PSU voor 770 GTX

Pagina: 1
Acties:

• Chung
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-08 19:49
Beste allemaal,

Niet zo lang geleden heb ik een systeem gebouwd met de volgende onderdelen:

i5 4670k
Samsung 840 EVO 120gb
Seagate HDD 1TB
Zalman Z11 plus
2x Crucial Ballistix Tactical 4gb ram
500 watt OCZ modxstream pro (Heb mijn voeding van mijn vorige PC meegenomen)
Moederbord MSI Z87 G45

Zoals jullie zien mis ik nog de videokaart. Daarom heb ik ook gekozen voor de MSI GTX 770. Na wat zoeken op internet zou ik met 500 watt genoeg hebben maar dan zit ik heel krap.
Maar mijn huidige voeding 500 watt OCZ modxstream pro is volgens vele een voeding met veel minpunten. Dus daarom ben ik van plan om mijn voeding te vervangen.

Ik ben zeker van plan om mijn CPU over te clocken en zit nog na te denken om SLI te gebruiken.
MIjn budget is sowieso niet boven de 100 euro.
het liefst zo goedkoop mogelijk ik zag wat PSU

pricewatch: Corsair RM750
pricewatch: Corsair CS750M
pricewatch: Seasonic G-Serie 650Watt

Ik vind ze allemaal wel goed maar vrij prijzig dus als jullie een betere/goedkopere optie hebben laat het mij weten.

• iDonkey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-07 17:01

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-12-2024
Dat is een leuke voeding, maar niet voor SLI, heeft maar aansluitingen voor 1 gtx 770.

Ik zou zoals je zelf al zei deze nemen: pricewatch: Seasonic G-Serie 650Watt, die levert genoeg power voor je hele systeem en heeft 4 6+2 pin aansluitingen.

• Chung
Dank jullie wel voor de reacties

Ik ben ook van plan om die voeding te kopen maar vroeg mij nog af of het goedkoper kan.
Want als ik aan 650 voeding watt genoeg kan dit toch ook een optie zijn :
pricewatch: Corsair CS650M

Graag jouw/jullie mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chung
Na wat overleg met mensen die ik ken heb ik besloten om een voeding van 750w te gaan halen en dat ik waarschijnlijk SLI achterwegen ga laten.
Was van plan om de pricewatch: Corsair RM750 te halen.
Maar overclocken ben ik nog steeds van plan om te doen. Ook ben ik er zeker van dat ik ga overstappen van GTX 770 naar r9 radeon 280x
Ook hierbij laat ik crossfire achterwegen.
Iemand nog een laatste advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Die cpu is een 95 wat tdp cpu, met overclock iets van 120+ ofzo? De rest gebruikt niet zo veel. Dus alleen je GPU nog.. Een goeie 550 watter is echt ruim voldoende.

Ik zie dat die 280x met minen max 260 doet. Een goeie 450 watt zou nog zat zijn.

http://www.tomshardware.c...270x-r7-260x,3635-18.html

[ Voor 54% gewijzigd door maratropa op 10-01-2014 21:38 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-12-2024
Ja, geef minder geld uit, een 500 watt is meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chung
Bedankt voor jullie zeer snelle reacties!

Heb zoals jullie kunnen zien nu een 500 watt OCZ modxstream pro zitten.
alleen wat ik allemaal heb gelezen over 500 watt voor de 280x is het net net onvoldoende.
Maar wil het graag safe spelen en ook een voeding die een tijdje mee gaat waardoor ik niet elke keer een nieuwe voeding hoef te halen.
dus 550 watt genoeg? of zal ik toch voor de zekerheid een 650w voeding halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:32

Thomg

Aww yiss

Chung schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 21:45:
Bedankt voor jullie zeer snelle reacties!

Heb zoals jullie kunnen zien nu een 500 watt OCZ modxstream pro zitten.
alleen wat ik allemaal heb gelezen over 500 watt voor de 280x is het net net onvoldoende.
Maar wil het graag safe spelen en ook een voeding die een tijdje mee gaat waardoor ik niet elke keer een nieuwe voeding hoef te halen.
dus 550 watt genoeg? of zal ik toch voor de zekerheid een 650w voeding halen?
Wie heeft dit jou nou wijs gemaakt?
Een degelijke 450W voeding trekt je pc al op z'n sloffen.

Onder het gamen kom ik nieteens in de buurt van de 400W met 1 7970 Lightning BE en dat is nou niet echt de zuinigste 280X/7970 die er is 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Thomg op 10-01-2014 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 06:01
@Chung: waar en wat lees jij allemaal dan?

