[WIN7] updates

Pagina: 1
Acties:

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-10 20:38
Hallo allemaal,

Ik zit de laatste 2 weken constant met updates van windows. Elke keer als ik windows afsluit is er 1 update die wordt geïnstalleerd. Hoe kan dit?
Lijkt me toch erg sterk dat er elke dag, soms meerdere keren, een update is.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Heb HitmanPro geïnstalleerd om te zoeken naar een virus, niks gevonden, alleen een aantal 'sporen' maar of dat wat is, ik weet het niet.

Alvast bedankt.

Verwijderd

En het KB nummer van de update (wat je uiteraard uit de logs kan halen) in de Googlematic gooien leverde niets op?

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:29
Kan zijn dat er elke dag een nieuwe update uitkomt. Ik installeer de updates wanneer het mij uitkomt (ergens in 1 week en meteen een restart erna).

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-10 20:38
Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 11:25:
En het KB nummer van de update (wat je uiteraard uit de logs kan halen) in de Googlematic gooien leverde niets op?
Kan ik helaas nu niet naar kijken gezien ik niet thuis ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Gebruik je toevallig Microsoft security software (defender, forefont, security essential...)?
Het is namelijk helemaal niet vreemd dat dat soort software zichzelf met die regelmaat update.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jester-NL schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 08:19:
Gebruik je toevallig Microsoft security software (defender, forefont, security essential...)?
Het is namelijk helemaal niet vreemd dat dat soort software zichzelf met die regelmaat update.
Microsoft Security Essentials update zich zelf zonder een reboot nodig te hebben, en zal dus bijna nooit tijdens het afsluiten (Updating - Don't turn off your computer) gebeuren.
Niekserr schreef op donderdag 26 december 2013 @ 11:02:
Elke keer als ik windows afsluit is er 1 update die wordt geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klinkt eerder als een update die telkens faalt te installeren om wat voor reden dan ook. Eerste wat je in zo'n geval doet, is de Windows Update tool zelf openen en de updategeschiedenis bekijken. Daar zal je waarschijnlijk een hele hoop entries hebben van die ene update met 'failed' of 'mislukt' erachter. Zoek dan het KB nummer op en zie of er meerdere mensen zijn die er problemen mee hebben. Mogelijk dat MS een fixit voor heeft zodat-ie wel kan installeren. Anders zal je 'm moeten laten verbergen om er vanaf te komen, maar dat is een wat minder fijne oplossing.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Hero of Time schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 10:55:
Zoek dan het KB nummer op en zie of er meerdere mensen zijn die er problemen mee hebben. Mogelijk dat MS een fixit voor heeft zodat-ie wel kan installeren.
Je kan ook in de Windowupdate.log bestand kijken voor meer informatie waarom de patch mislukt. Doorgaans staat er dan nog een code bij de foutmelding, als je die in Google gooit krijg je meer info. Mocht het nou echt niet willen lukken de kan je ook uitgebreidde logging aanzetten voor Windows Update.

Hier hulp voor het lezen van Windowsupdate.log: How to read the Windowsupdate.log file

En meer info voor verbose logging aanzetten: How to Enable Microsoft Installer logging and Verbose logging to gather additional troubleshooting Information

Let wel dat verbose logging je Windowsupdate.log gigantisch groot maakt. Het is normaal een paar honderd kb, maar dan hebben we het ineens over 100Mb of meer. Dit moet je dus niet aan laten staan. Alleen de fout veroorzaken door de patch te installeren en dan meteen uitzetten als je een kopie van het log hebt gemaakt. Als de verbose logging uitzet worden diverse logboeken opgeschoond vanwege deze groei.
Pagina: 1