Nieuwe SSD

Pagina: 1
Acties:

• Pietjebelll
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-01 18:27
Beste mensen,

De laatste tijd ben ik een beetje in gedachten verzonken en ik kom er niet meer helemaal uit. Daarom hoop ik ook dat jullie me misschien weer een beetje op het goede spoor kunnen helpen.

Op dit moment heb ik een Samsung 830 128 GB SSD. Deze begon op een gegeven moment kuren te vertonen, waardoor ik terug ben gegaan naar de Mycom. Hier valt hij nog onder de garantie. Ik mag dus ook een nieuwe SSD uitzoeken. Nu ben ik er echter over meerdere dingen niet helemaal uit; grootte en merk. De keuzes waar ik over aan het piekeren ben zijn de Samsung EVO en de Crucial M500 (beiden ongeveer zelfde prijsklasse). De M500 heb ik vanwege de veiligheid al eens in een PC geknutseld en doet het daarin zeer goed, maar op de een of andere manier ben ik vanwege de "mindere" stats toch een beetje huiverig om die te nemen. Maar aan de andere kant vind ik de TLC van Samsung ook niet helemaal 100% relaxed.

Daarnaast ben ik aan het kijken naar de grootte van de SSD. Ik krijg ongeveer 170 euro voor mijn oude SSD. Als ik dus een 240GB variant neem krijg ik geld terug. Als ik wat geld bij leg heb ik de 480GB variant. Wat zouden jullie in zo'n situatie doen? Ik speel een aantal spellen tegelijk, dus de 480GB zal nooit overkill zijn. Dat is dus geen argument. Het is in deze puur een geldkwestie.

Samenvattend:
- Samsung of Crucial?
- 240GB of 480GB?

Ben benieuwd naar jullie mening!
P.

PS: Zelf vond ik het topic het beste passen in OT. Sorry als de modjes het daar niet mee eens zijn, werd me niet helemaal duidelijk waar dit het beste hoort.

[ Voor 5% gewijzigd door Pietjebelll op 26-12-2013 01:42 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoeveel kost die 480?

Daarnaast wellicht even dit doorlezen:
tom's hardware - SSD Deathmatch: Crucial's M500 Vs. Samsung's 840 EVO

[ Voor 23% gewijzigd door BtM909 op 26-12-2013 02:19 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Pietjebelll
222 bij amazon.de voor de 480GB M500. Komen daar alleen volgens mij nog wel wat kosten bij. Goedkoopste in de PW is ongeveer 260. 90 euro bijlappen dus

Je linkje is trouwens dood (maar gelukkig is Google je beste vriend, heb hem al gevonden. Thanks!)

---

Quote:

"At the end of the day, we have to break our recommendations down by capacity. If 128- and 256 GB-class offerings are big enough for you, then it's hard for us to get behind the smaller M500s due to their performance. Conversely, the 480 and 960 GB models are genuinely quick. Speed alone doesn't make an SSD worth buying of course. Enhanced security and reliability features rate way up there, too. Ingenuity might be a better selling point, except that ingenuity rarely shows up on benchmarks. So, we continue plugging away at our M500s and 840 EVOs to get a better sense of how long they'll last."

Maw: 120GB en 240GB niet de Crucial, 480GB wel.

Ik weet alleen niet of dit mijn keuze zoveel makkelijker maakt...

[ Voor 83% gewijzigd door Pietjebelll op 26-12-2013 02:08 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Linkje gefixed (zat een stomme komma in), maar het lijkt erop dat het een persoonlijke keus gaat worden :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

snelheidsverschil merk je alleen van overschrijven van SSD naar SSD, en zelfs dan is het secondeswerk.

Dus: betrouwbaarheid, dus de M500.

Cipher heeft er wel een mooie blogpost over ;)

[ Voor 15% gewijzigd door RobinHood op 26-12-2013 02:31 ]

People as things, that’s where it starts.