Zoals al meerdere malen aagegeven is 500W voldoende voor jouw systeem, anders zou jouw oude OCZ 500W voeding het ook niet trekken toch?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chung
@Thomg
@Freaky Maus

http://www.realhardtechx.com/index_archivos/Page362.htm
http://www.game-debate.co...9-280x-vs-geforce-gtx-770

De laatste is meer dat ik het ooit een keer ben tegen gekomen en dat ik het heb geskimd en dat het ergens is blijven hangen.

Het probleem is dat door veel mensen OCZ 500W als een slecht voeding wordt beoordeeld.
Speciaal voor jullie de link zodat het niet lijkt dat ik onder paddo's zit hehe.

Hoeveel watt moet mijn voeding hebben?
http://www.overclock.net/...w-psu-work-with-a-gtx-770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Chung schreef op donderdag 26 december 2013 @ 00:06:
Ik ben zeker van plan om mijn CPU over te clocken en zit nog na te denken om SLI te gebruiken.
Nog steeds van toepassing? Want dat ga je niet redden met 450/550W.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Beide linkjes heb je totaal niks aan. Game debate vergelijkt nietzeggende dingen, daar heb je echt helemaal niks aan. En de aanbevolen vermogens van RealhardtechX kun je ook weinig mee, aangezien ze allemaal maar uitgaan van een videokaart en niet van de rest van de PC. Ook zegt het totale vermogen van een voeding maar weinig en gaat het om het vermogen op de 12V en de kwaliteit van een voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkloeth
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:34
persoonlijk zou ik de videokaart naar keuze halen en op je bestaande psu testen. werkt t=top, werkt t niet=jammerrrr. preventief psu kopen klinkt alsof je geld uit WIL geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
bkloeth schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:51:
persoonlijk zou ik de videokaart naar keuze halen en op je bestaande psu testen. werkt t=top, werkt t niet=jammerrrr. preventief psu kopen klinkt alsof je geld uit WIL geven...
Echter als het niet (meer) werkt is het te laat en gaat er wellicht meer kapot dan alleen de voeding.
Dat is net zoiets als door blijven rijden met oude/slechte olie in je auto. Het kan zijn dat ie het nog jaren prima doet, maar het kan ook zijn dat over een maand je motor in de soep loopt.
Voorkomen = beter dan genezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Lijk mij niet in alle gevallen de beste optie.... Dan krijg je straks: werkt het: hopen dat de gare voeding met veel te hoge ripple de PC niet te snel sloopt. Of: shit voeding ontploft hopen dat de rest van de PC nog werkt. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@The_Mask
Dat overclocken nog steeds van toepassing van maar dat SLI/Crossfire niet meer.
Omdat het eigenlijk beter is om 1 goeie en krachtige videokaart te halen dan 2 minder krachtige

De linkjes ben ik gewoon ben tegen gekomen tijdens het zoeken naar hoeveel watt de 770 gtx gebruikt. (wat ik eerst wilde halen)
En als je iets niet weet dan ga je (meestal) dingen geloven van mensen die meer verstand van hebben dan jij.

@bkloeth

Nee juist niet eigenlijk maar als je op internet (tweakers) van mensen hoort dat een onderdeel niet goed is en het verstandig is om het te vervangen dan ga je ervan uit om het beter te vervangen.
Maar ook moet je denken of het nog mee kan in de toekomst en of het niet schade aanricht aan je computer zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
http://www.techspot.com/r...a-3-benchmarks/page4.html
De videokaart verbruikt piek ongeveer 200W.
http://www.bit-tech.net/h...670k-haswell-cpu-review/6
De rest van het systeem verbruikt piek ongeveer 120W, met OC komt daar nog 30W bij.

Kom je totaal op 320-350W, in feite is een goede 450W dus al RUIM voldoende.
(een 280X verbruikt wel pakweg 75W meer dan de 770, dan zou ik wel een 500-550W voeding nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mitsumark

Bedankt voor je reactie!

Maar is een (goeie) 500/550w voeding ook futureproof?
dan denk ik snel aan de XFX 550 watt.

Zelf heb ik een gevoel dat ik beter nu een goeie voeding kan halen waardoor ik een lange tijd veel plezier met het onderdeel kan hebben dan dat ik elke keer een nieuwe voeding moet gaan halen.
voldoet 600/650watt 80 plus gold aan mijn eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:44:
Zelf heb ik een gevoel dat ik beter nu een goeie voeding kan halen waardoor ik een lange tijd veel plezier met het onderdeel kan hebben dan dat ik elke keer een nieuwe voeding moet gaan halen.
Met een goede 500/550W kun je jaren mee, single GPU videokaarten zullen niet meer als zo'n 300W verbruiken.

pricewatch: Seasonic S12G 550W
pricewatch: Cooler Master VS V550S

Zouden het beide prima 10 jaar vol moeten kunnen houden bij normaal gebruik.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan weet ik genoeg!
Zelf ben ik ook wat wijzer geworden door jullie.

Bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1