al worden gereviewd dan is het zo weinig dat ik het al weer vergeten ben.

Ik weet het, er zijn genoeg user-reviews. Maar dat is toch wat anders dan een review van Tweakers.

Mankracht en tijd tekort? Ik neem aan dat er genoeg Tweakers in de buurt wonen die wel eens langs willen komen om te benchmarken voor koffie/thee/fris/melk en lunch.

Geld issues? Kom op, jullie zijn onderdeel van de Persgroep, ik neem aan dat andere publicaties van hun ook gebruik (kunnen) maken van jullie reviews? En materiaal kan doorverkocht worden, dat heb je al een deel van het geld terug.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:45

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Mankracht en tijd tekort? Ik neem aan dat er genoeg Tweakers in de buurt wonen die wel eens langs willen komen om te benchmarken voor koffie/thee/fris/melk en lunch.

Geld issues? Kom op, jullie zijn onderdeel van de Persgroep, ik neem aan dat andere publicaties van hun ook gebruik (kunnen) maken van jullie reviews? En materiaal kan doorverkocht worden, dat heb je al een deel van het geld terug.
Je zegt zelf dat je een reviews wil van de Tweakers redactie, maar als er niet genoeg mensen zijn daarvoor dan moeten ze maar mensen uit de community uitnodigen? Dan krijg je gewoon een user review.

En de gene die de review schrijft moet ook betaalt worden + ik denk niet dat de hardware krijgen nou een probleem is voor Tweakers

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• NitroX infinity
_David_ schreef op donderdag 26 december 2013 @ 15:45:
[...]

Je zegt zelf dat je een reviews wil van de Tweakers redactie, maar als er niet genoeg mensen zijn daarvoor dan moeten ze maar mensen uit de community uitnodigen? Dan krijg je gewoon een user review.
Als het benchen in Tweakers HQ gebeurd dan staan de benchers onder supervisie van de redactie en is er dus enige vorm van uniformiteit in de benchmarks en een zekere garantie tot kwaliteit.

Overigens zouden de tweakers niet de review schrijven, enkel systemen inelkaar zetten, de benchmarks uitvoeren en resultaten noteren. De redactie zou er dan een coherent artikel van maken.

Overigens zijn de user reviews nog altijd één groot scrollfeest wat het lezen ervan niet aantrekkelijk maakt als het een lange review is.

[ Voor 12% gewijzigd door NitroX infinity op 26-12-2013 18:49 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
(jarig!)
Dank voor je suggesties! Sommige zijn erg waardevol omdat ze bevestigen wat we op de redactie al hadden bedacht, en andere suggesties raken helaas kant noch wal. Desalniettemin kunnen we er wel degelijk wat mee. Wat ik uit je post haal is dat je behoefte hebt aan reviews van ander spul dan high-end. Dat is precies wat we volgend jaar in kleine stapjes willen gaan doen.

Toegegeven, de focus zal dan niet liggen op voedingen en koelers, maar op het gebied van processors, grafische kaarten en moederborden hebben we de afgelopen maanden al wat voorwerk gedaan om te kijken hoe groot die markt is, wat dat voor ons als redactie betekent en hoe we dat het beste kunnen aanvliegen. Niet alleen op die gebieden overigens, maar ook voor laptops, smartphones, tablets, televisies etc.

Als ik dat lijstje opnoem dan snap je hopelijk ook meteen waarom sommige aannames niet kloppen of haalbaar zijn. Het midrange gebied en alles wat daar weer onder zit is vele malen groter dan het high-end gebied. Dat betekent dat de redactie aanzienlijk meer werk krijgt door haal blikveld iets te verruimen. Dat is verre van erg: sterker nog, daar hebben we op kunnen anticiperen, onder meer doordat we sinds oktober een fulltimer in het testlab hebben die de reviewers ondersteunt.

Een andere zet die we hebben gedaan, is het scheiden van de nieuws- en reviewredactie. Een reviewer hoeft zich eigenlijk niet meer druk te maken om de nieuwsvoorziening. Pure winst zou je zeggen. Klopt. Op papier. Want in de praktijk moeten we nog gaan ontdekken wat de gevolgen zijn. Voor al onze testen hebben we fikse protocollen opgesteld. Simpelweg wat users binnen halen om wat testen voor ons uit te voeren, gaat niet werken. We moeten de data namelijk echt kunnen vertrouwen, want als we ergens een oordeel over geven dan wil ik wel dat we het kunnen onderbouwen en er achter staan. Dat betekent dus ook dat het lezen van andere reviews niet genoeg is; we moeten zelf testen. De testen die jij voorstelt zouden betekenen dat we aanzienlijk meer werk zouden hebben aan bijvoorbeeld het testen van 1 cpu, wat weer zijn weerslag heeft op de tijd die het kost - en uiteindelijk is het de factor beschikbare tijd die bepaalt wat we goed genoeg kunnen doen met de mensen die we hebben.

Dat betekent echter niet dat we als redactie geen midrange willen testen. Graag zelfs, want ik ben het met je eens dat niet iedereen bereid is 400+ euro voor een grafische kaart neer te leggen. Het is echter een misvatting om te denken dat het feit dat we onderdeel zijn van de Persgroep alle obstakels wegvaagt. Zo denk ik dat de gemiddelde lezer van het AD nog nooit van zijn leven een processor of grafische kaart heeft gekocht, laat staan daar een review van wil lezen in zijn krant.

Doorverkopen is een goede suggestie, maar in de praktijk geen eenvoudige. We weten uit ervaring dat fabrikanten niet happig zijn op het leveren van midrange producten voor reviews omdat ze liever focus hebben op hun kwalitatief betere producten. Dat betekent dat we dus serieus zullen gaan kijken hoe we het beste om kunnen gaan met op grotere schaal producten kopen. Besef echter wel dat we het hier niet over af en toe een cpu hebben, maar om iets dat op alle redactionele aandachtsgebieden een rol speelt. Dat maakt het traject niet alleen een stuk ingewikkelder, maar ook een stuk duurder (voorraadbeheer, logistiek, handling, etc).

Ik ben erg eerlijk als ik zeg dat ik juist door dit soort puzzels mijn baan erg leuk vind. Hoe kun je geld en mensen het beste inzetten om er het maximale uit te halen én bovendien tegelijkertijd zorgen dat de mensen in je team hun werk leuk vinden en met liefde doen. Geloof me, dat is niet zo zwart/wit als de TS doet vermoeden. We zullen kleinschalig moeten beginnen, om zo voor onszelf ervaring op te doen maar vooral om onszelf niet voorbij te lopen. Jij vraagt om cpu's, mobo's en grafische kaarten, maar iemand anders is benieuwd naar budgettelefoons of goedkope tablets. Al die onderdelen proberen we in balans te houden en dat zullen we ook in 2014 proberen te doen.

Ik hoop dat je me gelooft als ik zeg dat we grootse plannen hebben en daar als redactie als een aantal maanden mee bezig zijn. Ik hoop ook dat je me gelooft dat het niet zo simpel is als aan de kraan draaien en het water zien stromen. Misschien dat je jouw wensen niet al aan het begin van het jaar vervuld ziet worden, maar ik hoop dat onze ambities in de loop van 2014 zichtbaar genoeg worden om je op te vallen.

• NitroX infinity
Heerlijke lap tekst die mij in ieder geval gerust stelt dat het mogelijk beter wordt. d:)b