• Pietjebelll
BtM909 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 02:20:
Linkje gefixed (zat een stomme komma in), maar het lijkt erop dat het een persoonlijke keus gaat worden :)
Dat is het zeker, maar ik vraag me nog steeds af wat de snelheidsverschillen in het dagelijks leven uitmaken. Ik weet van Cipher's blog welke factoren van de SSD het meeste invloed hebben op de snelheid van de PC, maar betekent dat dan ook dat een SSD die op een bepaalde test 30% beter presteert bijvoorbeeld ook 30% korte boottijden heeft? Dat zijn dingen waar ik erg gevoelig voor ben.

[ Voor 22% gewijzigd door Pietjebelll op 26-12-2013 02:34 ]

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Nee, benchmark resultaten zijn niet omzetbaar naar real life...

Wat op een benchmark een 30% verschil laat ziet, is in real life waarschijnlijk 1-5% maar, gezien er veel meer factoren bij komen kijken dan ruwe performance van wat doorvoersnelheden.

• Pietjebelll
Maw, met een EVO ga ik niet veel sneller werken dan met een M500?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Pietjebelll schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:03:
Maw, met een EVO ga ik niet veel sneller werken dan met een M500?
Correct, je moet het in milliseconden gaan meten wil je het verschil kunnen zien. Dus minder dan het knipperen van je ogen verschil.

https://discord.com/invite/tweakers

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

3DDude

I void warranty's

Crucial = betrouwbaarder, van wegen die power capacitor dingen :P (in het kort als je stroom uit valt - kan je daardoor nog die laatste write afmaken naar de SSD).

Plus als je wilt, kan je met bitlocker mogelijk de boel op hardware niveau encrypten :)
http://www.anandtech.com/show/6891/ kijk daar is..
Misschien dat de samsung het ook kan tegenwoordig. (i dont know)
Enige punt is wel dat de 120GB niet zo snel is bij crucial (de 240 valt mee, en de 480 of groter is wel rap)

Be nice, You Assholes :)

• Pietjebelll
3DDude schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:19:
Crucial = betrouwbaarder, van wegen die power capacitor dingen :P (in het kort als je stroom uit valt - kan je daardoor nog die laatste write afmaken naar de SSD).

Plus als je wilt, kan je met bitlocker mogelijk de boel op hardware niveau encrypten :)
Enige punt is wel dat de 120GB niet zo snel is bij crucial (de 240 valt mee, en de 480 of groter is wel rap)
Samsung had gezegd dat ze het met een FW update bij de EVO gaan leveren. Zie ergens het linkje hierboven naar Tom's Hardware. Doet me toch denken om de 480 te nemen, alleen jammer dat ie in Nederland niet zo goedkoop is als bij Amazon...

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Niets houd je toch tegen om hem bij amazon te kopen?
(behalve dan het niet hebben van een credit card)

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

3DDude

I void warranty's

Pietjebelll schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:31:
[...]

Samsung had gezegd dat ze het met een FW update bij de EVO gaan leveren. Zie ergens het linkje hierboven naar Tom's Hardware. Doet me toch denken om de 480 te nemen, alleen jammer dat ie in Nederland niet zo goedkoop is als bij Amazon...
Zou best kunnen, maar met een firmware update haal je niet die power capacitors in huis ;) dat is hardware :)

CiPHER's Storageblog: SSD betrouwbaarheid

Alstu

p.s. ik heb een 840 pro van 256GB.. Dus ben niet bevooroordeeld haha, maar denk dat ik de volgende keer een crucial haal. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door 3DDude op 26-12-2013 14:36 ]

Be nice, You Assholes :)

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:15

_Arthur

blub

3DDude schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:19:
Jep, met de firmware versie EXT0BB6Q kan de 840 EVO ook op hardware niveau encryptie toepassen ism BitLocker: meuk: Samsung SSD 840 EVO EXT0BB6Q

[ Voor 13% gewijzigd door _Arthur op 27-12-2013 08:30 ]

Pagina: 1