Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Portable all-around laptop

Pagina: 1
Acties:

• picobob
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-10 22:39
Merry christmas allemaal!

Ik ben opzoek naar een portable laptop (6+ uur, +/- 2kg, 14-15inch) die ik kan gebruiken voor wat hobby dev (1080p) werk en die dota2/starcraft 2 met medium settings(740gt+) redelijk kan spelen. Budget is rond de 1000-1200 euro waarbij 1200 met SSD en 8+gb ram en 1000 als ik het er zelf in moet zetten. Er is geen haast bij dus wachten tot er beter modellen op de markt zijn is geheel mogelijk.

Opties die ik zelf bekeken heb zijn:

pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii -> hierbij is mijn grootste zorg de processor, is deze wel sterk genoeg voor dev werk? (zie dat de prijs ook ruim 100 euro omhoog is gegaan :|)

pricewatch: MSI Gaming Series GE40 2OC-253NL
Qua hardware zou deze boven mijn eisen zitten, alleen ben ik bang dat het scherm niet te doen is. Ook maak ik me zorgen over MSI's kwaliteit (meer dan Acer).

pricewatch: BTO X•BOOK 13CL58 QUAD IPS
Lees veel slechte verhalen over BTO, betaal dan liever nog 400 euro meer voor een samsung.

Dan blijven de minder portable maar qua rest van de specs perfecte laptops over zoals
pricewatch: Asus N56VB-S4061H of pricewatch: Asus N550JV-CM068H .

De E540 is volgens mij een bakbeest.

Ik denk dat mijn vraag erop neer kom of de 4200U processor niet een bottleneck zal zijn (zeker omdat ik toch wel 3-4 jaar met de laptop wil doen), het realistisch is om te wachten of misschien toch beter te sparen voor een 1500 euro laptop (nog geen research gedaan in de 1300+ price range).

Alvast bedankt voor de moeite!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Inderdaad, er is niet veel wat voldoet aan jouw eisen. Je zou nog kunnen kijken naar een refurbished Sony S15, die weegt 1,9 kg, komt met full-voltage i5 van de vorige generatie, en een GT640M LE. Voordeel van deze laptop is verder dat de accuduur erg goed is en de koeling ook, waardoor je de videokaart kunt overklokken. Nadeel is dat hij dus gebruikt is, maar je krijgt gewoon normale garantie e.d. bij Sony. Link: https://outlet.sony.nl/sh...-13-15/SVS1511C173B.NL3.A
Er staat daar ook een met een i7 quadcore voor €1129, maar dat lijkt me niet zo interessant.
Wil je geen refurbished product, dan zou ik de Acer pakken die je al hebt aangehaald.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• picobob
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-10 22:39
Dank je wel voor de reactie. Vorige week donderdag/vrijdag er even opgezeten en besloten zaterdag de S15 aan te schaffen vanwege de goede prijs/kwaliteit verhouding. Helaas! Vergeven, erg jammer. Nu daarom maar besloten omdat er toch geen haast bij is te wachten tot ergens een mooie aanbieding is in de 2kg full-hd discrete gpu range.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Ja, groot gelijk dat je voor die Sony wou gaan. Wat een spotprijs 8)7 Ik heb er bijna €300 meer voor betaald. Absoluut een goede aankoop, hoewel de accuduur niet heel erg goed is in mijn beleving. Ik heb zelf de Acer ook overwogen.
Hoewel al van een tijdje geleden heb je misschien nog wat aan mijn topic: krachtige portable laptop voor studie en ontspanning < €1000

Qua aanbeveling zou ik mijn ogen op de Acer gericht houden en eens zien of hij een keer afgeprijsd wordt. Als je nog wat wil besparen is ook nog de v5 op de markt die qua specs vergelijkbaar met de v7 is, alleen een stukje goedkoper. Misschien het overwegen waard. pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii